Renault a prezentat noul model Renault 4 E-Tech electric, care se bazează pe ADN-ul modelului original pentru a se reinventa ca o mașină compactă versatilă pentru astăzi.
Renault 4 E-Tech electric reflectă angajamentul Renault de a accelera tranziția energetică în Europa, prin aducerea vehiculelor electrice în mainstream. Noul Renault 4 E-Tech electric este poziționat în segmentul B o treaptă mai sus față de Renault 5 E-Tech electric, fiind puțin mai mare și mai spațios decât acesta. Poziționarea sa este similară cu cea a lui Captur în raport cu Clio. În timp ce Renault 5 E-Tech electric se adresează clienților urbani, Renault 4 E-Tech electric se adresează unui public mai larg, căutând să convertească pe toată lumea la vehicule electrice, inclusiv familiile tinere.
Renault 4 E-Tech electric a fost conceput pentru nevoile de zi cu zi, precum și pentru weekend și petrecerea timpului liber, fiind ideal atât pentru condusul solo, cât și pentru călătoriile în familie, cu utilizarea normală sau intensivă a portbagajului. La fel ca originalul care a făcut istorie în anii 1960, Renault 4 E-Tech electric are o viziune pe termen lung: să permită tuturor să exploreze posibilitățile vehiculelor electrice.
Versatilitatea este cuvântul-cheie pentru Renault 4 E-Tech electric, model care combină spațiul mare al portbagajului (420 de litri) cu un aspect modular nou pentru acest segment, un prag cu încărcare redusă, compartimente de depozitare ingenioase, o banchetă rabatabilă și un scaun pentru pasager rabatabil – o premieră pentru un vehicul electric Renault.
Garda ridicată la sol și sistemul avansat de control al tracțiunii Extended Grip asigură o călătorie confortabilă, atât pe asfalt, cât și pe teren accidentat. Toate acestea, alături de spațiul record la interior, centrul de greutate scăzut, ținuta de drum, funcția One Pedal și autonomia de până la 400 km au fost posibile datorită platformei dedicate AmpR Small. Împărțită cu Renault 5 E-Tech electric, această platformă oferă economii semnificative, fără a presupune compromisuri pentru clienți.
Renault 4 E-Tech electric a fost gândit pentru a transforma și reinventa legendarul R4, folosind linii retro-futuriste.
Grila frontală, inspirată puternic de Renault 4 original, se diferențiază prin conturul iluminat continuu și logo-ul Renault în centru. Este fabricată dintr-o singură bucată de 1,45 m lungime, ceea ce reprezintă o premieră mondială în industria auto. În spate, stopurile din trei părți au o semnătură LED distinctivă, designul amintind de forma tip capsulă din anii ’60.
Acest lucru are efectul de a face hayonul să pară mai mare decât e, prin extinderea portierei până la bara de protecție pentru o deschidere mai mare și realizarea unui prag de încărcare mai scăzut, ca la Renault 4 original. Geamul lateral spate își menține nu numai poziția, ci și formele distinctive ale predecesorului său. În cele din urmă, plafonul păstrează designul emblematic al modelului plin de istorie, la care se adăugă bare longitudinale pentru nevoile de astăzi.
„Readucerea la viață a Renault 4 ca mașină de oraș versatilă, complet electrică, cu design funcțional și ultra-modern, a fost o decizie condusă de pasiune și emoție. Are tot din alchimia originalului, mai ales caroseria pe care o recunoști instantaneu. În același timp, este o mașină de oraș îndrăzneață, elegantă, cu design contemporan, cu o gamă de detalii sofisticate, de înaltă tehnologie.”
Gilles Vidal, VP Design, Renault & Ampere
Renault 4 E-Tech electric vine într-o nouă culoare exclusivistă, Verde Hauts-de-France, un omagiu adus albastrului Île-de-France din anii 1960, dar și viitorului loc de asamblare din Maubeuge, parte din complexul ElectriCity. Pe lângă această culoare, modelul mai este disponibil în alte șase: Glacier White, Urban Grey, Starry Black, Carmin Red, Terracotta Brown și Cloud Blue. Ca în cazul predecesorul său, noua generație de modele dispune și de o trapă retractabilă din textil Plein Sud, care este acum acționată electric.
Modelul este vehicul lung care rămâne totuși compact la 4,14 m, aflându-se între Clio (cu 9 cm mai scurt) și Captur (cu 9 cm mai lung). Ampatamentul a fost extins la 2,62 m pentru un spațiu interior sporit. Lățimea rămâne moderată la 1,80 m, în timp ce înălțimea este de 1,57 m, la egalitate cu Captur. Principala diferență dintre cele două constă în garda la sol. Renault 4 E-Tech electric are un spațiu liber de 18,1 cm, cu 1,2 cm mai mare decât Captur. Toate versiunile Renault 4 E-Tech electric sunt echipate cu jante de 18 țoli.
Renault 4 E-Tech electric are baterie disponibilă în versiunile de 40 și 52 kWh, care alimentează motorul cu cele două niveluri de putere, de 90 și 110 kW. Aceasta se traduce printr-o autonomie de până la 400 km. Toate versiunile Renault 4 E-Tech electric vin cu un încărcător bidirecțional AC de 11 kW.
Bateria litiu-ion de 52 kWh folosește tehnologia NMC (Nickel Mangan Cobalt), care cuprinde patru module mari într-o singură carcasă. Arhitectura simplificată aduce economii de greutate de 20 kg în comparație cu ZOE, ca urmare, bateria cântărește acum mai puțin de 300 kg.
Având la bază Megane E-Tech electric și Scenic E-Tech electric, motorul de 110 kW (150 CP / 245 Nm) al Renault 4 E-Tech electric este același ca pe Renault 5 E-Tech electric. Cu acest motor, Renault 4 E-Tech electric accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 8,5 secunde și de la 80 la 120 km/h în mai puțin de 7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h.
În configurația de 110 kW/52 kWh, Renault 4 E-Tech electric include și un încărcător DC de 100 kW pentru conectarea la prizele de încărcare rapidă, în special pe autostrăzi. Timpii de încărcare sunt următorii:
Renault 4 E-Tech electric este, de asemenea, disponibil într-o configurație cu un motor de 90 kW (120 CP / 225 Nm) și o baterie de 40 kWh. În acest caz, este livrat cu un încărcător DC de 80 kW. Autonomia WLTP depășește 300 km, iar timpii de încărcare sunt următorii:
Două funcții contribuie la această gamă: o pompă de căldură reversibilă care este utilă atât vara, cât și iarna și obloanele active ale grilei (în funcție de țară) dispuse în spatele barei de protecție față.
Ambianța interioară a Renault 4 E-Tech electric variază în funcție de echipare. La echiparea Evolution, privirea este imediat atrasă de culorile deschise ale tabloului de bord și ale panourilor portierelor, care contrastează cu griul închis al tapițeriei matlasate și cusăturile superioare în culorile steagului francez.
Echiparea Techno este despre denim. Țesătura reciclată în albastru închis seamănă foarte mult cu blugii purtați în viața de zi cu zi. Niturile de cupru de pe părțile laterale ale scaunului includ o surpriză pe care scrie: Allez-y vous êtes en Renault 4 („Dă-i drumul, ești într-un Renault 4”). Chiar și cusăturile superioare capătă o nuanță de cupru similară cu cea a cusăturilor de pe blugi. Țesătura de tapițerie cu pătrate matlasate se găsește și pe tabloul de bord și pe panourile portierelor.
Echiparea Iconic conferă lui Renault 4 E-Tech electric un aspect șic și sportiv. Scaunele și tetierele au o tapițerie reciclată cu material textil rafinat matlasat negru, parțial reciclat și din surse bio și material textil gri cu panglică galbenă. Culoarea galbenă apare proeminent și în ornamentele interioare, cu designul de brățară pe scaunele din față, bancheta din spate și tabloul de bord, care are, de asemenea, un „Renault 4” gravat cu laser, iluminat din spate.
Renault 4 E-Tech electric oferă o performanță excepțională în ceea ce privește dinamica, cu suspensia față optimizată și suspensia spate multi-link, o caracteristică rezervată anterior segmentelor mai avansate de piață.
Noul model este, de asemenea, dotat cu tehnologie avansată în ceea ce privește confortul și siguranța, inclusiv Active Driver Assist pentru conducerea asistată de nivel 2, nu mai puțin de 26 de sisteme de asistență la conducere și My Safety Switch. Această funcție populară pe noile modele Renault permite șoferilor să-și activeze setările preferate pentru cinci ADAS (sistem avansat de asistență pentru șofer) prin simpla atingere a unui buton. Pentru o siguranță sporită, noul sistem de frânare dinamică combină frânarea și ESP în același modul pentru a reduce la jumătate timpul de reacție. Alte funcții includ Fireman Access și alerta de ieșire sigură a pasagerilor, precum și Safety Score și Safety Coach, deja disponibile pe Scenic și Renault 5 E-Tech electric.
Renault 4 E-Tech electric include și OpenR Link, sistemul multimedia cu Google încorporat, precum și avatarul official al Renault – reno. Conectat la chatbot-ul de inteligență artificială ChatGPT, reno ajută clienții să înțeleagă aspectele legate de funcțiile electrice.
De asemenea, Renault 4 E-Tech electric e lansat cu un nou încărcător bidirecțional AC de 11 kW compatibil cu tehnologiile V2L (vehicle-to-load) și V2G (vehicle-to-grid). În acest fel, poate fi transformat într-o sursă de energie și chiar poate deveni un jucător în ecosistem prin alimentarea de energie electrică fără emisii de carbon înapoi în rețea, prin folosirea serviciilor Mobilize, în țările unde acestea sunt disponibile. De asemenea, mașina are încărcare inteligentă prin Mobilize Smart Charge, acces la peste 800.000 de puncte de încărcare în 25 de țări europene prin Mobilize Charge Pass și încărcare automată prin card sau card de credit prin funcția Plug & Charge.
Renault 4 E-Tech electric este primul vehicul Renault care dispune de funcția One Pedal. Disponibilă de la echiparea Techno în sus, funcționează la primele trei moduri de frânare regenerativă. Ca în cazul lor, este activată de la padelele de pe volan.
Funcția One Pedal maximizează frânarea regenerativă atunci când șoferul eliberează pedala de accelerație. Vehiculul decelerează și se oprește fără ca șoferul să frâneze. Acest mod este dezactivat automat în marșarier pentru a menține fluajul, adică capacitatea de a se deplasa înapoi fără probleme folosind doar pedala de frână. Acest lucru face parcarea mai ușoară pentru șofer. Funcția One Pedal se reactivează automat la viteze de peste 12 km/h. De asemenea, este dezactivat atunci când sistemul avansat de control al tracțiunii Extended Grip este în modul „Snow”.
Renault Group și-a luat angajamentul de a construi Renault 4 E-Tech în Europa, la Ampere ElectriCity. Vehiculul va fi asamblat la Maubeuge, motorul la Cléon și bateria din martie 2025 la Douai. 75% dintre furnizori sunt localizați pe o rază de 300 km față de complexul ElectriCity. Circuitul scurt de aprovizionare încurajează producția locală competitivă, contribuind în același timp la asigurarea locurilor de muncă și la reducerea amprentei asupra mediului.
În urma investițiilor deja făcute în 2021 la uzina din Maubeuge pentru Renault Kangoo, Grupul Renault a reușit să limiteze costul dezvoltării liniei de producție pentru Renault 4 E-Tech electric.
În conformitate cu angajamentul Grupului față de economia circulară, Renault 4 E-Tech electric are o rată de reciclare de 88,6%. Datorită expertizei The Future is NEUTRAL, filiala Renault Group specializată în economia circulară, Renault 4 E-Tech Electric utilizează, de asemenea, 26,4% din materiale provenite din economia circulară, inclusiv metal, sticlă și 41 kg de polimeri reciclați regăsiți sub portiere, în țesătura plafonului, precum și în interiorul și covoarele din portbagaj. În cele din urmă, țesătura scaunelor de la nivelurile de echipare Techno și Iconic este realizată din fibre reciclate de până la 100% din sticle de plastic.
O nouă ediție a concursului BANDA ASAP începe azi pentru elevii din județele Prahova și Timiș. ASAP România, programul Fundației…
PRIMA Development Group a obținut autorizația de construire pentru PRIMA Astera ,primul proiect rezidențial high-end din vestul Bucureștiului, la standarde…
În 2023, industria dezvoltatoare de jocuri video din România a înregistrat o cifră de afaceri de 317 milioane de euro,…
Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…
Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…
A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…