În anul 2023, care a marcat cea de-a 60-a aniversare a companiei, Automobili Lamborghini a stabilit un record de vânzări, reușind în premieră să livreze mai mult de 10.000 de mașini într-un singur an.
Bilanțul final exact a fost de 10.112, cu o creștere de +10% față de 2022, confirmând tendința de creștere din ultimii ani a legendarei mărci italiene.
„Depășirea pragului de 10.000 de mașini livrate este un adevărat motiv de mândrie pentru întreaga companie. Faptul că am jucat un rol în atingerea acestei performanțe pentru Lamborghini este o onoare pentru mine și pentru toți oamenii care au făcut permanent eforturi în direcția atingerii acestui obiectiv. Această performanță vine ca urmare a angajamentului tuturor, este o realizare majoră bazată pe un veritabil efort de echipă. Dar, ca întotdeauna, nu ne oprim la un singur jalon, ci suntem pregătiți să ne asumăm noi provocări interesante în 2024.”
Stephan Winkelmann, președinte și CEO al Automobili Lamborghini
Distribuția automobilelor livrate a fost echilibrată în cele trei macroregiuni, EMEA înregistrând o creștere de 14% față de 2022, cu un total de 3.987 de mașini livrate, urmată imediat de America, cu o creștere de 9% (Total: 3.465) și APAC cu 4% (Total: 2.660).
La nivel de piețe individuale, Statele Unite au continuat să fie principala piață cu 3.000 de mașini livrate, urmate de Germania (961), China (845), Regatul Unit (801), Japonia (660), Orientul Mijlociu (496), Coreea de Sud (434), Italia (409), Canada (357), Australia (263), Franța și Monaco (255), Elveția (211), Taiwan (131) și India (103).
În ceea ce privește împărțirea pe modele, succesul super SUV-ului Urus a fost reconfirmat (6.087 de mașini livrate), urmat de un alt record notabil pentru Huracán, din care au fost livrate 3.962 de exemplare.
În plus, au fost livrate 63 de mașini echipate cu emblematicul V12, inclusiv ultimele 12 exemplare Aventador și 51 de Few-Off-uri (ediții super limitate).
Anul 2023 a fost și anul lansării Lamborghini Revuelto: prima supermașină sport hibridă V12 HPEV (High Performance Electrified Vehicle), cu comenzi care acoperă deja producția până la sfârșitul anului 2026.
Pe lângă Revuelto, în conformitate cu planul de electrificare Direzione Cor Tauri, au existat multe noutăți care evidențiază orientarea clară a Automobili Lamborghini pentru viitor. Printre acestea s-au numărat dezvăluirea concept-car-ului Lamborghini Lanzador, o avanpremieră vizionară a viitorului model complet electric, și debutul Lamborghini SC63, mașina de curse din categoria LMDh care, din 2024, va concura în Campionatul Mondial de Anduranță FIA și în Campionatul IMSA WeatherTech Sportscar Championship.
„Această realizare remarcabilă este un semn clar al creșterii notorietății mărcii noastre la nivel mondial și confirmă faptul că strategia pe care am adoptat-o are succes. Este un succes care a fost posibil și datorită contribuției neprețuite a rețelei noastre de 184 de dealeri care operează pe 54 de piețe diferite. Obiectivul nostru pentru 2024 este de a confirma tendința de creștere în cele trei macroregiuni, și cu ajutorul Lamborghini Revuelto.”
Federico Foschini, Chief Marketing & Sales Officer Lamborghini
Rezultatele excelente obținute în 2023 atestă o strategie deja trasată, dar, și mai important, ele indică un viitor în care Lamborghini aspiră să atingă noi culmi și să își consolideze și mai mult succesul.
Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…
O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…
E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…