Radu Savopol, 5 To Go: „Am luat decizia de a închide businessul pentru o perioadă”
Reading Time: 2 minuteRadu Savopol, fondatorul lanțului de cafenele 5 To Go, companie care a avut o cifră de afaceri de peste opt milioane de euro la finele anului trecut, a închis temporar businessul.
Cum v-a afectat activitatea epidemia de COVID-19?
Ca pentru întreg domeniul HoReCa, situația de criză ne-a afectat și nouă activitatea, în așa fel încât marți, 17 martie, am luat decizia de a închide businessul pentru o perioadă pentru că eu consider că asta e măsura necesară la acest moment. Deși puteam alege posibilitatea de a vinde la ușă sau la geam pentru mai mult de 70% dintre locațiile noastre, nu vreau să ne asumăm în acest moment riscuri și mizez pe înțelegerea din partea francizaților de a respecta acest lucru. Trebuie să avem o comunicare și o activitate coerentă și unitară la nivelul întregului grup.
Evaluăm periodic situația și vom lua o nouă decizie atunci când este cazul. Însă, cel puțin pentru săptămâna asta, îmi mențin decizia – lanțul de cafenele 5 to go rămâne închis.
Ce efecte are actuala situație asupra businessului?
Actuala situație ne obligă, așa cum am spus mai sus, să sistăm activitatea cel puțin momentan la nivelul întregului grup 5 to go.
Poate că ne gândeam că este un scenariu posibil, dar nu credeam că se va ajunge aici atât de repede. Companiile mari din industrie s-au aliniat directivelor și noi facem exact la fel. Sunt în permanență conectat la discuțiile din HoReCa, prin HORA sau prin alți parteneri și prieteni din industrie. Suntem o comunitate mare, cu experiență, și rămân optimist atât eu, cât și întreaga echipă 5 to go, că vom reuși să trecem cu bine peste toată această situație, nu doar la nivel de business, dar și noi personal.
Ce planuri aveți pentru perioada următoare în plan profesional? La ce lucrați acum?
Echipa noastră merge în continuare pe șantiere, în măsura în care este posibil. În acest moment sunt 10-12 locații în lucru, ne ocupăm de ele să le finalizăm. Le vom da la cheie și vom aștepta momentul în care vom putea să le deschidem. Însă cred că două-trei săptămâni nu putem vorbi de locații deschise sau care urmează a fi deschise. Așteptăm să observăm evoluția situației și vom lua decizii pe parcurs.
Ce putem face însă după ce încheiem amenajarea celor care sunt în curs este să intrăm în renovare cu unele dintre ele, asta pentru că avem cereri de la francizați care își doreau acest lucru încă de dinainte să apară această criză, dar nu exista timp. Acum poate fi momentul și pentru asta.
Avem mai multe abordări pregătite, atât către francizați, cât și către clienți. Și cred că soluțiile găsite ne vor ajuta să revenim sau poate chiar să creștem traficul locațiilor noastre atunci când le redeschidem, că vom fi mai puternici pe piață și pe mai multe segmente de preț.
Interviul integral va fi publicat în ediția de luna viitoare a revistei Biz, care va apărea pe piață din data de 14 aprilie.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz