Finanțe Stiri

Repararea unei mașini cu RCA, mai scumpă decât a unei mașini neasigurate

3 aug. 2018 2 min

Repararea unei mașini cu RCA, mai scumpă decât a unei mașini neasigurate

Reading Time: 2 minute

Asigurătorii acuză service-urile că aplică tarife de până la 4 ori mai mari pentru repararea unei mașini cu asigurare, comparativ cu repararea unei mașini neasigurate.

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) a făcut publice rezultatele unui studiu independent în care a analizat costurile de reparație pentru același vehicul, în două cazuri: păgubitul cu asigurare și fără asigurare.

Studiul a inclus un număr de 30 de service-uri auto, alese în mod aleatoriu, la nivel național și a relevat o practică existentă în piața unităților reparatoare, și anume aplicarea de tarife cu până la 382% mai mari pentru reparația mașinilor cu asigurare, arată UNSAR, într-un comunicat de presă.           

Metodologia studiului a presupus, într-o primă etapă, ca un client să se prezinte în mai multe unități reparatoare cu două autovehicule care prezintă avarii și să solicite o ofertă de reparație din partea service-ului respectiv, specificându-se că autovehiculele nu sunt asigurate pentru avaria/avariile prezentate. Informațiile s-au cules după solicitarea ofertei, fără negociere.

Pentru cea de-a doua etapă a studiului, s-au folosit devize (calculații) de reparație extrase din dosare de daune plătite ale asigurătorilor.  Analiza a fost făcută luându-se în considerare doar elementele avariate ce prezintă similaritate din punctul de vedere al soluției tehnice în cele doua cazuri (auto avariat fără asigurare versus auto avariat cu asigurare).

“Încă de când a apărut legea RCA, în piața de asigurări s-au observat niște lacune, astfel încât azi asistăm la niște creșteri nejustificate de prețuri. Am tot menționat că păgubitul nu beneficiază într-un mod corespunzător de drepturile ce i se cuvin, adică de servicii de calitate din partea service-urilor auto, adevăratul beneficiar al acestor prevederi legislative fiind anumite ateliere de reparații”, a declarat Mădălin Roșu, responsabilul Sectiunii Auto din cadrul UNSAR.

Deși asociația service-urilor independente acreditează ideea necesității acestor tarife mult mărite pentru autovehiculele cu asigurare prin faptul că “au existat cazuri în care firmele de asigurare au plătit după 1-2 ani”, un raport furnizat de Autoritatea Supraveghere Financiară astăzi relevă faptul că durata medie de plată, la nivel de piață, a dosarelor de daună, avizate pentru pagube materiale, a fost de 10,31 zile/dosar. În plus, Prim-Vicepreședintele ASF, Ovidiu Wlassopol, a subliniat faptul că “se poate constata o îmbunătățire a indicatorilor monitorizați ai societăților de asigurări”, arată UNSAR, în comunicat.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: