RAR interzice un dispozitiv ”minune” care îngheață kilometrii mașinii
Reading Time: 2 minuteRegistrul Auto Român a atras atenția printr-o postare pe Facebook că a descoperit în comerț un dispozitiv ”minune” care promite înghețarea kilometrajului mașinii. Dispozitivul a ajuns la RAR prin intermediul Vămii care a solicitat expertiza specialiștilor pentru a vedea dacă acest lucru este legal.
Pentru aceasta RAR a atras atenția că aceste dispozitive sunt interzise și doar afectează atât capacitatea mașinii, dar și ascund gradul de uzură al vehiculului.
Într-o acțiune recentă de inspecție, la solicitarea Autorității Vamale, am identificat o noua „minune tehnologică” a cărei promisiune este…„înghețarea kilometrilor parcurși”. Da, ați citit bine. În fapt, acest produs „minune” s-a constatat a fi un dispozitiv electronic (un cablu) cu două mufe, pe care era aplicată doar o etichetă cu un cod, fără vreo trasabilitate, iar produsul nu era însoțit de nici un document tehnic sau fișă de informații.
Printr-o scurtă verificare online, s-a constatat că produsul este promovat ca un sistem care permite oprirea înregistrărilor odometrului în timpul deplasării autovehiculului.
Deși pentru unii sună interesant, noi vă atragem atenția că este periculos, iar introducerea pe piață, punerea la dispoziție sau utilizarea unor astfel de dispozitive este interzisă! La fel cum a fost interzisă punerea în liberă circulație și pentru produsul în cauză!
Aceste componente nu fac parte dintr-un tip omologat ca unitate tehnică separată și nici nu aparțin unor echipamente de origine ale unor producători de vehicule. Mai mult, acestea au rolul de a modifica un vehicul omologat de tip UE, prin afectarea vitezometrului și a odometrului.
Intervenind asupra înregistrărilor odometrului, practic se ascunde gradul de uzură al autovehiculului, fapt care poate avea urmări grave asupra siguranței în trafic. Întreținerea corespunzătoare a unui autovehicul se bazează în mare măsură pe numărul de kilometri parcurși, fiecare activitate de întreținere având un interval recomandat de efectuare, în funcție de distanța parcursă sau de o perioadă de timp. Astfel, manipularea înregistrărilor privind distanța parcursă conduce la o întreținere defectuoasă a autovehiculului.
Vârsta unui autovehicul se reflectă în primul rând în anul fabricației și în anul primei înmatriculări, iar gradul de uzură se poate observa cu puțină atenție și pe alte elemente, cum ar fi, de exemplu: volanul, scaunele, cotierele, pedalele, schimbătorul de viteze etc.
Mințind cu privire la numărul de kilometri parcurși de un autovehicul se ascund și lucrările de întreținere și reparațiile necesare, fapt care, în final, poate costa un preț mult mai mare și anume siguranța!
Vă întrebați ce puteți face în cazul în care odometrul vehiculului este defect sau nu funcționează corespunzător? În aceste cazuri, proprietarul/utilizatorul menţionat în certificatul de înmatriculare/înregistrare al autovehiculului este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască fără întârziere la operatorii economici autorizaţi în acest sens.
Pentru a verifica un autovehicul utilizat, puteți accesa serviciul „Istoric Vehicul” oferit de Registrul Auto Român, valabil pentru vehiculele înmatriculate în România sau „RAR eXpert” dacă doriți o expertiză realizată de inspectorii din reprezentanțele RAR Grivița sau RAR Cluj.
De asemenea, puteți efectua o verificare și în reprezentanțele din cadrul rețelei autorizate de producătorul mărcii vehiculului, pentru a afla mai multe detalii despre intervențiile de întreținere și reparație, precum și despre numărul de kilometri la care au fost efectuate, se arată în anunțul RAR de pe Facebook.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz