Stiri

Raportul Business Internet Security. Care au fost cele mai periculoase atacuri cibernetice

Reading Time: 3 minute

Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, securitatea cibernetică devine o prioritate esențială pentru organizații, guverne și pentru fiecare dintre noi. Anul 2024 a adus o serie de provocări fără precedent în acest domeniu, pe fondul avansului tehnologic rapid și a amenințărilor cibernetice tot mai sofisticate. Observăm tot mai des atacuri direcționate inclusiv către infrastructuri critice, ceea ce subliniază vulnerabilitățile sistemelor esențiale. Datele colectate de Orange arată că sectorul energetic a fost cel mai vizat (31% dintre atacuri), urmat de administrația locală și centrală (27%) și industria IT&C (25%).

Raportul Business Internet Security 2025 reprezintă o analiză cuprinzătoare a provocărilor și soluțiilor în domeniul securității cibernetice, dedicată companiilor și organizațiilor din România. Ajuns la a șaptea ediție, raportul oferă perspective detaliate despre principalele provocări, tendințele în evoluția securității cibernetice și soluțiile dezvoltate pentru a proteja companiile și administrațiile publice. Totodată, oferă o perspectivă asupra predicțiilor pentru 2025, oferind soluții concrete dezvoltate de Orange Business pentru protejarea organizațiilor împotriva amenințărilor emergente.

Peisajul amenințărilor cibernetice în 2024

În fiecare lună, serviciul Business Internet Security (BIS) monitorizează peste 14 milioane de atacuri cibernetice, confirmând nu doar creșterea în volum, ci și complexitatea acestora. Printre cele mai frecvente amenințări se numără atacurile de tip ransomware, care domină scena amenințărilor în 2024, urmat de atacurile DDoS și phishing, ambele fiind din ce în ce mai sofisticate datorită utilizării instrumentelor bazate pe inteligență artificială.

Conform datelor, sectorul energetic rămâne cel mai expus, fiind ținta a 31% din atacurile cibernetice înregistrate. Acesta este urmat de administrația publică (27%) și industria IT (25%). De asemenea, Bucureștiul se remarcă drept cel mai vizat oraș din România, cu peste 1,25 milioane de incidente prevenite lunar.

Astfel, digitalizarea companiilor românești vine nu doar cu beneficii, ci și cu provocări semnificative în materie de securitate, în contextul în care atacurile devin tot mai sofisticate, iar protecția infrastructuriilor informatice devine o prioritate absolută pentru companii din toate sectoarele.

Tehnologii avansate pentru o securitate mai bună

Orange Business pune la dispoziția companiilor soluții robuste de protecție cibernetică. Datele despre ameninățările cibernetice sunt procesate anonimizat, și într-un mediu de securitate și confidențialitate ridicate, oferind o imagine completă asupra riscurilor, la nivel national, regional dar și distribuite după verticalele din industrie.

Ransomware-ul rămâne principala amenințare, afectând 32% dintre organizațiile monitorizate, în timp ce atacurile de tip DDoS au cunoscut o creștere alarmantă, utilizând dispozitive IoT pentru a genera volume mari de trafic malicios.

Orange Business oferă o gamă de soluții complete pentru protecția împotriva amenințărilor, precum:

  • Business Internet Security (BIS) – protejează datele companiei, ale angajaților și vizitatorilor împotriva atacurilor cibernetice. Soluția filtrează traficul de date prin infrastructura centrelor de date Orange, eliminând viruși, malware și alte amenințări înainte ca acestea să ajungă în rețeaua și pe dispozitivele companiei (mobil, laptop etc.)
  • Threats & Exposures Management – este o soluție de securitate bazată pe inteligență artificială, care detectează, evaluează și raportează vulnerabilitățile de securitate în website-uri, aplicații web și resurse cu IP-uri publice. Aceasta protejează datele companiei, facilitează luarea rapidă a măsurilor de securitate și prioritizează rezolvarea problemelor, fiind accesibilă printr-o platformă web.
  • Soluții Security Operations Center (SOC) – protejează companiile împotriva riscurilor ce pot afecta informațiile, aplicațiile, bazele de date, serverele, stațiile de lucru și sistemele. SOC detectează, investighează, prioritizează, escaladează și rezolvă incidentele, inclusiv pe cele cauzate de erori umane sau intenții malițioase.


Predicții pentru 2025

Raportul Business Internet Security 2025 identifică 10 tendințe majore care vor modela peisajul cibernetic:

  • Creșterea atacurilor personalizate datorită utilizării inteligenței artificiale.
  • Extinderea atacurilor asupra infrastructurilor critice, în special prin ransomware.
  • Reglementări mai stricte care vor obliga companiile să investească în conformitate.
  • Vulnerabilitatea lanțurilor de aprovizionare și a dispozitivelor IoT.
  • Automatizarea crescută a proceselor de securitate, pe fondul lipsei de specialiști.
Cristi Dorombach

Recent Posts

Formr Agency lansează Insidr – o serie de evenimente dedicată dezvoltării industriei autohtone de advertising

Formr Agency, una dintre cele mai tinere agenții de publicitate din România, anunță lansarea Insidr, o serie de evenimente menită…

10 minute ago

TikTok, rezultate consistente și impact pentru advertiserii români

Este cea mai în vogă rețea de socializare la nivel mondial. Am vorbit cu Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central…

58 de minute ago

Canon România și Muzeul Antipa lansează „World Unseen”, expoziția de fotografie incluzivă

Canon și Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, prezintă pentru prima dată în România expoziția multisenzorială „World Unseen” –…

2 ore ago

Raportul Pareto. Cine sunt și ce obiceiuri au consumatorii români, cum pot fi influențați

Peste 100 de indicatori sunt utilizați pentru o privire unică asupra societății românești, obținută prin compararea a două populații cu…

2 ore ago

Consiliul Concurenței a aprobat vânzarea Profi către Mega Image

Ahold Delhaize anunță că autoritățile de reglementare din România au aprobat intenţia de achiziționare de la MidEuropa a pachetului de…

3 ore ago

Lidl lansează un canal de WhatsApp pentru a anunța ofertele din magazin

Lidl România continuă să îmbunătățească experiența de cumpărături pentru clienți, prin extinderea serviciilor digitale, lansând un canal oficial de WhatsApp.…

4 ore ago