Stiri Analize Business Tech

Relaxarea restricțiilor aduce schimbări în comportamentul de shopping

28 ian. 2021 < 1 min

Relaxarea restricțiilor aduce schimbări în comportamentul de shopping

Reading Time: < 1 minut

Generațiile X și Baby Boomers sunt mai predispuse să abandoneze unele dintre noile comportamente referitoare la shopping-ul online și să se întoarcă vechile obiceiuri, comparativ cu cei mai tineri, arată un studiu lansat de SAP împreună cu The Economist Intelligence Unit.

Raportul a analizat peste 4.000 de consumatori la nivel global, a examinat, dintr-o perspectivă generațională, nivelurile de cheltuieli ale consumatorilor, obiceiurile de cumpărare și canalele preferate înainte de pandemie, în timpul acesteia, dar și după ce restricțiile s-au relaxat.

Schimbarea comportamentului

Studiul arată o tendință clară de schimbare a comportamentelor în direcția cumpărăturilor online, atât pentru articole esențiale, cât și neesențiale, iar prin intermediul cercetării s-au constatat următoarele:

  • Deși totalul cheltuielilor lunare din țările chestionate a scăzut cu 9% din primul trimestru al anului 2020 până în al doilea trimestru, cheltuielile online au crescut, în medie, cu 15%
  • În timpul pandemiei, cumpărăturile online de produse esențiale, cum ar fi alimentele și produsele de curățare, au devenit mult mai căutate, cheltuielile medii lunare crescând cu 78%, respectiv 49% pentru cele două categorii
  • Odată ce restricțiile se relaxează, este posibil ca noile comportamente de shopping online să vcontinue, scăzând ușor în rândul celor mai tineri (4 puncte procentuale pentru Millennials – nascuti in perioada 1980-2000 și Gen Z), și semnificativ în cazul generațiilor mai în vârstă (9% pentru Baby Boomers – n. 1950-1970 și 6% pentru Gen X – cei născuti in perioada 1961-1980).
  • Capacitatea de a face cumpărături oriunde și în orice moment este motivul pentru care respondenții din toate generațiile apreciază cumpărăturile online (un avantaj menționat de 49% dintre respondenți). Acest criteriu a fost menționat la cote semnificativ mai mari de către Baby Boomers (59%) și Gen X (51%), comparativ cu Millennials și Gen Z (42% fiecare).
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: