Reguli în folosirea inteligenței artificiale
Reading Time: 2 minuteInteligența artificială trebuie să fie sigură, robustă, să poată fi explicată, iar oamenii să dețină controlul asupra ei. Sunt câteva dintre principiile trasate în codul de etică, recent făcut public de Bosch, companie specializată în furnizarea de tehnologii şi servicii
Bosch le oferă angajaților săi un set de instrucțiuni și speră ca acest cod etic să contribuie la dezbaterea publică privind inteligența artificială.
”Inteligența artificială ar trebui să servească oamenii. Codul de etică cu privire la inteligența artificială oferă angajaților noștri instrucțiuni clare cu privire la dezvoltarea de produse inteligente”, a spus Volkmar Denner, CEO-ul Bosch, în deschiderea de anul acesta a conferinței Bosch ConnectedWorld (BCW) de la Berlin.
”Obiectivul nostru este ca oamenii să aibă încredere în produsele noastre bazate pe inteligență artificială.”
Obiectivul este ca, până în 2025, fiecare produs Bosch să includă IA sau să fi fost dezvoltat sau fabricat cu ajutorul IA. Compania și-a stabilit obiectivul ca produsele sale bazate pe inteligență artificală să fie sigure, robuste și să poată fi explicate.
”Dacă IA este o cutie neagră, atunci oamenii nu vor avea încredere în ea. Cu toate acestea, într-o lume conectată, încrederea va fi esențială”, a spus Michael Bolle, CDO-ul și CTO-ul Bosch.
Bosch intenționează să fabrice produse pe bază de inteligență artificială care să inspire încredere și, ăn următorii doi ani, compania intenționează să-și instruiască 20.000 de angajați în domeniul inteligenței artificiale, iar codul de etică cu privire la inteligența artificială, care reglementează utilizarea responsabilă a acestei tehnologii, va face parte din acest program de instruire.
Potențialul IA
Consultanții de management PwC prevăd că, până în anul 2030, inteligența artificială va spori PIB-ul în China cu 26 de procente, cu 14 procente în America de Nord și cu aproximativ 10 procente în Europa. Această tehnologie poate ajuta la depășirea provocărilor, cum ar fi nevoia de a acționa din punct de vedere climatic și poate optimiza rezultatele într-o serie de domenii precum transportul, medicina și agricultura.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz