Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a lansat astăzi un nou raport PISA care analizează dezvoltarea abilităților de citire ale elevilor în era digitală în țările participante printre care și România și a fost cofinanțat de Fundația Vodafone Germania.
Astfel, conform raportului „Cititorii secolului 21: Dezvoltarea abilităților de alfabetizare într-o lume digitală”, la debutul pandemiei, 87% dintre elevii de 15 ani din România aveau atât o conexiune la internet acasă, cât și un computer pe care îl puteau folosi pentru activitățile școlare. Aceasta reprezintă o creștere de 56 de puncte procentuale comparativ cu 2006, dar ne situează ușor sub media OECD, de 89%.
44% dintre elevii din România au raportat că au fost instruiți la școală cu privire la modul în care pot recunoaște informațiile părtinitoare, comparativ cu media OECD de 54%.
Deficiențele Europei
În contextul infodemiei COVID-19 – un termen utilizat de Organizația Mondială a Sănătății pentru a descrie abundența de informații diseminate despre criza sanitară, raportul arată că numai jumătate (54%) dintre elevii europeni sunt instruiți să recunoască o informație părtinitoare și doar unul din 10 disting între fapte și opinii.
Accesul elevilor la tehnologii digitale și instruire diferă de la țară la țară, dar și între elevii provenind din medii socio- economice diferite. Șansele ca elevii din Australia, Canada, Danemarca și Statele Unite să fie instruiți pentru depistarea informațiilor părtinitoare sunt de două ori mai mari prin comparație cu elevii din Israel, Letonia, Republica Slovacă, Slovenia și Elveția.
Raportul indică un decalaj digital și în cazul elevilor provenind din medii defavorizate. Cu excepția Portugaliei și a Ungariei, elevii din medii defavorizate au fost semnificativ mai puțin expuși la instruire cu privire la validarea informațiilor primite. În Belgia, Danemarca, Germania, Luxemburg și Suedia, această diferență a depășit 15 puncte procentuale, indicând diferențe majore în accesul la educația digitală.
Inițiativă educațională
Pentru a pregăti tinerii și a-i ajuta să prospere într-o societate digitală, fundațiile Vodafone din Germania, Ungaria, Olanda, Portugalia, România, Spania și Turcia au anunțat o nouă inițiativă educațională paneuropeană care are ca scop instruirea elevilor și a educatorilor în utilizarea creativă și critică a tehnologiilor digitale. Prin schimbul de bune practici, educatorii din mediul școlar și extrașcolar vor avea la dispoziție materiale de învățare și predare.
Inițiativa face parte din investiția de 20 de milioane de euro anunțată de Fundația Vodafone pentru instruirea unui număr de 16 milioane de oameni din 14 țări europene pentru dobândirea de abilități digitale care să îi ajute să beneficieze de tehnologie și să prospere într-o societate digitală.
Rituals Cosmetics, brandul internațional specializat în produse de îngrijire naturală a corpului și a pielii, parfumuri pentru casă și seturi…
Din 15 decembrie 2024, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2024-2025, ce va fi valabil până la data de…
CMS a primit premiul „CEE M&A Legal Adviser of the Year 2024” în cadrul Mergermarket European M&A Awards 2024, ceremonie…
Sip Coffee & Wine, cunoscut până acum pentru cafeneaua de la parterul imobilului situat pe Calea Moșilor 116 - 122,…
Global Vision, lider în sectorul imobiliar și energetic din Europa Centrală și de Est, anunță numirea Danielei Lazea în funcția…
KoçZer, liderul turc în domeniul achizițiilor strategice și al managementului lanțului de aprovizionare, și-a anunțat intrarea pe piața europeană prin…