Raiffeisen Bank își face platformă de Open Banking
Reading Time: 2 minuteClienții Raiffeisen Bank vor putea să solicite informații despre soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor și vor putea să inițieze plăți de pe medii online externe, datorită noii platforme de Open Banking lansate de Raiffeisen Bank.
Pe noul portal Open Banking https://developer.raiffeisen.ro companiile autorizate se vor putea integra cu sistemele băncii, printr-un mediu securizat, pentru a le oferi clienților Raiffeisen Bank informații despre conturile lor oriunde, oricând, în bază acceptului lor, anunță banca, într-un comunicat de presă.
Platforma de Open Banking a fost dezvoltată cu ajutorul grupului Raiffeisen Bank Internațional (RBI), ținând cont de prevederile introduse de regulamentul UE cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare. Pentru a veni în întâmpinarea companiilor furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi, portalul de Open Banking are și o zonă de testare https://developer-test.raiffeisen.ro În mediul de test, firmele autorizate ori fintech-urile își pot pregăti viitoarele aplicații prin explorarea API-urilor (Application Programming Interfaces) cu date de test puse la dispoziție de Raiffeisen Bank.
Lansarea platformei de Open Banking este încă un pas pe care Raiffeisen Bank îl face atât la nivel local, cât și la nivel de grup RBI, pentru dezvoltarea colaborării cu fintech-urile. În 2017, RBI a lansat Elevator Lab, care a devenit cel mai mare program de parteneriate cu fintech-uri din Europa Centrală și de Est. În cadrul programului de accelerare Elevator Lab, în doar 2 ani, RBI, împreună cu alte bănci din grup, a dezvoltat parteneriate și noi inițiative cu 14 fintech-uri, arată banca, în comunicat.
Raiffeisen Bank a intensificat, în ultimii ani, procesul de simplificare și transformare digitală. A investit în noi tehnologii, pentru a pune bazele unei infrastructuri IT sigure și flexibile, și lucrează la îmbunătățirea modelului de lucru. Banca le oferă clienților soluții digitale de creditare, plăți online și plăți cu dispozitive mobile care să răspundă nevoii clienților de a avea acces la servicii bancare oriunde, oricând. Raiffeisen Bank are peste 650.000 clienți digitali care folosesc aplicațiile Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online. Banca oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienți persoane fizice, 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Banca are aproape 5000 de angajați, peste 400 de agenții în toată țara, aproximativ 900 de ATM-uri, 250 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de 20.000 de POS-uri.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz