Featured

Regina Maria: Tehnologie pentru viitorul medicinei 

Reading Time: 3 minute

Investițiile în digitalizare, un proces pe care Regina Maria l-a demarat încă din anul 2016, au făcut din rețea, lider în digitalizarea sănătății din România, cu un ecosistem digital complex, în continuă expansiune. 

Digitalizarea este esențială pentru asigurarea calității medicale la cele mai înalte standarde, motiv pentru care, la Regina Maria, a devenit o prioritate strategică în urmă cu mai mulți ani. Iar datorită unor investiții importante în ceea ce înseamnă digitalizare, pe care compania le-a demarat în urmă cu opt ani, Regina Maria este astăzi lider în digitalizarea sănătății în România, cu un ecosistem digital complex, în continuă expansiune.  

„Obiectivul nostru principal a fost inovația de proces – am mizat pe schimbarea radicală a modului în care pacienții interacționează cu personalul medical și ne-am dorit ca aceștia să devină implicați activ în propria sănătate. Instrumentele digitale pe care le-am dezvoltat le permit pacienților să își facă online o programare la specializarea medicală de care au nevoie, să fie consultați în sistem de telemedicină, să acorde recenzii și feedback medicului, dar și să aibă acces complet la întregul lor dosar istoric medical, în format digital”  

Fady Chreih, CEO, Regina Maria 

Iar răspunsul pacienților a fost unul foarte bun, gradul de adopție al noilor tehnologii fiind unul ridicat: astăzi majoritatea pacienților rețelei nu mai sună în call center, ci își fac singuri programarea la medic, direct din aplicație, de pe propriul telefon mobil. Lunar, sute de mii de români se programează direct din aplicația mobilă a Regina Maria, iar numărul acestora este în creștere în continuare.  

Aplicația mobilă Regina Maria, accesibilă atât prin Google Play, cât și prin Apple Store, reprezintă, în momentul de față, una dintre cele mai populare aplicații mobile medicale nu doar din România, ci din întreaga regiune. Creșterea a fost una spectaculoasă, mai ales sub impactul digitalizării accelerate din pandemie: aceasta a depășit, deja, 1,7 milioane de conturi de utilizatori, de trei ori mai multe comparativ cu finalul anului 2020, și este utilizată de peste jumătate dintre abonații rețelei. 

Prin intermediul aplicației, pacienții au acces la dosarul lor medical digital și dețin controlul asupra consultațiilor, de la programare și telemedicină până la achitarea serviciilor medicale. Nu în ultimul rând, aplicația include și funcționalități care le arată abonaților Regina Maria în timp real cât economisesc prin accesarea serviciilor #peabonament. 

Creștere naturală cu inteligență artificială 

 Într-una din cărțile sale despre AI, cunoscutul autor Martin Ford compară Inteligența Artificială cu electricitatea, văzând-o ca pe un element care va deveni universal, de care vor depinde absolut toate industriile și care va câștiga, de fapt, statutul de utilitate, pentru că va fi „energia” din spatele a tot ce se va întâmpla mai departe. Am putea spune că ceea ce vedem astăzi la nivelul Rețelei de Sănătate Regina Maria susține această perspectivă, pentru că Inteligența Artificială este integrată la nivelul tuturor pilonilor principali.  

„La Regina Maria, AI-ul sprijină doctorii în diagnostic și intervenții, este deja parte din instrumentele utilizate direct de pacienți, dar și din funcționalitățile care îmbunătățesc fluxurile noastre interne”

Fady Chreih, CEO, Regina Maria

Regina Maria este prima companie care a introdus AI în laborator și imagistică și prima care a asigurat pacienților români atât acuratețe înaltă în interpretarea investigațiilor și analizelor, cât și în obținerea mai rapidă a rezultatelor. Inițial, inteligența artificială a fost introdusă în interpretarea rezultatelor CT și a radiografiilor, iar, în momentul de față, cel mai recent proiect bazat pe un algoritm de AI integrat la nivelul rețelei ajută la detectarea, localizarea, identificarea și caracterizarea zonelor suspecte de cancer de sân pe mamografii. Mai mult decât atât, în prezent, compania utilizează Inteligența Artificială în toate cele 28 de centre de imagistică Regina Maria, iar cel mai mare laborator al Rețelei este primul acreditat RENAR pentru integrarea inteligenței artificiale în sistemul de management al calității, ceea ce garantează o și mai bună acuratețe a rezultatelor, prin reducerea eventualelor erori umane.  

Tot în sprijinul medicilor, pentru asigurarea unei cât mai bune îngrijiri a pacienților, compania a implementat, în acest an, în clinici, alături de startup-ul românesc Parol, un soft de Inteligență Artificială care generează, în timp real, rapoartele medicale în urma vizitelor pacienților. Medicii pot, astfel, să aloce mai mult timp pacienților în cadrul vizitei, fiind sprijiniți în aspectele administrative de acest soft. 

De cealaltă parte, pacienții interacționează și direct cu instrumentele AI, prin utilizarea Asistentului Virtual, instrument bazat pe inteligență artificială, cu o bază de peste 720 de afecțiuni medicale, care este gândit să-l ghideze pe pacient către specialitatea medicală cea mai potrivită, în funcție de simptomele pe care le are. Acesta este disponibil online și este folosit deja, lunar, de peste 20.000 de persoane, numărul fiind în creștere, iar prin intermediul său, traseul pacientului este optimizat, acesta ajungând mai rapid la specialitatea de care are nevoie. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 387 (16 octombrie – 16 noiembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

19 ore ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

2 zile ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

2 zile ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

3 zile ago