Ce au căutat să cumpere online românii în pandemie. Raport Google
Reading Time: 2 minutePandemia și măsurile de combatere a ei au perturbat societatea la toate nivelurile, de la muncă și traiul de zi cu zi și până la modă sau vacanțe. Dorințele, interesele și cumpărăturile au fost diferite în 2020, iar acest lucru s-a văzut și din ce au căutat românii pe Google.
Retail-ul online a fost unul dintre câștigătorii ultimelor 12 luni, iar produsele cele mai căutate au fost cele legate de casă – amenajarea ei, biroul de acasă sau grădina. Potrivit datelor Google, produsele din categoria „casă și grădină” au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020: +39% față de 2019.
Munca de acasă a dus la o „explozie” a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat în 2020, iar în anumite perioade ale anului (noiembrie și mai) fiind chiar triple față de accesași perioadă a anul anterior. Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (+20%).
Ce cumperi online. Două vârfuri ale căutărilor
Majoritatea categoriilor de produse au cunoscut două vârfuri ale interesului în căutările pe Google anul trecut. În mod deja tradițional, apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întâmplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii. Al doilea vârf a fost la jumătatea primăverii (perioada carantinei), când căutările pe aproape toate tipurile de produse au crescut rapid față de aceeași perioadă din 2019. De exemplu, căutările după livrări de produse au înregistrat în martie-aprilie 2020 o creștere de peste 3 ori, iar în martie, când s-au impus primele restricții, căutările pentru a găsi soluții online – de la filme la magazine, căutări ce conțin cuvântul „online” – au urcat cu 65%.
Ce cumperi online. Datele Euromonitor
Interesul din căutările pe Google s-a reflectat în vânzările online. Potrivit datelor Euromonitor*, comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior. Cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație, când retailul online a crescut cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut. La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz