Stiri

Record de înmatriculări al mașinilor electrice în Europa: peste 1 milion de EV-uri în primul trimestru din 2023

20 apr. 2023 3 min

Record de înmatriculări al mașinilor electrice în Europa: peste 1 milion de EV-uri în primul trimestru din 2023

Reading Time: 3 minute

Europa trece puternic la mașinile electrice, iar acest lucru este dovedit de cifra mare de înmatriculări a acestui tip de automobile, de la începutul acestui an. Potrivit datelor analizate de Finbold, în Europa au fost înmatriculate 1.177.637 milioane de unități, în primul trimestru din acest an.

Cel mai mare număr de înmatriculări, care le-a inclus pe cele din Uniunea Europeană, Regatul Unit și Asociația Europeană a Liberului Schimb (UE+EFTA+UK), a fost înregistrat în luna martie, la 494.270. Februarie a urmat îndeaproape, cu 359.752 de înmatriculări, în timp ce în ianuarie s-au înregistrat 323.615 înmatriculări. Acest lucru indică o creștere de 52,94% a numărului de vehicule electrice pentru pasageri înmatriculate în Europa între ianuarie și martie.

Dintre mașinile electrice înmatriculate, vehiculele electrice hibride (HEV) au avut cea mai mare pondere, cu 667.559 de înmatriculări. Vehiculele electrice cu baterii (BEV) au ocupat locul al doilea, cu 320.857 de înmatriculări, în timp ce vehiculele electrice hibride cu priză (PHEV) s-au clasat pe locul al treilea, cu 189.221 de înmatriculări.

Factorii care determină adoptarea vehiculelor electrice în UE

Cercetarea a identificat unii dintre factorii care stau la baza adoptării vehiculelor electrice în Europa. Potrivit raportului de cercetare:
„Creșterea bruscă a adoptării vehiculelor electrice în Europa poate fi legată de o combinație de factori, inclusiv de o populație conștientă de climă cu niveluri ridicate de venituri, de un sprijin guvernamental puternic pentru vehiculele electrice și de dezvoltarea unei rețele publice-private extinse pentru infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.”

Deși adoptarea mașinilor electrice în Europa este în creștere, există încă bariere care trebuie depășite pentru a ajunge la o acceptare pe scară largă, costurile ridicate fiind printre principalele motive de îngrijorare.

De ce preferă europenii mașinile electrice

Creșterea bruscă a adoptării vehiculelor electrice în Europa poate fi legată de o combinație de factori, inclusiv o populație conștientă de schimbările climatice, cu venituri ridicate, un sprijin guvernamental puternic pentru vehiculele electrice și dezvoltarea unei rețele publice-private extinse pentru infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Acești factori de susținere au creat un mediu favorabil pentru ca EV-urile să se dezvolte în Europa, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a numărului de mașini pe șosele.

Această creștere a coincis, de asemenea, cu o perioadă tumultoasă, în care regiunea navighează în urma impactului invaziei Rusiei în Ucraina. În urma acestei crize, Europa s-a confruntat cu o criză energetică care a dus la creșterea prețurilor la energie și a stimulat un sprijin larg pentru accelerarea tranziției de la combustibilii fosili. Ca urmare, cererea de vehicule electrice a înregistrat o creștere și se așteaptă ca aceasta să ia amploare în anii următori, pe măsură ce regiunea încearcă să abordeze permanent criza energetică și să adopte moduri de transport mai durabile.

În plus, intrarea unor noi jucători pe piață a jucat, de asemenea, un rol principal în adoptarea VE. De exemplu, la sfârșitul anului 2022, producătorul Lucid Motors (NASDAQ: LCID), cu sediul în Statele Unite, a început să livreze sedanul său electric de lux Air în Europa. Primele unități au vizat clienții din Germania și Olanda. În același timp, NIO (NYSE: NIO) își stabilește, de asemenea, punctul de sprijin în regiune, sperând să profite de cererea în creștere. î

Creștere rapidă pentru noii producători de mașini electrice

În timp ce piața europeană a vehiculelor electrice înregistrează o creștere rapidă, nu toți producătorii sunt convinși de potențialul acesteia. Un astfel de exemplu este Rivian Automotive (NASDAQ: RIVN), care inițial anunțase planuri de parteneriat cu Mercedes-Benz Vans pentru a deservi piața europeană. Cu toate acestea, compania a decis în cele din urmă să renunțe la parteneriat și să se concentreze în schimb pe piața americană. Această decizie evidențiază provocările cu care se pot confrunta unii producători în ceea ce privește adaptarea la cerințele și reglementările unice de pe piața europeană.

Pe măsură ce noi jucători intră pe piața europeană, producătorii de lungă durată se străduiesc să își apere pozițiile. Unul dintre acești jucători este Tesla (NASDAQ: TSLA), gigantul american al vehiculelor electrice, care a luat măsuri proactive pentru a grăbi trecerea la energia durabilă. În acest scop, Tesla a anunțat o serie de reduceri de preț pentru clienții săi europeni. Compania a lăsat să se înțeleagă anterior că aceste reduceri sunt doar începutul, întrucât încearcă să stimuleze cererea și să își consolideze locul în regiune. În mod similar, XPeng (NYSE: XPEV) și-a redus prețurile în timp ce lansează noi modele EV în Europa.

Infrastructura de încărcare are deficiențe

În timp ce sectorul vehiculelor electrice din Europa a înregistrat progrese impresionante, este esențial să se remarce faptul că acesta se confruntă încă cu provocări semnificative și că nu a devenit încă un fenomen omniprezent în întreaga regiune. Una dintre aceste provocări este problema accesibilității, deoarece costurile ridicate ale vehiculelor electrice continuă să descurajeze cumpărătorii cu buget limitat să investească în aceste vehicule. În plus, necesitatea unei infrastructuri de încărcare suficiente rămâne un obstacol care trebuie depășit pentru ca vehiculele electrice să devină o opțiune mai practică și mai convenabilă pentru consumatori.

Array

Articole pe aceeași temă: