Restanțe pentru școala online
Reading Time: 2 minuteDeși sunt voci care laudă succesul școlii online, un studiu dat astăzi publicității arată că o mare parte dintre profesori nu au predat online absolut nimic, ci doar s-au limitat la a trimite teme elevilor
Un studiu realizat de Success Academy în rândul elevilor a demonstrat că un număr impresionant de profesori nu au predat nimic online. Concluzia studiului este cu atât mai gravă cu cât sondajul a fost realizat în mediul urban, fiind foarte probabil ca în mediul rural rezultatele să fie și mai grave. Tot studiul arată că elevii au primit totuși teme prin WhatsApp sau mesaje, însă nu a existat un dialog cu cei mici. Atunci când au predat, profesorii au susținut cursuri de matematică (doar 52% dintre copii declară că au făcut orele) și limba română (dpat 61% dintre ei spun că au lucrat online cu profesorii lor).
Sportul este aproape inexistent în viața copiilor. Se observă că 22% dintre tineri nu au făcut nici un fel de sport sau mișcare în această perioadă, iar o treime face sport o jumătate de oră pe zi. O altă concluzie a studiului este că meditațiile s-au blocat. Peste trei sferturi dintre elevii care făceau meditații le-au întrerupt, pentru că marea majoritate a profesorilor meditatori se pare că nu au reușit să se adapteze tehnologiei. 95% dintre elevi nu au făcut nicio oră de meditație în această perioadă, biologia, fizica sau chimia dispărând în această perioadă din viața celor mici.
Adolescenții resimt negativ această perioadă prin prisma limitării vieții sociale, un aspect important al vieții lor la această vârstă. 24% dintre juniori sunt bucuroși, în timp ce doar 17% dintre adolescenți resimt această stare emoțională. Bucuria provine din lipsa programului obligatoriu și posibilitatea de a face tot ceea ce vor în această perioadă. Procentele se inversează, astfel că 24% dintre adolescenți sunt triști, în timp ce doar 17% sunt bucuroși.
„Am realizat studiul pentru că am vrut să știm cum stăm la capitolul școala online, ce transformări s-au produs în viața copiilor noștri și ce ar trebui noi, ca furnizor de educație complementară, să facem. Pe de o parte ascultam în media știrile cu realizările școlilor și planurile ministerului. Pe de altă parte, tinerii noștri din Success Academy ne mărturiseau că au făcut sporadic ore în online. Distanța părea prea mare. Așa că am decis să realizăm studiul. Astăzi știm, în cifre exacte, distanța dintre ”realizările” sistemului și realitatea de acasă a copiilor. Astăzi știm cum arată viața lor și ce anume ar trebui, sau nu, să ne îngrijoreze. De aici, fiecare instituție, școală, furnizor de programe educaționale, profesor, părinte etc. ar trebui să tragă niște concluzii și să facă ceva care să le fie cu adevărat util copiilor noștri”, spune Ovidiu Atanasiu, co-fondator Success Academy, psiholog, consultant în learning design, mentor, autor și trainer cu peste 20 ani de experiență în dezvoltarea potențialului uman.
Foto: © Famveldman | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz