Marketing

Puterea simplitatii

9 feb. 2011 5 min

Puterea simplitatii

Reading Time: 5 minute

<p> <strong>“Nu suntem draguti unii cu altii. Suntem eficienti.” Asa isi prezinta Iulian Padurariu echipa MARKS, o noua agentie de marketing care pe o piata aparent sofisticata are curajul sa propuna solutii strategice simple.</strong><br /> <br /> <strong>Ce inseamna MARKS?</strong><br /> Foarte pe scurt, MARKS in seamna marketing simplificat. De cinci-sase ani de cand fac consultanta pe  strategie de business prin Trout & Partners am remarcat ca, in cazul unui esec, problema vine din  implementare. MARKS a aparut ca un raspuns la astfel de situatii si ca un raspuns la criza care s-a abatut peste industria noastra in ultimii doi ani. Pe langa servicii de strategie de marketing, oferim si servi cii de advertising. Ne concentram foarte mult pe a gasi solutii simple la nivel de creatie. Incercam sa ne intoarcem la conceptele de baza ale comunicarii din advertising. Inceputurile au fost frumoase si industria la nivel international a crescut mult. Romania insa a sarit foarte multe etape. Si am ajuns ca in 2010 sa avem o piata de advertising aparent profesionista, aparent sofisticata, aparent educata. Insa la nivel de eficienta aproape egala cu zero. Creativii din advertising au tendinta sa gaseasca solutii cat mai alambicate, cat mai iesite din tipar, de amorul artei, nu de dragul eficientei.<br /> <br /> <strong>Cand v-ati dat seama ca este timpul unei reasezari in piata de marketing?</strong><br /> Cand nu exista control asupra muncii de creatie sunt sanse foarte mari de esec. Iar implementarea poate sa distruga o idee buna. De aceea intotdeauna este mai bine sa se porneasca de la strategie catre creatie si nu invers. Numai plecand de la strategie se poate identifica o idee creativa de succes.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt fundamentele MARKS?</strong><br /> Ne bazam pe o componenta numita juniorat. Nu lucram cu oameni cu experienta din advertising. Chiar ne incurca. Vrem sa cream o scoala diferita de tot ceea ce este acum. Lumea de advertising din 2010 este distrusa din punct de vedere financiar. Multi s-au obisnuit sa fie platiti cu sume foarte mari de bani. A fost un “bubble” imobiliar si unul de advertising. Erau oameni care nu faceau nimic si castigau 2.000 – 4.000 de euro pe luna. Nu ne intereseaza astfel de oameni. Avem un art director junior si o echipa de client service pe care o crestem pe baza cunostintelor noastre si a experient ei noastre cu lumea  antreprenoriala. Incercam sa eliminam limbajul de lemn din agentii. Am asistat la prezentari la care se vorbea mult, dar la care de fapt nu se spunea nimic si din care antreprenorul roman nu intelegea nimic. Am cautat sa colaboram cu studenti, “tinere sperante”, cu do rinta de a munci, care daca vor intelege cum functioneaza acum piata vor fi noul val de advertiseri din Romania.</p> <p> <br /> <strong>Cum ati ajuns la ideea de simplificare?</strong><br /> Sunt multe idei care ne-au adus la “puterea simplificarii”. Pe piata, in advertisingul actual, pentru probleme complexe se gasesc solutii si mai complexe. Noi avem curajul de a fi diferiti si de a fi simpli. O minte slaba se ascunde in spatele unui rationament complex. Cu cat esti mai nesigur pe tine, cu atat incepi sa arati lucruri complexe. Incercam asadar sa ne bazam mai mult pe surpriza simplitatii si nu pe complexitatea actu lui creativ in sine. Ne intoarcem la conceptele de baza la nivel de mesaj si vehicule media. Suntem mari fani ai televiziunii, ai radioului si presei ca vehicule media clasice.<br /> <br /> <strong>Dar online-ul?</strong><br /> Nu ne intereseaza online-ul. Avem clienti care ne cer bannere pe internet si le facem. Avem si un proiect interesant pe online care se va concretiza atunci cand piata va fi suficient de matura. Si cand spun maturitate nu ma refer la cei care investesc in online, ci la consumatori. Cand consumatorul final va fi  suficient de matur sa vada internetul ceea ce de fapt este, si anume o infrastructura, atunci vom face  proiecte pe online. Pe viitor, proiectele castigatoare vor fi cele care vor sti sa introduca mesajul in infrastructura oferita de internet. Consumatorul viitorului isi va alege canalele de televiziune in urmatorii ani. Nu vor mai exista pauze de publicitate de canalele conventionale de media. Iar noi, ca oameni de marketing, trebuie sa spargem sabloanele. Cine va incerca sa faca online in sensul static va fi tot mai expus sa nimereasca pe langa. Vom face online cand vom putea valorifica infrastructura internetului. Acum multi nu fac decat sa mute reclama de presa in online.</p> <p> <strong>Cine sunt clientii vostri?</strong><br /> Avem birouri la Bucuresti, Viena si Chisinau. Am preluat serviciile de creatie si implementare a campaniei de comunicare pentru Fan Courier. Din vara lucram pentru o banca privata din Republica Moldova, Agroindbank. La Chisinau avem un birou din trei oameni care fac new business si client service, iar noi facem strategia si creatia. Celor de la Agroind -bank le-a placut ce am facut pentru Banca Transilvania. Noi insa le-am spus ca solutia noastra pentru ei nu are nimic de-a face cu zanul de la Banca Transilvania. Dupa ce am analizat piata din Moldova, le-am definit o strategie de leadership. Ei detineau pozitia de lider pe piata din Moldova, dar nu au conceptualizat-o niciodata pana atunci. Am asociat numelui lor cuvantul “putere” – putere insa nu  in sensul arogant, ci putere in sens constructiv. De curand, am lansat primul card per sonalizabil din Moldova sub sloganul “puterea sta in cei dragi”. Recent, am semnat un contract cu CrisTim si  probabil la primavara vom lansa o campanie de comunicare.</p> <p>  </p> <p> <strong>Lucrati si cu multinationale?</strong><br /> Managerii de multinationala nu ne intereseaza, deoarece nu au curajul unui antreprenor. Sunt o specie aparte orientata catre sigurant a proprie si a postului pe care-l ocupa. Antreprenorii, in schimb, inteleg ca solutia nu vine din creativitate dusa la extrem, ci din munca.</p> <p> <br /> <strong>Ce altceva mai oferiti in afara de servicii de strategie si creatie?</strong><br /> Organizam training-uri pentru oamenii din prima linie, pentru cei care sunt pusi in relatie cu clientul in fiecare zi. Preferam ca o parte din banii de comunicare sa-i di rec tionam catre instruirea personalului clientilor nostri. Iar prin traininguri nu incercam sa oferim modele, ci sa-i facem sa inteleaga mecanismele din mintea consumatorilor.<br /> <br /> <strong> Cat de mult v-ati propus sa cresteti?</strong><br /> Preferam sa ramanem mici si eficient i decat sa ne transformam intr-un mamut pe care sa nu-l mai putem controla. Am vrea ca dezvoltarea noastra pe viitor sa fie catre servicii mai bine evaluate decat catre mai multi clienti. Biz<br /> <br /> <strong>IULIAN PADURARIU</strong><br /> Si-a facut ucenicia la McDonald’s (1995 -1998), cand lucra la prajit cartofi. In 1998 a ajuns responsabil de deschiderea si operarea a ase restaurante McDonald’s in tara. Intre 1998 si 2000, a facut parte din echipa de management care a transformat Policolor dintr-o fabrica de stat intr-un jucator important pe piata din Romania. In calitate de director de marketing la aceasta companie a lansat vopseaua Spor – “Vopsesti usor, vopsesti cu Spor”. Intre 2000 si 2005, a fost director de marketing pentru Murfatlar, unde, la fel, a schimbat imaginea unui “combinat de stat” in liderul pietei de vinuri din Romania. A lansat Sec de Murfatlar, 3 Hectare si deja celebrele  Unirea si Zaraza. In 2005, a fondat biroul de consultanta Trout & Partners condus de Jack Trout.  La Trout & Partners, din 2005 pana in prezent, lucreaza pentru Banca Transilvania si Fan Courier. De-a lungul timpului a derulat si proiecte de consultanta de marketing pentru European Drinks, Tiriac Imobiliare, Groupama Romania<br />  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: