Radu Meteș, Sezamo, la Zilele Biz: „O conversație nu este un monolog despre cât de minunat este brandul tău”
Reading Time: 2 minuteCum a folosit Sezamo puterea marketingului conversațional pentru a ajunge la un număr cât mai mare de români care nu obișnuiau să comande fructe și legume online, sectorul de e-groceries local fiind unul insignifiant înainte de pandemie
Înainte de pandemie, ideea de a comanda online fructe și legume nu făcea cu ochiul românilor, însă criza de sănătate publică i-a făcut pe cei mai mulți dintre aceștia să reconsidere acest lucru. După ce pandemia a deschis calea segmentului de e-groceries, Rohlik Group, o companie lansată în 2014 în Cehia a adus pe piața din România brandul Sezamo. Și cum principala provocare de care se lovește o companie care lansează un serviciu nou este să îi facă pe clienți să îl testeze, departamentul local de marketing a fost nevoit să găsească rapid o soluție la această problemă. Răspunsul a fost marketetingul conversațional, bazat pe interviuri one-to-one în timp real cu clienții.
„Am avut peste 5.300 de apeluri telefonice cu clienții noștri în care am ascultat și apoi am implementat feedback-ul de la aceștia. Un apel cu clienții, atunci când le cerem feedback are în medie opt minute. Cu ocazia aceasta am făcut primul pas în conversația cu aceștia. Ce am învățat de aici? Că o conversație nu este un monolog despre cât de minunat este brandul tău. Nu este o poveste despre tine, ci este una despre cum faci viața clienților mai bună”, a precizat Radu Meteș, Chief Marketing Officer al Sezamo pe scena Zilelor Biz.
Iar rezultatele vorbesc de la sine. După o perioadă de teste care a durat șase luni, Sezamo a înregistrat mai bine de 25.000 de comenzi provenite de la peste 8.000 de clienți, dintre care peste jumătate au oferit companiei feedback pe larg. Încet-încet, Sezamo a mai adăugat 2.500 de produse noi ofertei, a lansat un serviciu de livrări pe intervale de 15 minute și a crescut numărul de angajați.
Radu Meteș, Chief Marketing Officer al Sezamo a fost prezent la ziua de Media & Marketing din cadrul ediției din acest an a Zilelor Biz, eveniment care are loc în intervalul 21 – 25 noiembrie la Sheraton Hotel Bucharest.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz