Featured

Regina Maria: Investiții în sănătatea României 

Reading Time: 8 minute

Prima companie care a adus standardele medicale internaționale în România, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA a investit în aproape 30 de ani de la lansare circa 300 de milioane de euro în infrastructură medicală și personal.

Fady Chreih, CEO al Rețelei de Sănătate REGINA MARIA, ne-a vorbit despre contribuția companiei la infrastructura medicală din România, despre planurile pe termen mediu și lung pe care le are pentru rețeaua de sănătate, dar și despre viitorul medicinei și rolul tehnologiei și al inteligenței artificiale în actul medical. 

Din punct de vedere business, cum au fost primele șase luni pentru Regina Maria? Cum estimați că va încheia compania acest an?  

Evoluție, standarde înalte de calitate, impact pentru pacienții din România – sunt cele trei puncte cheie care descriu nu doar primele șase luni ale acestui an, ci ceea ce ne definește de ani buni, din punctul de vedere al business-ului. Înregistrăm creșteri pe toate planurile, atât la nivelul diverselor sectoare – doar un exemplu, abonamentele medicale au crescut cu 25% în prima jumătate a acestui an, depășind deja 900.000 și apropiindu-se de pragul de 1 milion – , cât din punctul de vedere al investițiilor realizate în infrastructura medicală și noile tehnologii. Totul, cu scopul de a asigura siguranța și calitatea actului medical pentru pacienții noștri.  

2024 a fost, până acum, anul în care am finalizat cu succes integrarea serviciilor dentare prin Regina Maria Dental Clinics – doar cea mai recentă dintre cele 51 de tranzacții realizate până acum prin care am cumpărat și, ulterior, am integrat alte companii medicale private din România –, dar și anul în care ne-am extins amprenta în chirurgia robotică din România, devenind singura rețea privată de sănătate în care fiecare spital este dotat cu roboți daVinci. Continuăm să ne extindem, continuăm să investim strategic în noi tehnologii, în business-uri care ne aduc plus valoare și care răspund nevoilor pacienților noștri. Dezvoltarea infrastructurii medicale, păstrarea avantajului nostru competitiv dat de gradul înalt de digitalizare a serviciilor și produselor Regina Maria, prin implementarea AI atât în sfera medicală, cât și în cea administrativă rămân obiectivele pe termen mediu și lung. Am încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 1,9 miliarde de lei și ne așteptăm să înregistrăm o creștere mult peste piață, atât în România, cât și în Serbia, la finalul anului 2024.  

Regina Maria a reușit să dezvolte, de la zero, un sistem medical puternic și sustenabil. Care credeți că a fost „rețeta” din spatele acestui succes și care au fost principalele provocări cu care s-a confruntat compania?  

Pilonul de bază în tot ceea facem este calitatea și siguranța actului medical. Este ceea ce a funcționat pentru noi, rețeta pe care o aplicăm de foarte mulți ani. Iar rezultatele se văd. Acestora li se adaugă acele linii strategice care ne confirmă că direcționăm corect investițiile, pentru a ne atinge obiectivele. Nevoile pacienților sunt cele care ne ghidează în prioritizarea dezvoltării de facilități adiționale și a aducerii de noi tehnologii și bune practici în țara noastră. Nevoile sunt din ce în ce mai complexe, pentru că pacienții au devenit mult mai atenți la sănătatea lor și a familiei lor. Pentru noi, acest lucru înseamnă că trebuie să oferim din ce în ce mai multe servicii medicale și să ne adaptăm la tot ceea ce este nou din punct de vedere medical la nivel internațional, atât timp cât vorbim de o medicină bazată pe dovezi – tehnologii și bune practici internaționale a căror eficiență și utilitate sunt demonstrate științific.  

Inovația de proces este o altă direcție strategică pe care o avem în vedere în construirea sistemului medical puternic care este, astăzi, Regina Maria – inovăm în ceea ce privește modul în care oamenii accesează serviciile medicale și interacționează cu doctorii. Infrastructura digitală pe care am construit-o prin aplicația de mobil, dosarul medical digital, Notele Medicilor, Clinica Virtuală, alături de aspecte precum dezvoltarea abonamentelor medicale și nu numai au contribuit decisiv la acest aspect și, mai mult decât atât, au transformat pacientul Regina Maria într-un actor activ, implicat în propria sănătate, care se așteaptă, deja, la calitate medicală înaltă atunci când el sau cei dragi lui sunt tratați.  

Care sunt principalele provocări cu care se confruntă sistemul medical din România în acest moment? 

Nu îmi doresc să vorbesc despre provocări, ci despre soluții. Consider că, în loc să ne concentrăm pe aspectele negative din sistemul sanitar, mai ales când acestea sunt adesea aduse în discuție de către multipli actori din sistem și reiterate de fiecare dată când se întâmplă ceva negativ, trebuie să privim, mai degrabă, spre cum le putem rezolva.

Noi, românii, la nivel social, sub impactul mai multor factori culturali, tindem să punem prea mult accent pe problemele pe care le întâmpinăm, în loc să le folosim ca punct de pornire pentru a ne orienta spre ceea ce putem face pentru a le rezolva – nu doar teoretic, ci și practic. O colaborare mai strânsă între mediul privat și sectorul public, de exemplu, având în centru îmbunătățirea experienței pacientului român, este una dintre soluțiile pe care le văd pe termen lung. Cred în România și în capacitatea de a face bine și a ne fi bine în țara noastră. La Regina Maria, dovedim că putem avea medicină la standarde internaționale și cele mai noi tehnologii medicale aici, în România.  

Care au fost principalele direcții în care ați investițit și ce alte investiții plănuiți? 

La Regina Maria, facem investiții masive în multipli piloni strategici, pentru a menține standardele de înaltă calitate pe care le așteaptă, deja, pacienții noștri, pentru a rămâne unul dintre liderii pieței de sănătate privată din România și pentru a ne asigura că ne îndeplinim toate obiectivele. De exemplu, în ceea ce privește infrastructura medicală pe care am construit-o de-a lungul anilor, ne apropiem, deja, de pragul de 300 de milioane de euro investiți la nivel național – spitale, policlinici, centre de imagistică, laboratoare adaptată secolului 21, dezvoltate în toate județele, în așa fel încât pacienții Regina Maria să aibă acces la servicii medicale la standarde internaționale indiferent de zona în care locuiesc. 

Deoarece știm că nu poți fi lider în domeniul tău dacă nu folosești tehnologiile de ultimă generație și nu le actualizezi permanent, investim constant în acestea și în digitalizare, direcționând anual milioane de euro din bugetul nostru în menținerea soluțiilor tehnologice existente și dezvoltarea de noi proiecte de digitalizare. Strict în ceea ce privește roboții chirurgicali, de exemplu, pe care îi avem la nivelul întregii noastre rețele, cifra totală investită se ridică, până în prezent, la 12 milioane de euro, și este în creștere, pe măsură ce implementăm noi soluții. Recent, după cum menționam, am devenit singura rețea privată de sănătate din România în care fiecare spital este dotat cu robot daVinci, tehnologie de ultimă generație, cu impact masiv pentru pacienți. 

În tot acest timp, Regina Maria a reușit să dezvolte un sistem medical sustenabil. Care credeți că sunt cele mai importante momente din istoria de aproape 30 de ani a companiei?  

Vom împlini 30 de ani de activitate în 2025 și, dacă privim în urmă, există multiple instanțe care ne-au setat cursul pe direcția pe care ne aflăm astăzi. O să numesc doar la două din ele, iar prima este legată de lansarea abonamentelor medicale, în anul 1996, un instrument inovator care a avut un impact profund la nivel social, prin dezvoltarea și susținerea unei culturi a prevenției în România.

Deși, ca societate, încă nu am atins nivelurile din Vest când vine vorba de abordare proactivă a sănătății, suntem martorii schimbării importante aduse de abonamentele medicale – românii au început să fie mult mai preocupați de prevenție și să se prezinte la medic înainte de a avea simptome, prin accesarea serviciilor pe abonamentele primite, de cele mai multe ori, ca beneficii extrasalariale. Acest lucru ne este confirmat nu doar de creșterea numărului de abonamente și a complexității acestora – din ce în ce mai multe companii și angajați solicitând un număr în creștere de servicii #peabonament – ci și de gradul de accesare al acestor instrumente, de peste 70% în momentul de față.  

Un alt aspect definitoriu pentru ceea ce reprezintă, astăzi, Regina Maria, este faptul că am fost primii care au adus standardele medicale de calitate internațională în România. Ne-am remarcat întotdeauna ca pionieri în ceea ce privește aceste acreditări, iar astăzi, ele se transformă în normă la nivelul rețelei. De exemplu, în iunie 2016, Ponderas Academic Hospital devenea primul spital din România care obținea acreditarea de Centru de Excelență în Chirurgia Herniilor din partea Surgical Review Corporation (SRC). Tot în Ponderas avem, astăzi, singurul Centru de Excelență în Chirurgie Metabolică și Bariatrică din Europa de Est, având dubla acreditare internațională: europeană și americană. Sunt doar două exemple din ceea ce am reușit până în prezent. Și mergem mai departe.  

Regina Maria vizează extinderea  serviciilor de medicină integrate prin dezvoltarea de infrastructură dedicată. Ce presupune medicina integrată și ce planuri aveți în această direcție? 

La Regina Maria, privim medicina integrată din două perspective. Prima dintre ele este legată de o abordare sistemică, prin care înțelegem că sănătatea fiecărui pacient este o sumă a tuturor aspectelor fizice și mentale, inclusiv sănătatea psihoemoțională și stomatologică. O schimbare majoră în această direcție a avut loc în acest an, prin lansarea Regina Maria Dental Clinics, care a marcat punctul de plecare al acestei abordări multidisciplinare complete, în care sănătatea orală este privită acum ca parte integrantă a întregului corp.  

A doua perspectivă, atunci când vorbim de servicii medicale integrate, este legată de oferirea unor servicii multiple pentru pacienți în același loc, astfel încât, simplu spus, aceștia să câștige timp. Timpul este o resursă limitată pentru noi toți, astfel că încercăm să asigurăm servicii integrate sub același acoperiș. Ne pregătim pentru lansarea unui hub oncologic – un campus medical dedicat oncologiei, în București, care nu este într-un set-up de spital, ci într-o structură de ambulatoriu, și care rezolvă pacienților foarte multe probleme medicale. Pentru pacienții oncologici, mai ales, timpul este esențial în îmbunătățirea rezultatelor tratamentelor, astfel că, prin hub, adresăm această problemă. De asemenea, beneficii foarte mari vor avea, cu siguranță, pacienții care vin din afara orașului, din Giurgiu sau Călărași, de exemplu, pentru care este foarte costisitor să ajungă de mai multe ori în Capitală și care își pot rezolva foarte multe probleme într-un singur loc. Ne dorim ca acest campus medical să deservească nu doar Bucureștiul, ci pacienții din toate județele învecinate, devenind un hub regional și un reper pentru zona de sud a țării.  

Care sunt principalele schimbări pe care le-a adus pandemia în businessul Regina Maria și în domeniul medical? 

Nu există actor din sistem care să nu fi fost afectat de pandemia de COVID-19, iar pentru noi, acest moment a reprezentat o provocare ce ne-a testat reziliența și ne-a confirmat că modul în care funcționăm, precum și procesele și cultura noastră organizațională sunt solide. Probabil că una dintre cele mai mari influențe le-am resimțit asupra ritmului de digitalizare, accelerat sub impactul nevoii de a reduce interacțiunile față în față cu pacienții. Sub presiunea de a răspunde nevoii de îngrijire medicală a pacienților noștri în plină pandemie, am lansat, în 2020, Clinica Virtuală, în doar 10 zile, alături de partenerii noștri de la Microsoft. Astăzi, acest instrument a devenit parte integrantă din ecosistemul nostru digital.  

Medicina este unul dintre domeniile în care angajații își pot găsi cu ușurință un loc de muncă în străinătate. Cum reușiți să atrageți și, mai ales, să rețineți cei mai buni angajați? 

Am făcut un lucru foarte simplu: ne-am uitat la ce își doresc medicii și le-am oferit aceste lucruri. Nu vorbesc aici doar de pachetele salariale competitive, care ne ajută să ținem talentele în țară, ca alternativă la ofertele pe care aceștia le pot primi din străinătate, ci și de posibilitatea de a lucra cu cele mai noi tehnologii medicale și de a avea acces la o infrastructură sanitară și echipamente moderne, adaptate secolului 21. De asemenea, cultura organizațională este cea pe care mă bazez cel mai mult. Muncim foarte mult să creăm un mediu de lucru bazat pe respect reciproc, între corpul medical și pacient.  

Cum vedeți viitorul medicinei și care va fi rolul Regina Maria în sistemul medical din România în următorii ani? De ce?  

Cred că fiecare an care trece este mai bun pentru pacienții din România. Statul român face multe investiții în ultima perioadă și sunt convins că va începe să se vadă. Iar noi, la Regina Maria, încercăm să răspundem cât mai multor nevoi pe care pacienții și abonații noștri le au. Promitem să ne păstrăm focusul în zona de calitate și siguranța actului medical și să aducem, așa cum o facem de atâția ani, cât mai multe inovații în România.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 387 (14 octombrie – 18 noiembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Tazz va fi achiziționat de Wolt, o platformă deținută de DoorDash

Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind…

33 de minute ago

Infosan construiește o nouă clinică de oftalmologie în București. Investiția se ridică la aproape 2 milioane de euro

Infosan, singurul spital privat de oftalmopediatrie din România, a demarat lucrările de construcție pentru o nouă clinică în București, consolidându-și…

39 de minute ago

Optimus, robotul umanoid care ar putea ajunge în toate casele

Tesla a prezentat un robot umanoid, boezat Optimus, care aduce în realitate scenariul din filmele SF. În curând, Optimus ar…

o oră ago

Gala pentru copiii din Timișoara care au devenit jurnaliști juniori

stiripentrucopii.com, portalul jurnalistic dedicat celor mici sub forma unui proiect educativ și informativ unic la nivel național, anunță Gala de…

22 de ore ago

OPPO România: magazinul online oppostore.ro va genera 8% din business în următorii 3 ani

Subsidiara din România a brandului global de dispozitive inteligente OPPO anticipează o creștere semnificativă a contribuției magazinului său online, oppostore.ro,…

3 zile ago

Acționarii One United Properties aprobă acordarea de dividende de 38,3 mil. lei și consolidarea prețului acțiunilor la un raport de 50:1

Acționarii One United Properties au aprobat mai multe hotărâri cheie în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din data de 10…

3 zile ago