Raportul siguranței din publicitatea Google. Peste 9 miliarde de reclame au fost blocate sau restricționate
Reading Time: 3 minuteGoogle dă publicității raportul pe 2021 privind siguranța în publicitatea online – Google Ads Safety Report 2021, care prezintă măsurile companiei pentru a preveni publicitatea înșelătoare și a asigura astfel un ecosistem sigur pentru oameni, afaceri și instituții media.
În 2021, compania a continuat să investească în politici, experți și tehnologie pentru a preveni potențialele amenințări. Anul trecut, Google a adăugat sau actualizat peste 30 de politici pentru cei care fac publicitate și publisheri. De exemplu, a fost introdusă o politică ce vizează entitățile care încalcă în mod repetat unele reguli sau una care interzice afirmațiile ce promovează negarea schimbărilor climatice, alături de multe altele.
În 2021, Google a eliminat peste 3,4 miliarde de reclame, a restricționat alte peste 5,7 miliarde și a suspendat 5,6 miliarde de conturi ale publicitarilor. Mai mult, a fost blocată sau restricționată rularea reclamelor pentru mai mult de 1,7 miliarde de pagini și au fost luate măsuri mai ample în cazul a 63.000 de site-uri din cauza unor încălcări generale sau chiar flagrante ale politicilor.
Poziție față de războiul din Ucraina
Chiar dacă acest raport acoperă doar anul 2021, Google oferă un scurt update privind răspunsul la războiul din Ucraina, unul dintre subiectele centrale ale ultimei perioade. Astfel, războiul din Ucraina a fost definit ca un eveniment sensibil, așa încât reclamele care rulează să nu poată profita de pe urma situației. În plus, este aplicată politica standard de interzicere a monetizării pentru conținutul care incită la violență sau neagă existența unor evenimente tragice.
Totodată, Google a făcut mai mulți pași pentru suspendarea activității sale comerciale în Rusia, inclusiv suspendarea afișării reclamelor în Rusia și de la actori din Rusia, precum și suspendarea monetizării pentru entitățile media finanțate de statul rus pe platformele Google. Până acum, Google a blocat și eliminat peste 2 milioane de reclame de la peste 60 de site-uri media finanțate de statul rus.
De trei ori mai multe conturi de publicitari suspendate
Precum a arătat raportul din 2020, în perioada pandemiei s-a observat o creștere a publicității înșelătoare. În 2021, trendul a continuat și se observă o sofisticare a tehnicilor folosite și a dimensiunii operațiunilor. Tacticile de evitare a detectării Google au inclus crearea a mii de conturi simultan și folosirea unor tehnici precum cloaking și manipularea textului pentru a arăta diferit în sistemele Google față de cel afișat unui utilizator.
Google verifică în mod activ publicitari din peste 180 de țări, iar dacă o astfel de entitate nu trece de programul de verificare, contul este automat suspendat. Raportul arată că, între 2020 și 2021, numărul de conturi suspendate s-a triplat.
Prevenția legată de conținutul nesigur
În 2021, Google și-a dublat eforturile în identificarea și blocarea conținutului nesigur. Au fost blocate peste 500.000 de pagini care încălcau politicile privind COVID-19 sau subminau încrederea în procesul electoral. La finalul anului trecut, Google a lansat o nouă politică privind afirmațiile neverificate, care interzice conținutul care contrazice consensul științific acceptat și verificat privind schimbările climatice.
O atenție deosebită a fost acordată prevenirii abuzurilor în publicitatea legată de pandemia de COVID-19, în special aspecte legate de vaccinuri, testare și prețuri exagerate pentru produse de necesitate precum măștile. De la începutul pandemiei, Google a blocat peste 106 de milioane de reclame. Mai mult, Google a susținut organizațiile neguvernamentale locale și autoritățile cu 250 milioane USD sub formă de granturi de publicitate, pentru a ajuta ca informația corectă să ajungă la oameni.
Noi instrumente și materiale educative pentru siguranța brandurilor
Menținerea siguranței brandului de către advertiseri este o preocupare continuă pentru Google. Anul trecut, Google a adăugat o nouă funcționalitate în panoul de control pentru publicitari, care permite brandurilor să încarce liste dinamice de excludere ce sunt actualizate și întreținute de terțe părți. Alte schimbări făcute de Google vizează zona conținutului generat de utilizatori pe paginile web, precum secțiunile de comentarii. De aceea, conținutul generat de utilizatori trebuie să respecte politicile Google, iar editorii paginilor sunt responsabili pentru moderarea acestei componente de pe site-urile lor. Pentru a-i ajuta să facă acest lucru, Google a lansat anul trecut mai multe elemente care să-i ajute să mențină secțiunile de comentarii în limitele delimitate de politicile de conținut. Aceste elemente includ un infografic și un blogpost care oferă informații detaliate despre strategiile de moderare pe care editorii să le urmeze, secțiuni dedicate pentru a-și rezolva singuri problemele legate de conținutul generat de utilizatori, precum și un tutorial video.
În 2021, Google a introdus îmbunătățiri punctuale procesului de aprobare al editorilor, care au ajutat să detecteze și să blocheze mai eficient actorii rău-intenționați, chiar înainte ca ei să poată să-și deschidă conturi. Acest efort a condus la o reducere a sancțiunilor impuse la nivelul site-urilor comparativ cu anii trecuți.
Anul acesta, o atenție sporită va fi acordată creșterii transparenței și controlului, cum ar fi noua funcție “Despre această reclamă” care ajută oamenii să înțeleagă de ce văd o anume reclamă și cine a realizat-o, cum să o raporteze sau să o blocheze.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz