Finanțe Stiri

Raiffeisen Bank: profit net de peste 580 mil. lei, în T3

12 nov. 2020 4 min

Raiffeisen Bank: profit net de peste 580 mil. lei, în T3

Reading Time: 4 minute

Raiffeisen Bank a încheiat trimestrul al treilea din 2020 cu un profit net de 583 milioane de lei, cu 9% peste perioada similara din 2019, în pofida deteriorării mediului macroeconomic și a impactului pandemiei în activitatea băncii.

Este important totuși de menționat că profitul net pe care banca l-a anunțat anul trecut la T3 a fost afectat de câteva evenimente nerecurente (provizioane pentru litigii, pentru Banca pentru Locuințe Aedificium), pe când profitul net de anul acesta nu a mai fost marcat de astfel de influențe, arată banca, în comunicatul de presă de anunțare a rezultatelor. 

„În aceast an cu totul atipic, am schimbat enorm de multe lucruri în bancă într-un timp foarte scurt, încercând să fim cât mai aproape de clienți, parteneri, mediul de afaceri, autorități. Credem că împreună putem traversa cu bine această criză sanitară și economică. Am tratat activitatea noastră cu grijă și prudență pentru a putea asigura continuitatea afacerii, preocupați în primul rând de sănătatea și siguranța angajaților și clienților noștri. Am implementat moratorii private și publice în timp record pentru a ne ajuta clienții să facă față dificultăților actuale, am redus temporar unele comisioane tranzacționale pentru a încurajă plățile electronice, am expediat cardurile acasă la clienți, prin curier. În paralel însă, am continuat să finanțam susținut economia reală și populația și am crescut portofoliul împrumuturilor cu 4% în acest an, față de finalul anului trecut. Date fiind condițiile – carantina din trimestrul al doilea, scăderea veniturilor operaționale și creșterea provizioanelor băncii – faptul că raportăm o creștere a creditării, mă face să fiu foarte mulțumit de ce am reușit ca echipă”, a explicat Steven van Groningen, președinte&CEO Raiffeisen Bank 

În cele trei trimestre ale acestui an, Raiffeisen Bank a atras sume considerabile în conturile curente și în depozitele clienților – persoane fizice, IMM-uri sau companii mari și medii – dovada că este un partener de încredere, indiferent de vremurile pe care le traversăm. Depozitele clienților au ajuns la 40,84 miliarde de lei în T3 2020, în creștere cu 17% față de 30 septembrie 2019. 

Comisioanele încasate de bancă au fost mai mici cu 13% la finalul trimestrului al treilea 2020, an pe an, în principal din cauza perioadei de carantină, în care economia a încetinit semnificativ, dar și a eforturilor băncii de a oferi clienților servicii tranzacționale convenabile și eficiente din punct de vedere al costurilor, cum sunt pachetele de cont curent, cu beneficii și tranzacții gratuite, migrarea operațiunilor de numerar de la sucursale către mașini multifuncționale și canale electronice etc

Noul context generat de pandemie a făcut atenția la costuri să fie primordială în activitatea băncii din acest an, iar cheltuielile operaționale (de aproximativ 1 miliard de lei) s-au păstrat la același nivel, față de aceeași perioadă a anului 2019. Investițiile Raiffeisen Bank vor fi direcționate în continuare, cu precădere, spre doi vectori importanți pentru succesul în viitor – îmbunătățirea continuă a capacităților și capabilitatilor digitale și dezvoltarea profesională a echipei, pentru a răspunde cât mai bine și mai rapid nevoilor clienților.

Finanțări pentru companiile romanești, de la corporații la startup-uri

Creșterea cu 4% a portofoliului de credite, față de finalul anului trecut, confirma faptul că Raiffeisen Bank a continuat să finanțeze economia într-un ritm susținut. Banca participă la programul IMM Invest și a aprobat până acum credite în valoare de peste 1,2 miliarde de lei. Raiffeisen Bank susține creșterea microîntreprinderilor românești prin programul european pentru ocuparea forței de muncă și inovare socială “EaSI” (EU Programme for Employment and Social Innovation), facilitând accesul acestora la împrumuturi de până la 120.000 lei, fară garanții. Lansat în luna septembrie 2020, noul program de microcreditare vizează companiile de dimensiuni reduse, care întâmpină dificultăți în accesarea serviciilor de finanțare tradiționale. De asemenea, micii fermieri IMM au beneficiat de sprjin prin finanțarea în avans a subvențiilor APIA, la sfârșitul T3 sunt peste 840 clienți beneficiari, cu un total de peste 210 milioane lei. Printr-un alt program european, “COSME” (Competitive Small Medium Enterprise) aproximativ 200 de IMM-uri au accesat finanțări de peste 50 milioane de lei în 2020. În plus, banca participă și la implementarea programului de granturi guvernamentale pentru IMM-uri, în valoare de aproape 1 miliard de euro. 

Raiffeisen Bank a lansat, imediat după perioada de carantină, oferte foarte avantajoase pentru populație, atât pentru creditele de consum, cât și pentru creditele ipotecare. Astfel, banca a atins în lunile din T3 2020 volume record de credite noi pentru persoanele fizice, ceea ce a contribuit substanțial la creșterea de 3% a stocului total de credite acordate clienților, față de trimestrul similar din 2019. Raiffeisen Bank administrează cel mai mare portofoliu de carduri de credit active din România, 530.000, iar numărul de carduri de debit active a trecut de 2 milioane.

 Digitalizare rapidă

Numărul clienților digitali ai băncii (cei care folosesc aplicațiile de online și mobile banking) a ajuns în trimestrul al treilea din 2020 la 800.000. În septembrie 2020 s-a împlinit un an de când a fost lansată opțiunea “Smart Hour”, în aplicațiile Smart Mobile și Raiffeisen Online, prin care clienții Raiffeisen Bank pot face schimburi valutare lei-euro sau euro-lei de maxim 1500 euro, la cursul BNR pentru o oră, de la 10:00 la 11:00. În medie, 300.000 de clienți accesează serviciile digitale în fiecare zi, iar numărul utilizatorilor de mobile banking a crescut cu 30% în ultimul an (septembrie 2020 fata de septembrie 2019).

Serviciile de internet banking și mobile banking sunt folosite activ de mai mult de 80% din portofoliul de clienți persoane juridice ai băncii. În septembrie 2020 banca a lansat și opțiunea de plată în rate pentru posesorii de carduri de credit Visa Business (carduri destinate persoanelor juridice). Raiffeisen Bank are și noua platformă de factoring “FlexiBill Factoring” care vă permite interacțiuni online mai eficiente cu clienții săi, iar semnătura electronică oferită de bancă pentru contractele de servicii tranzacționale este o noua caracteristică care simplifică mult procesul pentru companii și elimina hârtia.

În trimestrul al treilea din 2020, departamentul de Investment Banking al Raiffeisen Bank a fost consultant financiar exclusiv în vânzarea Wirecard Romania, procesator de plăți cu poziție de lider în România, către SIBS, furnizor de servicii de plata cu poziție de lider în Europa. 

Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piața bancară din România și peste 2,1 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.900 de angajați, 340 de agenții în toată țara, 750 de ATM-uri, 370 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 23.500 de POS-uri.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: