RetailZoom: vânzările de drojdie au crescut cu 366%, conservele de carne cu 625%
Reading Time: 2 minuteRomânii au cumpărat în a treia săptămână de intrare în valul pandemiei Covid-19 (9-15 martie) cât cumpărau (sau chiar mai mult) în săptămânile de dinainte de Paște sau Crăciun, iar comparativ cu un interval de timp similar anului trecut, aproape o treime dintre produsele alimentare și de îngrijire personală sau a casei au avut creșteri mai mari de 100%, potrivit unei analize RetailZoom. Explozia efectivă a cumpărăturilor s-a produs în săptămâna în care mai multe restricții au fost comunicate la nivel național, simultan cu suspendarea procesului de învățământ. Stocurile din magazine s-au epuizat pentru anumite produse pe fondul unei cereri fără precedent.
Vânzările de produse alimentare au crescut cu 76%, cele ale produselor de îngrijire personală cu 113%, iar produsele pentru casă cu 100% în săptămâna 11 (9-15.03.2020) comparativ cu săptămâna 11 din 2019 (11-17.03)
În topul vânzărilor de alimente, produsele care au contribuit cel mai multe la creștere sunt ingredientele de bază pentru pregătirea meselor, în principal, carne și mezeluri, ulei, brânză, apă, fructi și legume, conserve și produse de băcănie.
Pe lângă acestea, unele produse au înregistrat creșteri de peste 300%
- Conservele de carne (+625%)
- Alcoolul pur (+418%)
- Drojdia (+366%).
În categoria produselor de îngrijire personală, hârtia igienică si săpunul au înregistrat vânzări uriașe, contribuind cel mai mult la creștere, iar șervețelele umede au devenit produsul campion al creșterilor vânzărilor de aproape 8 ori față de aceeași perioadă a anului trecut.
În schimb, produsele de înfrumusețare au înregistrat scăderi, în special pentru machiaj, ojă, parfum.
Produsele dedicate curățeniei au înregistrat o dublare a vânzărilor, producând un vârf al achizițiilor față de toate celelalte perioade ale anului. Cu doar câteva excepții, toate categoriile au avut vânzări de peste 75% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Toate aceste statistici provin din jurnalul de vânzări prezentat de RetailZoom în baza datelor de vânzări a 9 lanțuri de retail cu peste 3.000 de magazine din România (Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress).
Foto: © Andis Atvars | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz