Reputatia, esentiala in industria asigurarilor
Reading Time: 2 minuteAsiguratorii vand promisiuni pentru viitor, noi asiguram pentru clientii nostri valoarea, activele, dar si viata si sanatatea lor, considera Remi Vrignaud, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurari din Romania (UNSAR), care recunoaste ca 2015 a fost un an marcat de cazuri de reputatie negativa in industria locala a asigurarilor.
„Social media a devenit un instrument de a influenta foarte mult imaginea produselor si a companiilor de asigurare, in bine dar si in rau. Asta inseamna ca in social media devine si mai important sa gestionam acest risc reputational”, a declarat Remi Vrignaud, la o conferinta organizata de UNSAR. Conform acestuia, riscul reputational este corelat cu o serie de alte riscuri pentru companii, precum incapacitatea de inovare – adaptare la nevoile clientilor, intreruperea activitatii, riscul cibernetic, daunele materiale si morale, cresterea competitiei, schimbarile legislative si altele.
Presedintele UNSAR a explicat ca asiguratorii lucreaza de fapt intr-un business al increderii, deoarece produsele vandute nu au o utilitate imediata, palpabila si a aratat ca cel mai important factor care influenteaza riscul reputational sunt asigurarile RCA. Din acest punct de vedere, reglementarea despagubirilor pentru daune morale printr-un sistem tabelar de acordare a despagubirilor ar putea oferi certitudine, predictibilitate si o baza de siguranta mult mai mare si un nivel de incredere ridicat al consumatorului, apreciaza Vrignaud, care a aratat ca din 2007 pana in 2014 despagubirile morale au crescut cu 2000%.
„2015 a fost marcat de cateva cazuri de reputatii negative si provocari. Ne aducem astfel aminte de falimentul celei mai mari companii de asigurari. Au fost si analize cu privire la situatia financiara a asiguratorilor prin testele de stres. Dar, lucrurile s-au stabilizat. 2016 este un an in care trebuie sa dam un restart reputatiei industriei de asigurari. Masurile luate in 2015 de ASF si de catre fiecare companie de asigurare in aceasta directie au fost binevenite. In Romania, imaginea negativa a intregii industrii este influentata, in special, de perceptia cu privire la RCA”, a declarat Vrignaud.
Presedintele UNSAR a adaugat ca in fiecare industrie exista reclamatii, nu doar in asigurari. „Conteaza insa cum gestionam aceste dovezi sau informatii cu risc reputational. Avem si o responsabilitate mediatica de a transparentiza situatia, dar si de a pondera volumul reclamatiilor. Activitatea ASF in ceea ce priveste reclamatiile arata ca lucrurile merg in directia buna”, a spus Vrignaud.
Vicepreședintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), Marius Vorniceanu, a aratat ca reputatia unei companii de asigurari depinde de plata corespunzatoare a daunelor si plata la timp a acestora.
“Reputatie inseamna plata corespunzatoare a daunelor, lucru care reprezinta un domeniu, un subiect destul de amplu, care face subiectul unor articole din presa, unor reclamatii multiple care sunt adresate Autoritatii de Supraveghere Financiara”, a declarat Marius Vorniceanu.
Reprezentantul ASF a aratat ca daca se face o analiza a petitiilor primite de Autoritate, cea mai mare pare a acestora se refera la faptul ca unele companii de asigurari nu platesc nici cuantumul care ar trebui și nici la timp daunele care se produc și pentru care s-a facut asigurare.
„Când vorbim despre reputatie, trebuie sa ne referim și la produse corespunzatoare pentru fiecare client. Diversificarea acestor produse și dezvoltarea lor reprezinta tot un respect pentru clienti”, a subliniat Marius Vorniceanu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz