Reclamele Teads inRead dublează timpul de atenție a consumatorilor comparativ cu social media
Reading Time: 3 minuteLa finalul anului trecut, Teads a colaborat cu dentsu international pentru derularea celei mai recente cercetări asupra economiei atenției. Studiul a arătat că website-urile de conținut premium generează interacțiune mai mare din partea utilizatorilor decât social media.
Rezultatele obținute reprezintă un important pas înainte și sunt folositoare clienților de publicitate pentru care atenția utilizatorilor este importantă în planificarea, cumpărarea și măsurarea campaniilor media.
Au fost colectate date generale despre nivelul atenției în mediul online folosind un eșantion de 3.005 utilizatori ai website-urilor partenere Teads din Marea Britanie și SUA.
În paralel, a fost măsurat impactul atenției asupra indicatorilor de brand pe un eșantion de 801 utilizatori, permițând Teads să analizeze în mod specific impactul optimizării formatelor creative asupra atenției.
Studiul a demonstrat că atenția se corelează de 3 ori mai bine cu rezultatele campaniilor față de viewability, care folosită în mod exclusiv ca indicator nu mai este suficientă pentru a măsura felul în care consumatorii reacționează la conținut. Mai mult, unele elemente care influențează viewability precum mărimea formatului sau poziția pe pagină pot chiar să impacteze negativ nivelul atenției.
Clienții de publicitate și agențiile au nevoie de o modalitate mai bună de a măsura atenția. Cel mai recent studiu dentsu a identificat 4 indicatori cheie:
- Timpul de vizualizare (in-view time). Durata efectivă de vizualizare este în mod intuitiv unul dintre cei mai importanți indicatori care influențează atenția și acest lucru a fost reconfirmat în cadrul studiului: atât reclamele de tip display cât și cele video beneficiază de timp de vizualizare crescut. Website-urile premium partenere Teads generează o interacțiune ridicată a utilizatorilor, ceea ce determină o viteză de scroll redusă și un timp mediu de vizualizare de 12.2s, mai mult decât dublu față de social media.
- Reclame non-intruzive. Reclamele cu expunere forțată primesc mai multă atenție brută decât cele non-intruzive. Cu toate acestea, atunci când un consumator alege să urmărească o reclamă, se observă o creștere semnificativă în ceea ce privește indicatorii de brand, indiferent dacă l-a urmărit timp de 2s sau 20s. Formatele care au câștigat atenția obțin rezultate mai bune și într-un mod mai rapid comparativ cu cele forțate.
- Creativitatea. Deși importanța creativității asupra eficienței reclamelor este deja bine documentată, a fost important să se măsoare impactul acesteia asupra atenției utilizatorilor.
Rezultatele au scos in evidență creativitatea ca fiind principalul factor care generează atenția utilizatorilor. Un format creativ optimizat generează brand recall cu 17% mai mare comparativ cu unul ne-optimizat.
Studiul a arătat că reclamele optimizate de către Teads au obținut o creștere a atenției de 49% comparativ cu originalul. De asemenea, formatele Teads de display interactiv pentru mobil performează foarte bine în captarea și menținerea atenției, generând o atenție de 3 ori mai mare decât reclamele standard MPU (300x250px).
- Relevanța. Studiul dentsu a demonstrat că plasarea reclamelor în cadrul unui context relevant pentru cititor determină o creștere a atenției cu 13%.
Joanne Leong, VP, Global Media Partnerships, dentsu international, a declarat:
“Prin această cercetare, dentsu a finalizat unul dintre cele mai ample studii de eye-tracking existente. Suntem dedicați cercetării atenției și identificării modalităților de a o utiliza pentru a obține soluții media cu impact mai puternic pentru clienții noștri. În cadrul acestui proiect am colaborat cu unii dintre cei mai inovatori publisheri pentru a înțelege cum să crestem eficiența în ecosistemelelor. Teads a fost un partener excelent în derularea studiului pe platforma proprie.”
În calitate de partener media al cercetării, Caroline Hugonenc, VP Global Research & Insights, Teads, a declarat:
“Acest studiu inovativ realizat de către dentsu este edificator în ceea ce privește pașii pe care îi avem de făcut pentru a îmbunătăți calitatea campaniilor media și a crește eficacitatea formatelor creative. La Teads înțelegem că realizarea unui cadru de lucru pentru înțelegerea atenției utilizatorilor va ajuta clienții de publicitate, agențiile și partenerii media să obțină rezultate mai bune și în același timp să producă conținut mai atractiv pentru publicul lor țintă. Suntem mândri că am fost implicați în acest studiu revoluționar și vom continua să studiem importanța atenției utilizatorilor în campaniile digitale.”
Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platformă digitală care conectează programmatic clienții și agențiile de media cu cei mai importanți publisheri la nivel global, ajungând la o audiență de aproape doua miliarde de oameni în fiecare lună.
Platfoma “end-to-end” Teads oferă un ecosistem sustenabil, care permite brandurilor să comunice cu publicul țintă într-un mod non-intruziv. Tehnologia Teads livrează experiențe de publicitate interactive către utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri și o soluție de monetizare avantajoasă pentru editorii de conținut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate.
Teads livrează rezultate pentru branduri, agenții și publisheri de top cu ajutorul unei echipe de 1.100+ specialiști în 30 de țări.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz