Raiffeisen Bank: profit în creștere cu aproape 80%
Reading Time: 3 minuteRaiffeisen Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit de 881 milioane de lei (echivalentul a 189 milioane de euro), cu 79% mai mult decât în 2017, când a înregistrat 491 milioane de lei. Activele băncii au crescut cu 11%, până la 40,04 de miliarde lei.
Creditele acordate clienților au crescut cu 19%, până la 26,73 de miliarde lei în 2018, iar depozitele clienților au avansat anul trecut cu 11%, atingând valoarea de 33,09 miliarde de lei. Veniturile băncii au ajuns la finalul anului trecut la 2.522 de milioane lei, cu 23% mai mult față de 2017.
Evoluția foarte bună a rezultatelor băncii se datorează creșterii cotei de piață pentru credite și unui ritm susținut și echilibrat de creștere organică pe principalele segmente de clienți și produse. Vorbim de cele mai bune rezultate financiare înregistrate vreodată de Raiffeisen Bank în România, arată banca, într-un comunicat de presă.
„Întotdeauna am spus că succesul nu vine imediat și nici dintr-odată. Rezultatele excepționale de astăzi au în spate ani de eforturi, de încercări, de eșecuri și de reușite. 2018 este anul cu cele mai bune rezultate ale băncii de până acum, iar acest lucru se transpune în faptul că suntem un finanțator responsabil al economiei românești, creditele acordate clienților se apropie de 6 miliarde de euro, avem aproximativ 5.000 de salariați și suntem unul dintre cei mai importanți contributori la bugetul de stat”, a spus Steven van Groningen, Președinte și CEO Raiffeisen Bank.
La finalul anului 2018, volumul de credite nete acordate de bancă a crescut cu 20%: pentru companiile mari și medii creșterea a fost de 23%, pentru IMM-uri de 13%, iar împrumuturile nete acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%.
În același timp, costul riscului a scăzut la jumătate în 2018 față de 2017, pe fondul evoluției bune a economiei și a îmbunătățirii comportamentului de plată al clienților băncii. Rata creditelor neperformante a scăzut cu 2 puncte procentuale, până la 4,1%.
Taxele și impozitele directe și indirecte suportate de bancă în anul 2018 au fost în valoare totală de peste 476 milioane lei.
Cheltuielile operaționale au crescut anul trecut cu 6% față de 2017, până la 1,28 miliarde de lei, pe fondul creșterilor salariale, al presiunilor inflaționiste, dar și al investițiilor importante în IT, digitalizare și infrastructură.
Anul 2018 a adus două importante schimbări în infrastructura IT a băncii, care ne ajută să fim mai flexibili la schimbări și să răspundem mai rapid cerințelor clienților, dar și tuturor reglementărilor. Sistemul central al băncii a fost actualizat la versiunea cea mai recentă, mai performantă “Signature”, iar aplicațiile noi de mobile și online banking au fost lansate către angajații Raiffeisen Bank, în noiembrie 2018. Aplicațiile noi vor putea fi utiliazate curând de clienții persoane fizice ai băncii și vor integra cerințele regulatorii PSD2.
Portofoliul de clienți digitali a înregistrat noi creșteri în 2018, iar utilizatorii Raiffeisen Online și Smart Mobile au folosit aplicațiile cu 65% mai mult decât în anul precedent. Numărul de clienți activi digitali a ajuns la 600.000, iar numărul utilizatorilor Smart Mobile a crescut cu 47% față de 2017.
Raiffeisen Bank a lansat în 2018 agențiile “fara cash” (37 de agenții) și a investit în noua generație de sucursale, primele unități fiind deja deschise în București (AFI Mall) și în Oradea (Lotus Mall). Din noiembrie 2018, Raiffeisen Bank este printre primele bănci din România care poate emite pe loc carduri pentru persoanele fizice. Banca își păstrează în continuare locul întâi pe piață cardurilor de credit din România, cu 500.000 de carduri active.
Raiffeisen Bank a înregistrat o creștere record a numărului de clienți Premium, peste 16% față de 2017, și ocupă prima poziție în preferințele clienților privind calitatea experienței oferite prin bancherul personal și beneficiile dedicate.
De asemenea, banca are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piață și administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru clienții săi care apelează la servicii de consultanță, instrumente financiare și servicii conexe. În 2018 am continuat să îmbunătățim calitatea serviciilor private banking oferite, prin investiții în digitalizare și în pregătirea specialiștilor noștri, se artă în comunicat.
În ceea ce privește numărul de clienți în 2018, banca are în portofoliu peste 2 milioane de persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. La sfârșitul anului 2018, banca avea 4.966 de angajați (5.190 de angajați în 2017), 419 unități (451 în 2017), peste 900 ATM-uri, aproape 20.000 de POS-uri și 220 mașini multifuncționale (MFM-uri).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz