Stiri

Renault a dat startul la „Renaulution”: Dacia este combinată cu Lada într-o unitate de business separată

Reading Time: 2 minute

Groupe Renault a prezentat noul plan strategic Renaulution, care prevede crearea a patru unități de business (business units): Renault, Dacia-Lada, Alpine și Noi mobilități.

Marca Dacia este acum inclusă în noua unitate de business Dacia-Lada, planul Renault fiind de a extinde atât prezența Dacia pe piețele externe, cât și gama de modele.

Prima noutate anunțată este prin abordarea segmentului C, prin noul concept Dacia Bigster.

Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem așadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma„, a declarat Denis Le Vot (foto), Director General al mărcilor Dacia și Lada.

Un nou model de business

Dacia a vândut începând din 2004 peste 7 milioane de vehicule în 44 de țări, multe din modelele sale fiind bestseller în segmentul lor. În Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienții particulari, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți.

Unitatea de business Dacia-Lada va avea o abordare „design to cost” disciplinată în dezvoltarea modelelor și va beneficia de avantajele apartenenței la un grup auto global prin accesul la tehnologii specifice, pentru a maximiza sinergiile și a utiliza componente carry over.

Dacia și Lada vor utiliza platforma CMF-B a Alianței REnault-Nissan, care va permite reducerea de la 4 la 1 a numărului de platforme și de la 18 la 11 a diversității de caroserii. Unele vehicule bazate pe această platformă vor putea fi echipate cu motoare funcționând cu surse de energie alternativă sau hibride.

După lansarea noilor Logan și Sandero precum și a modelului electric Spring, Dacia va lansa alte 3 modele până în 2025, inclusiv în segmentul C, prefigurată de conceptul Bigster.

Gabriel Barliga

Recent Posts

PPC finalizează achiziția de 700 mil. euro a portofoliului de energie regenerabilă din România al Evryo Group

PPC anunță finalizarea achiziției portofoliului de energie regenerabilă al Evryo Group în România, portofoliu deținut de fonduri administrate de Macquarie…

4 minute ago

Rowenta sărbătorește 140 de ani de inovație

Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, aniversează 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea…

5 minute ago

Schneider Electric lansează gama de lămpi de lucru profesionale cu LED

Schneider Electric anunță lansarea noii game de lămpi de lucru profesionale cu LED, Thorsman Premium, concepute special pentru a răspunde…

7 minute ago

Agrii a organizat primul său atelier de grădinărit urban

Într-o atmosferă relaxată, în spațiul vilei enRose din București, Agrii a organizat primul său atelier de grădinărit urban. Monalisa Ungureanu,…

12 minute ago

Tazz livreaza servicii de PR prin GMP&U

Agenția de comunicare GMP&U a câștigat contul Tazz, în urma unei licitații, completându-și astfel portofoliul de clienți din zona de…

18 minute ago

Ionuț Bălan: Lăsați bogații să devină săraci!

Johan Norberg – laureat al premiului Fisher – spunea că cei bogați, puternici și cu relații, se pot descurca în…

22 de minute ago