Marketing

Reinventarea industriei

2 nov. 2015 2 min

Reinventarea industriei

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Monica Botez_7080_04
Monica Botez / Foto: Vali Mirea

Monica Botez, Managing Partner, Golin Romania

Varsta: 37 ani

Experienta in industria de comunicare: 10 ani

Studii: Facultatea de Litere, sectia Romana-Franceza, Universitatea Bucuresti (1997-2001) Facultatea de Stiinte Politice, departamentul Stiinte Politice in franceza, Universitatea Bucuresti (1999-2003); Certificat de studii politice, Institut d’Etudes Politiques, Aix-en-Provence, Franta (2001-2002); Program de studii post-universitare, Facultatea de stiinte politice, Departamentul studii europene, Université Libre de Bruxelles, Belgia (2003-2004); Chartered Institute of Public Relations Diploma (2011)

Lucreaza in echipa Golin de opt ani, iar de la inceputul acestui an conduce agentia care in 2014 a reusit performanta sa se claseze pe primul loc atat la Romanian PR Award, cat si in topul realizat de Biz si Unlock Market Research.

Provocarea. Suntem inca in plin proces de reinventare ca industrie si o sa tot fim si de acum inainte. Asa ca iesirea din zona de confort nu mai este doar o formula generala, este o necesitate. S-a schimbat atat de mult contextul incat trebuie sa riscam, sa facem niste pariuri, sa mizam pe o directie sau alta si mai ales sa avem raspunsuri la niste intrebari esentiale: cum se va transforma comunicarea corporate in conditiile actuale ale presei, cat de creativi trebuie sa fim astfel incat sa fim si cu adevarat memorabili?

Ca sa fie in continuare relevante pentru client, agentiile de PR trebuie sa depaseasca total discutia despre ce este PR-ul si ce nu este. Clientii se asteapta sa fim creativi la nivelul agentiilor de ATL, sa intelegem contextul lor de business si provocarile din pietele lor ca agentiile de Public Affairs si sa propunem abordari integrate continut-tehnologie precum agentiile de digital. Aceasta suprapunere de competente este nu doar cea mai mare provocare a industriei de PR, ci si cea mai mare oportunitate.

Transformarea. In urma cu 10 ani principalul (si cateodata singurul) interlocutor era jurnalistul si ne organizam activitatea ca o rutina destul de previzibila in jurul lui. Acum ne propunem sa vorbim direct cu un public extrem de divers. Cea mai mare transformare prin care a trecut industria de PR nu se refera la instrumentele prin care ajungem sa facem asta (social media etc.) ci la schimbarea de atitudine. Atmosfera din agentiile de PR este acum una foarte asemanatoare cu cea din redactiile televiziunilor de stiri: actionam si reactionam in timp real.

De ce are nevoie un om de PR? Curiozitate intelectuala. Rapiditate in gandire si in actiune. Curaj.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: