Reducerea TVA-ului creste vanzarile
Reading Time: < 1 minutIn retailul modern, reducerea pretului pentru alimente, ca urmare a reducerii TVA la 9%, a determinat o crestere cu 17% a numarului produselor vandute in primele doua saptamani din iunie, potrivit unei analize Nielsen.
Preturile au scazut in medie cu 11% in categoriile monitorizate de Nielsen, retailerii impreuna cu producatorii mentinandu-si promisiunea facuta consumatorilor. Rezultatele nu au intarziat sa apara. Astfel, pentru cafea, de exemplu, o reducere de pret in medie cu 15% a produselor a dus la o crestere a volumelor cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, branza, bauturile non-alcoolice si snacksurile.
Nielsen Romania a creat Price Monitor, un instrument special pentru monitorizarea scaderii TVA. Acesta le permite clientilor sa analizeze saptamanal, intr-un timp foarte scurt modul in care sunt impactate cele mai importante 100 de produse (Food Basket) din cele mai cumparate categorii de Food dar si impactul direct asupra propriilor produse si ale competitiei in comertul modern.
Price Monitor se bazeaza pe datele scanate primite de la cei mai importanti retaileri din comertul modern (Key Accounts Index).
Foto: © Mindweb2 | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz