Analize MarComm

Publicitatea made in Korea: 5 tendințe care o fac specială

25 nov. 2019 2 min

Publicitatea made in Korea: 5 tendințe care o fac specială

Reading Time: 2 minute

Dacă New York este orașul care nu doarme niciodată, Seoul este diagnosticat cu sindromul de ”insomnie cronică”. Totul este în mișcare, aproape totul este deschis 24 de ore pe zi, 7 din 7 zile. O societate pe super viteză, în care una dintre primele expresii pe care expații le învață când ajung aici este “ppalli, ppalli,” în traducere liberă, ”haide, haide”. Tot acest ritm amețitor duce la depresie și oboseală cronică. La polul opus însă, în rândul tinerilor, se conturează un nou trend, sintetizat prin conceptul “sohwakhaeng” (소확행) – dorința de a se bucura de moment, de a aprecia micile bucurii ale vieții și de a trăi clipa, curent pe care agențiile de publicitate au început, de curând, să-l exploreze.

Alte caracteristici definitorii 

Este o piață unică, dominată în proporție de 85% de agenții inhouse deținute de conglomerate din diverse domenii de business, cu șanse destul de mici ca internaționale să-și facă loc, cu toate acestea marile grupuri și-au stabilit aici businessuri.

Celebritățile, fie că este vorba de cele offline, vedete de televiziune sau din lumea muzicii, fie de mai noile vedete ale online-ului sunt o rețetă sigură și de succes în promovarea brandurilor.

Curentul retro în reclame prinde foarte bine în reclamele coreene și este apreciat îndeosebi de tineri.

O practică frecventă în promovarea unor branduri este folosirea de asistente-model sau ”Doumi”, ele narează povestea brandului, fac lip syncing, cântă și dansează K-Pop.

Pe larg despre industria de marcomm coreeană, citiți în următorul număr Biz. Timp de o săptămână, în perioada 24-29 noiembrie, jurnaliștii Biz s-au mutat la Seul, pentru al zecelea număr al revistei realizat integral în afara României. Urmează interviuri, întâlniri și ședințe foto în Coreea de Sud, care se vor transforma în pagini de revistă cu ajutorul dispozitivelor Samsung.

Biz Coreea este o ediție specială The Samsung Experience, în parteneriat cu Samsung și Air France KLM.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: