Stiri Companii

Renault a revenit pe profit în 2022. Compania a înregistrat un free cash-flow record de 2,1 mld. euro

16 feb. 2023 2 min

Renault a revenit pe profit în 2022. Compania a înregistrat un free cash-flow record de 2,1 mld. euro

Reading Time: 2 minute

Grupul Renault a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 46,4 miliarde de euro, mai mare cu 11,4% față de anul precedent. Profitul operațional a fost de 2,6 miliarde de euro (5,6% din cifra de afaceri). în creștere cu 1,4 miliarde de euro față de 2021 (+2,8 puncte procentuale).

Profitul net a fost de 549 milioane de euro la 31 decembrie 2022, fiind un rezultat cu 1,6 miliarde de euro peste cel din 2021, când grupul a înregistrat pierderi.

Grupul a reușit și un free cash-flow record de  2,1 miliarde de euro, în creștere față de perspectiva financiară anunțată anterior, de peste 1,5 miliarde de euro.

Rezerva de lichidități la sfârșitul anului 2022 s-a situat la 17,7 miliarde de euro, în creștere cu 1 miliard de euro față de 31 decembrie 2021.

„Anul 2022 și-a depășit promisiunile: cu rezultate peste obiectivele inițiale și peste așteptările pieței, încheiem etapa «Renașterii» cu trei ani în avans. Această performanță reflectă energia și angajamentul echipelor Renault Group în condițiile în care a trebuit să facem față dificultăților provocate de cedarea activității din Rusia, de criza de semi-conductori și de inflația costurilor. Situația Grupului a fost îmbunătățită în profunzime și nu vom reveni înapoi. Perspectivele financiare pentru anul 2023 și revenirea la acordarea de dividende demonstrează acest lucru. În plus, ne atingem obiectivul reducerii cu 25 % a amprentei noastre de carbon pe plan mondial față de nivelul înregistrat în anul 2010. A doua fază a planului «Renovarea», concentrată asupra produselor și angajată deja de mai mult timp, va permite Grupului să dispună de cea mai bună gamă a sa de vehicule din ultimii 30 de ani. Renault Megane E-TECH Electric, Renault Austral și Dacia Jogger sunt primele reprezentante de succes ale acestui val de noi modele.”

Luca de Meo, CEO al Renault Group

Marja operațională a perimetrului Automobile s-a cifrat la 1,4 miliarde de euro (3,3% din cifra de afaceri): în creștere cu 1,4 miliarde de euro față de anul 2021 (+3,3 puncte procentuale).

Noile modele ale Grupului Renault au demarat în trombă

Performanța vânzărilor de modele E-TECH (vehiculele electrice și hibride) a fost în creștere, reprezentând 39% din înmatriculările de vehicule de persoane ale mărcii Renault în Europa (+9 puncte procentuale față de 2021). Renault este a treia marcă pe piața vehiculelor electrice și a doua marcă pe piața vehiculelor hibride (HEV) în Europa.

Noul Renault Arkana a înregistrat 86.000 de unități vândute în peste 50 de țări în 2022. În Europa, 65% din vânzări corespund versiunii E-TECH, 74 % sunt versiunea vârf de gamă și 56% sunt vândute către persoane fizice.

Lansat la sfârșitul trimestrului al doilea din 2022, Renault Megane E-TECH Electric a fost vândut deja în peste 33.000 de unități. În semestrul al doilea al anului trecut, a fost modelul electric cel mai vândut din Franța. Renault Megane E-TECH Electric înregistrează peste 49.000 de comenzi de la lansare, din care peste 70% pentru versiunile vârf de gamă și peste 80 % pentru motorizările cele mai puternice.

Dacia Sandero rămâne, din 2017, cel mai vândut model către persoane fizice din Europa, cu 229.500 de unități comercializate anul trecut.

Lansat la jumătatea anului 2021, Dacia Spring a înregistrat vânzări în creștere cu 75 % față de anul 2021, cu 48.900 de unități comercializate. Dacia Spring se situează pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari din Europa.

Dacia Jogger înregistrează peste 57.000 de unități vândute. Modelul de familie al mărcii Dacia se situează pe locul al doilea în vânzările de vehicule de segment C (exceptând modele SUV) către persoane fizice la nivelul pieței din Europa.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: