Record mondial la Timișoara. Tramvaiul recent achiziționat are o autonomie de 70 km pe baterii
Reading Time: 4 minuteTramvaiul recent achiziționat de Timișoara a stabilit un nou record în ceea ce privește autonomia acumulatorilor săi. Deși arată ca un tramvai normal și se alimentează de la rețeaua de curent clasică, tramvaiul dispune și de baterii pentru o funcționare autonomă. Iar aceste baterii i-au putut asigura o autonomie de 70 de kilometri, în testele efectuate în oraș.
Tramvaiul Bozankaya este unul din cele 21 de tramvaie achiziționate din fonduri europene de Primăria Timișoara. Acesta are o lungime de 29,99 metri și o lățime de 2,4 metri, iar acum se află în teste tehnice pe străzile Timișoarei.
Tramvaiul Bozankaya produs cu cele mai recente tehnologii
Tramvaiul, produs cu ajutorul celor mai recente și înalte tehnologii existente. Mai mult, vehiculul poate funcționa și autonom, pe baza unei baterii care poate fi încărcată direct de la cablurile de alimentare, pe o distanță minimă garantată de 63 de kilometri, dar care poate ajunge până la 70 de kilometri, un record mondial în industria tramvaielor.
Tramvaiul Bozankaya este un pionier în industria mijloacelor de transport în comun, având o capacitate mare de transport al pasagerilor, consum redus de energie, zero emisii, un design modern și o autonomie mare a bateriei. Produs cu ajutorul celor mai avansate tehnologii, este soluția ideală pentru transportul urban datorită eficienței și performanței crescute. Dacă designul podelei 100% joase oferă un acces facil, vagonul spațios și luminos oferă satisfacție crescută pasagerilor.
Design modular
Tramvaiul produs de Bozankaya-Sileo este compatibil cu toate tipurile de condiții din mediul urban și oferă o opțiune flexibilă și fără probleme de a călători datorită designului său modular. Pe lângă nivelul ridicat de confort, tramvaiul asigură și siguranță maximă, nu doar pentru pasageri, ci și pentru mediu.
Grija producătorului pentru schimbările climatice poate fi verificată analizând evaluările și datele din teren ale traficului din Turcia, unde emisiile de dioxid de carbon au scăzut drastic în ultimii 5 ani – mai exact cu 54.384 de tone, de când au început să fie folosite tramvaiele electrice produse de consorțiul turco-german. Așadar, pentru Timișoara, achiziția tramvaiului înseamnă un pas înainte în misiunea sa de a fi un oraș mai verde și, în același timp, o mare schimbare pentru confortul cetățenilor care, în prezent, se deplasează în oraș cu zeci de tramvaie care nu au fost înlocuite de 50 de ani, mai puțin de jumătate dintre ele fiind recondiționate în ultimii 5 ani.
Un alt tip de poluare urbană, de multe ori neglijată, este cea fonică, la care tramvaiul electric al producătorului turco-german răspunde în parametri optimi datorită designului boghiului care minimizează vibrațiile și zgomotul vehiculului pe linii. Astfel, timișorenii se pot bucura de călătorii confortabile, mai ales că și timpul de așteptare între stații va fi semnificativ redus, capacitatea tramvaiului fiind de 251 de pasageri – 48 pe locuri și 203 în picioare.
„Schimbarea climatică este evidentă și afectează toate țările lumii. Stă în puterea noastră să folosim tehnologiile pe care le avem la dispoziție, să dezvoltăm altele noi, și să depunem un efort comun pentru a asigura sănătatea noastră și a planetei. La Bozankaya, facem eforturi mari în zona de cercetare și dezvoltare, având și un centru dedicat, format din peste 1.000 de persoane, printre care ingineri, designeri industriali și cercetători. Am investit peste 25 de milioane de euro în proiecte de cercetare și dezvoltare în ultimii 10 ani. Folosim tehnologii de ultimă oră pentru producerea vehiculelor electrice destinate transportului public: troleibuze, tramvaie, autobuze electrice, trenuri de metrou, care au ajuns în toată lumea și sunt folosite zilnic de milioane de oameni”, a declarat Aytunç Günay, General Manager și Președintele boardului Bozankaya.
Siguranța, pe primul loc
Înainte să îl livreze la Timișoara, echipa tehnică de producție a companiei Bozankaya a supus tramvaiul unui set de teste complexe în fabrica din Ankara, pentru a se asigura că tramvaiul este eficace și sigur din punct de vedere tehnic. Testele au vizat toate aspectele, de la intensitatea luminii în zona pasagerilor și a șoferului, la funcționalitatea ușilor călătorilor, până la etanșeitatea la apă și testul de rezistență a bateriei. În această perioadă, tramvaiul circulă în oraș pentru a-i fi verificate sistemul de frânare și factorul de încărcare, ultima etapă înainte ca tramvaiul să primească certificatul AFER.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz