Renașterea magazinului București
Reading Time: 2 minuteReconstrucția magazinului București, din centrul Capitalei, cu o istorie de 90 de ani, a fost finalizată, în urma unei investiții de peste 6,5 milioane de euro. Clădirea care păstrează la intrare vitrinele cu sticlă curbă, specifice magazinului emblemă din perioada interbelică este proiectată pentru a găzdui sub același acoperiș spații de retail, birouri de clasă A și HoReCa.
Magazinul Bucureşti este amplasat la intersecția străzilor I.C. Brătianu și Lipscani din București, într-o zonă care dispune de peste 2.600 de locuri de parcare în proximitate, în zonele Universitate, Intercontinental, Cocor și Unirii. Clădirea are o suprafață totală închiriabilă de aproximativ 3.150 metri pătrați, distribuită pe șapte niveluri, care poate găzdui chiriași din zona de retail, birouri și spații de co-working, dar și servicii.
„La 90 de ani de la inaugurare, Magazinul București renaște în același spațiu ultracentral, dar adaptat standardelor actuale. Clădirea păstrează fațada de altădată și reintroduce elemente emblematice ale arhitecturii inițiale, modernizate pentru a se potrivi noului design, printre care copertina de la parter, axul central din sticlă la fațada principală și vitrinele cu sticlă curbă, unice la vremea construcției. Totodată, noul magazin poartă încă urmele istoriei sale bogate, având integrate elemente originale recuperate parțial în timpul demolărilor, cum sunt pișcoturile de pardoseală, diferite elemente metalice ornamentale de la vitrinele curbe și elemente de marmură”, a spus Radu Moldoveanu, reprezentantul proprietarilor Magazinului București în România.
Construit în perioada interbelică, magazinul București a devenit unul dintre cele mai importante centre comerciale de dinainte de ‘89, dar după Revoluţie a fost abandonat. În 2010, magazinul București a fost retrocedat moștenitorilor familiei Bunescu, care a ridicat clădirea în urmă cu aproape un secol, iar trei ani mai târziu a fost cumpărat de investitorii de origine olandeză Gerard Heinen şi Johannes Jozefus Maria Baakman, cu peste 4 milioane de euro.
Cei doi investitori fac parte dintr-un grup de oameni de afaceri din Olanda, care deține mai multe spaţii în centrul istoric al Capitalei, fiind printre cei mai mari proprietari privați din zonă. Noii proprietari au obținut autorizație pentru reconstrucția magazinului în 2017, iar lucrările de reconstrucție ale Magazinului București au început în septembrie 2018 și au fost finalizate în mai puțin de un an și jumătate.
„Magazinul București a fost dintotdeauna un adevărat reper al centrului istoric al Capitalei. La 90 de ani de la construcție, ne-am dorit să readucem bucureștenilor acest reper și să punem din nou clădirea pe harta Bucureștiului. Astăzi, noul Magazin București continuă să scrie istorie, fiind gata să întâmpine noii chiriași într-o clădire care readuce istoria într-un spațiu de clasă A, la cele mai moderne standarde”, au spus investitorii care dețin Magazinul București.
Discuții pentru închirierea spațiilor sunt deja în derulare, agent exclusiv fiind compania de consultanță imobiliară Colliers International.
Magazinul Bucureşti a fost construit în anul 1930. Iniţial a fost denumit Magazinul Popp&Bunescu, după fondatorii săi, Bucur Bunescu și Nicolae Popp. În 1948, clădirea a fost naţionalizată şi a devenit astfel Magazinul Universal Bucureşti. După 1989, activitatea centrului comercial a fost sistată, iar în 2003 fostul primar al Sectorului 5, Marian Vanghelie a intrat în posesia pachetului majoritar al SC București SA, proprietara Magazinului București la acea dată.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz