Antreprenori

Reteta unei arome noi la Chocolat

22 iun. 2011 3 min

Reteta unei arome noi la Chocolat

Reading Time: 3 minute

<p> <strong>La cinci ani de la deschiderea afacerii, Tudor Constantinescu, proprietarul Chocolat, s-a hotarat sa faca o schimbare. El a detaliat pentru Biz planurile de transformare si noua imagine, ce va fi dezvaluita in curand tuturor clientilor. </strong></p> <p>  </p> <p> Pana in 2015, Tudor Constantinescu estimeaza ca afacerea Chocolat ar putea valora 5 milioane de euro. Acum se afla undeva aproape de jumatatea distantei pana la atingerea acestei sume. Planurile sunt insa mari. Din aceasta vara incepe un amplu proces de reorganizare si transformare a imaginii Chocolat. Pana in toamna, toate cele patru locatii Chocolat din Bucuresti vor fi inchise rand pe rand, timp de una – doua saptamani, pentru lucrari de renovare. Intreg spatiul va fi in totalitate reorganizat, remobilat si redecorat. Spatiul Chocolat din Dorobanti va fi extins de la 60 mp, cat are acum, la 240 mp. Nu in ultimul rand, in urmatoarele trei luni vor fi revizuite toate produsele, precum si intreg meniul. Toate aceste transformari prespun un buget care la ora actual este estimat la aproximativ 300.000 – 400.000 de euro.</p> <p>  </p> <p> Cheltuiala se justifica intru totul. Daca in urma cu cinci ani, cand isi deschidea afacerea, micile detalii nu contau atat de mult, acum proprietarul Chocolat a ajuns la concluzia ca pentru a putea merge mai departe cu succes se resimte imperios nevoia unor astfel de investitii. In primii ani s-a axat pe castigarea catorva pozitii strategice in Bucuresti. Chocolat – un mix de cofetarie, bistrou, cafenea si brutari –, se gaseste in Dorobanti, pe Calea Victoriei, pe Calea Mosilor si in Baneasa Shopping City. In tot acest rastimp a mizat pe un décor monocrom, inspirat din natura, o alternativa la inoxul existent pana atunci pe piata. Acum, prin schimbarea de decor programata, managementul Chocolat spera sa faca pionierat pe piata cafenelelor. Tudor Constantinescu este cel care coordoneaza personal toate transformarile. Tot el este cel care, in urma cu cinci ani, facea desenele pe peretii primului Chocolat. Asta se intampla deoarece nu gasea pe cineva care sa se ocupe de acest lucru. Acum colaboreaza cu o echipa de arhitecti impreuna cu care a pus la punct toate detaliile planului de  reamenajare.</p> <p>  </p> <p> Ideea de a deschide afacerea Chocolat are legatura cu profesia lui Tudor Constantinescu. La baza, acesta este consultant gastronom, cu diploma si experienta vasta in acest domeniu. Si-a petrecut toata adolescenta in strainatate. De la 15 pana la 23 de ani a locuit in Belgia impreuna cu mama sa, care emigrase acolo. Si-a cultivat pasiunea pentru produse de patiserie si cofetarie. A urmat studii de gastronomie la unul dintre cele mai bune institute de analiza si cercetare din industria alimentara din lume. Asa a ajuns sa se specializeze in acest domeniu cu care cocheta inca din copilarie. In Belgia, pe langa sansa de a studia toata gama gastronomiei de la materii prime pana la biochimie, a avut si ocazia sa intre in contact cu meseria si aplicatiile ei.</p> <p>  </p> <p> La 20 de ani, deschidea deja prima sa afacere, un mic laborator de patiserie la Bruxelles. Insa nu s-a adaptat. Si-a dat seama ca viitorul sau nu era acolo si nici nu i-ar placea sa ramana definitiv in Belgia. Venind in fiecare an in  vacanta in Romania, avea impresia ca aici esta tara tuturor posibilitatilor. Si pentru el s-a dovedit a fi asa. La 23 de ani isi incheia socotelile cu Belgia. Avand o diploma consultant gastronom, s-a angajat la o firma care facea consultanta pentru toata industria hoteliera americana, inclusive pentru vase de croaziera. Asa a ajuns sa calatoreasca prin toata lumea. A lucrat timp de patru ani in acea companie, dupa care s-a intors definitiv in Romania, unde, cu un capital de inceput de 50.000 de euro, a pus bazele Chocolat. In primii trei ani nu a investit deloc in promovare si marketing. A crescut mai mult prin promovare directa, de la un client la altul, si a avut noroc de la bun inceput de o presa favorabila in publicatii si pe TV. Ori de cate ori cineva il intreaba ce fel de franciza este Chocolat, Tudor Constantinescu se simte flatat. Acest lucru reprezinta pentru el certificarea faptului ca si-a adus afacerea la standarde similare cu oricare alta din strainatate.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: