Renault, orientare către tehnologie și mobilitate durabilă
Reading Time: 3 minuteMarca Renault face trecerea către o nouă eră și lansează propriul său „Nouvelle Vague”. E o abordare strategică prin care Renault aduce modernitate în industria auto, devenind un brand de tehnologie, servicii și energie curată. Venim cu propuneri de vehicule mai inteligente, mai pline de tehnologie, mai conectate cu fiecare generație, la pachet cu soluții de mobilitate mai durabile. Am aflat mai multe de la Cecilia Tudor, Managing Director Renault, South Eastern Europe
În ultimii doi ani, Renault a trecut printr-o adevărată transformare în ceea ce privește identitatea de marcă a produselor, activităților și tehnologiilor dezvoltate, dar are și o nouă viziune organizațională. Care este ambiția Renault în următorii ani?
În 2021, Grupul Renault a demarat un plan ambițios de repoziționare numit „Renaulution”. Acesta are rolul de a crea o identitate mai puternică pentru fiecare dintre mărcile sale, de a restabili bazele de dezvoltare viitoare a mărcii Renault.
După doi ani de lucru, avem un fundament solid și sănătos pentru performanțele noastre care se concentrează pe elemente simple, dar extrem de eficiente: o nouă strategie comercială cu focus pe segmentul C și o gamă de modele electrificate reînnoită cu Noul Megane E-Tech Electric și Noul Austral E-Tech hybrid. Acestea se adaugă unei game deja bine ancorate pe piața din România: Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid și Mild Hybrid), Arkana (E-Tech Hybrid și Mild Hybrid) și Clio E-Tech Hybrid.
De asemenea, Renault și-a schimbat identitatea vizuală – avem un nou logo, pe care deja îl vedem pe noile modele, iar showroom-urile au trecut și ele printr-un proces de transformare, cu un exterior simplu și elegant și un interior vibrant, luminos și primitor. Ambițiile sunt mari și cred cu tărie că sunt și realizabile. După ce am fost pionieri în vehicule electrice, ne dorim să devenim rapid un etalon în electrificare, tehnologie și energie verde.
Industria auto se transformă, iar o tendință majoră o reprezintă creșterea interesului pentru motorizările hibride mai ales în contextul noilor reglementări europene. Care sunt principiile Renault care guvernează acest segment?
Renault este brandul care își propune să facă viața mai ușoară clienților săi, prin modele echipate cu cele mai noi tehnologii, prin sistemele de asistență la bord, prin conectivitate și prin gama diversificată de modele electrice și hibride.
Am lansat gama E-Tech – modele mild hybrid, full hybrid și plug-In-Hybrid și ne-am continuat ofensiva pe partea EV cu modele noi – Megane E Tech electric, Kangoo VAN E Tech electric, Master E Tech electric. Acoperim astfel toate tipurile de nevoi ale utilizatorilor, de la clienții persoane fizice, care utilizează mașina pentru propriul confort, până la cei care își derulează activitatea profesională cu ajutorul vehiculelor utilitare. Răspundem în același timp și preocupărilor legate de protecția mediului înconjurător și mobilitate sustenabilă.
Ce ne puteți spune la capitolul performanță a brandului Renault în România?
La capitolul performanță, rezultatele comerciale din anul precedent servesc drept dovada unei povești de succes și fundament solid pentru dezvoltarea ulterioară. Renault a înregistrat o cotă de piață de 8,1%, ocupând a doua poziție în topul mărcilor importate.
O creștere semnificativă a vânzărilor a venit din segmentul C, reprezentând 45% din totalul vânzărilor, și din gama E-Tech cu 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Totodată, vânzările de vehiculele utilitare înregistrează cea mai mare creștere în cota de piață cu +10,9 puncte față de anul precedent, cu 3.327 de unități.
Care sunt planurile de viitor la nivelul mărcii Renault?
Renault va fi cel mai „verde” brand din Europa începând cu 2030, 9 din 10 mașini vândute fiind electrificate. În dezvoltarea gamei noastre, vom căuta atât să electrificăm, cât și să optimizăm mixul de produse. Această repoziționare strategică ne va permite să recâștigăm un loc marcant în segmentul C, consolidându-ne în același timp poziția de lider în segmentul B.
Un total de aproximativ 14 noi modele vor fi lansate până în 2025, dintre care șapte electrice și șapte în segmentele C și D, cu ambiția ca aceste segmente superioare să reprezinte 45% din vânzări până în același an. Vom dezvolta tehnologii de vârf și noi oportunități comerciale de-a lungul ciclului de viață al vehiculelor, fapt care ne va ajuta la crearea de valoare adăugată pentru noi și clienții noștri.
#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt Groupama, Orange și Air France.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz