Retailerul de ceasuri de lux EraVault a deschis primul său magazin, după o investiție de peste 250.000 de euro
Reading Time: 3 minuteEraVault, retailer de ceasuri de lux, anunță lansarea primului magazin al brandului, ca urmare a unei investiții de peste 250.000 de euro. Magazinul este situat pe Calea Floreasca, numărul 218.
EraVault oferă servicii de vânzare, achiziție și consignație pentru ceasuri de lux, dar și consiliere de specialitate celor pasionați de această industrie de nișă. Până la finalul lui 2024, compania vizează investiții de peste 1 milion de euro pentru dezvoltare.
„Piața din România este în plină dezvoltare, evoluție evidentă mai ales după pandemie, când prețurile au atins niveluri record și investitorii au început să devină interesați să cumpere ceasuri ca și asset-uri, nu doar ca și accesorii de lux. Unele ceasuri de lux au avut în ultimii ani creșteri de preț și de peste 100%, astfel că unii investitori au început să compare ceasurile de lux cu alte investiții pasive care de multe ori au randamente sub 10%. Ne așteptăm ca piața să continue să crească, însă nu va fi o surpriză să apară și corecții la nivelul prețurilor.”
Alexandra Bran, Director de Comunicare EraVault
Prin intermediul EraVault, pasionații de ceasuri de lux pot achiziționa modelul pe care și-l doresc pe bază de comandă individuală, dacă produsul nu se află în oferta companiei. Toate ceasurile comercializate sunt însoțite de acte de proveniență și beneficiază de un an garanție. Pe lângă magazin, compania oferă și opțiunea de achiziții direct pe site-ul companiei.
Rolex, Patek Phillipe, Audemars Piguet și Richard Mille, cele mai apreciate branduri
Conform specialiștilor din industrie, Rolex, Patek Phillipe, Audemars Piguet și Richard Mille sunt în prezent cele mai căutate branduri de lux, poziție confirmată de evoluția puternică a prețurilor din ultimii ani și listele de așteptare ce pot ajunge și la câțiva ani de zile.
În România, cele mai vândute branduri sunt Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Patek Philippe, Richard Mille și Cartier.
În ceea ce privește trendurile în design, se remarcă tot mai multe modele de ceasuri cu cadrane în culori vibrante, chiar și în cazul celor mai conservatoare branduri, cum ar fi Rolex Oyster Perpetual cu cadranul turcoaz sau Rolex Day-Date Puzzle.
Pe de altă parte rămân foarte apreciate modelele sport cu brățări integrate, precum Audemars Piguet Royal Oak, Patek Philippe Nautilus sau Vacheron Constantin Overseas.
Potrivit celui mai recent raport al firmei de consultanță Bain & Co în parteneriat cu Fondazione Altagamma, Asociația Comercială a Producătorilor Italieni de produse de lux, în 2022 valoarea totală a vânzărilor cu amănuntul a pieței globale de lux a crescut cu 19%–21% față de anul precedent, ajungând la 1,38 trilioane de euro, nivel aflat cu aproape 10% peste nivelurile din 2019.
Conform aceleiași surse, vânzările de ceasuri noi au crescut cu 22%-24% și au atins un nivel record de 52 de miliarde de euro în 2022, reflectând o cerere solidă pentru modelele de vârf de gamă și piesele emblematice, însă creșterea a fost limitată de disponibilitatea redusă a produselor.
Vânzările de ceasuri la mâna a doua, estimate la încă 25-30 de miliarde de euro, au crescut rapid în 2022, alimentate de apetitul generațiilor Z și Y pentru oportunități de investiții și de revânzare, având în vedere stabilitatea considerabilă a categoriei în timpul crizelor. În ceea ce privește vânzările pe piața secundară, compania de consultanță LuxeConsult estimează o creștere a vânzărilor pe piața secundară de 3% în 2023 și 10% în 2024, înainte de a înregistra o rată medie de creștere anuală compusă de 12% din 2025 până în 2033.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz