Reality show în Timișoara
Reading Time: 4 minuteTimișoara a fost principalul loc de desfășurare, în această vară, pentru singurul reality show în social media din România, Treasure Games. După ce în urmă cu un an showul căuta să pună în valoare patrimoniul din Geoparcul UNESCO Ținutul Buzăului, în 2023 acțiunea s-a mutat în centrul cultural al Europei din acest an, Timișoara, dar și în județul Timiș.
În luna iulie, Treasure Games in Banat a adus la un loc 8 concurenți pentru 7 zile de provocări și explorări. Fiecare echipă, formată din câte doi membri, a avut de rezolvat zilnic sarcini diferite prin intermediul cărora va dezvălui bogăția și specificul locurilor și va oferi o incursiune inedită în istoria și cultura Banatului și va genera buzz în social media în jurul acestei regiuni a României. Dacă pe parcursul filmărilor acțiunea a fost adusă în social media de concurenți, în această toamnă Treasure Games in Banat se va prezenta în formula video extinsă pe canalul de YouTube al singurului reality show în social media din România.
Regiunea istorică din vestul României, dintre Dunăre, Tisa, Mureş şi Carpaţi, este prezentată sub o formă care să trezească pofta de călătorit generației care petrecere o mare parte din timp online. Multe dintre probele Treasure Games in Banat au avut loc în Timișoara, orașul care deține în 2023 titlul de Capitală Europeană a Culturii.
„Ne bucurăm că acest concept, dezvoltat de Zaga Brand, poate contribui la punerea în valoarea a unei regiuni importante și la nivel european, odată cu manifestările din Timișoara, Capitală Europeană a Culturii. Banatul nu este doar Timișoara, este și Timiș și este mult mai mult, iar creatorii de conținut au arătat asta într-un mod interactiv și atractiv. Cele peste 1000 de postări și stories publicate de ei pe parcursul probelor sunt un preludiu pentru ceea ce urmează în această toamnă, când vom completa povestea, pe YouTube, cu mult așteptata premieră video a celui de-al doilea sezon Treasure Games”, a declarat Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand, la încheierea filmărilor.
Producătorii locali de pe Via Profi, pe traseul concurenților
Concurenții au descoperit ferma bio din satul Sintești, județul Timiș. Acasă la Marieta și Ovidiu Ionași, producători de alimente bio listați pe site-ul Via Profi, au aflat cum se copilesc roșiile; în „Raiul albinelor” au avut de pregătit o ramă de stup după ce au urmat lecțiile ad-hoc, iar la finalul vizitei, au căutat să identifice cât mai multe dintre soiurile de miere. Pentru ca aventura să fie mai diversă, pe măsura ofertei generoase de pe Via Profi, concurenții Treasure Games in Banat au avut de scos cât mai rapid un pește din baltă, folosind instrumentele oferite de Ovidiu Ionași. Pe cât de distractivă s-a dovedit proba, pe atât de complexă a fost provocarea, iar spre bucuria celor care intră pe Via-Profi.ro pentru a descoperi gusturile bune, ei pot identifica producătorii listați și produsele lor delicioase și sănătoare din doar câteva clickuri, fără alte eforturi.
Mic-dejunul de la Margina a făcut comuna celebră în toată țara. În spatele bucatelor savuroase stă Emilia Popa, care combină în bucătărie influențele ei slovace, cu cele bănățene și folosește ingrediente și produse din propria gospodărie, fiind listată și ea pe platforma Via Profi. Experiența pe care o oferă este unică și deloc întâmplător a ajuns să fie lăudată de toți cei care ajung să o descopere. Pentru concurenții Treasure Games in Banat provocarea a fost cu atât mai complicată, cu cât toți cei care aud de numele doamnei Popa, se așteptă doar la ce-i mai bun.
Concurenții au avut de realizat, în două ore, un meniu complet pentru masa la care au fost invitați membri ai comunitatii locale. Între altele, au gătit cu ingrediente culese pe locdin grădină, au făcut pâine proaspătă și au avut de reprodus rețeta locală de brânză închegată cu oțet. Cum s-au descurcat au arătat în stories și postări pe Instagram și Facebook, dar și mai bine se va putea vedea în seria video Treasure Games care are premiera pe YouTube în această toamnă.
Alte două dintre probele de concurs s-au desfășurat la producătorii locali uniți de platforma dezvoltată de Profi.
How It’s Made, în varianta Via Profi, s-a desfasurat la Alin Neamțu, cel mai mare crescător de porci Mangalița din Timiș. El deține la Ficătari o fermă cu 600 de capete și și-a dat doctoratul la Timișoara, cu tema creșterea rasei autohtone Mangalița. El crește purceii, apoi îi valorifică în propriul magazin din Recaș, de unde vinde carne și produse din carne în tot Banatul, online, dar și la București sau în Germania. Cel mai ușor îl găsiti pe site-ul Via Profi, de unde și concurenții i-au identificat adresa pentru a-i face o vizită și a experimenta cum se fac mezeluri meșteșugite cu mult suflet.
Participanții au vizitat și cea mai modernă păstrăvărie din Timiș, construită cu atenție pentru calitate de către Aida și Marian Ardelean. Vizita le-a adus participanților la singurul reality show în social media o misiune dificilă: să prindă păstrăvi din unul dintre cele 6 bazine exterioare, să îi curețe și să învețe să-i prepare cât mai bine!
„Ne bucurăm să fim partenerii unui proiect care încurajează românii să privească spre ceea ce au mai bun și frumos și îi ajută să pornească într-o altfel de explorare a țării”, declara Gabriela Sîrbu, directorul de sustenabilitate al rețelei de retail și coordonatoarea proiectului Via Profi.
Finala la Iulius Town Timișoara
Toți concurenții s-au întâlnit cu o serie de creatori locali de conținut în parcul Iulius Gardens (Family Plaza) din Iulius Town Timișoara pentru un Heritage Cocktail Party, aici având loc finala și ceremonia de premiere a câștigătorilor, moment decupat din povestea online relatată în social media, dar care își va găsi locul în seria video a cărei premieră este programată în această toamnă.
Show-ul creat de Zaga Brand, prin platforma Cronicari Digitali, este susținut de Raiffeisen Bank. Partenerii acestei ediții au fost Orange și Profi. Treasure Games in Banat s-a bucurat de susținerea SIXT, Iulius Town, Timișoreana, Panasonic și Boya, prin MGT.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz