Publicitate online de 10,2 milioane de euro in prima jumatate din 2012
Reading Time: 2 minute<p> Piata romaneasca de publicitate online a inregistrat pe primul semestru al anului 2012 o crestere de 7% fata de perioada similara a anului 2011, atingand valoarea de 46,6 milioane de lei (aprox. 10,2 milioane de euro), conform celei mai recente editii a raportului ROADS comunicate in cadrul IAB Forum.</p> <p> </p> <p> Sectorul Telecom a dominat ca valoare investitiile in publicitate online, sectoarele Auto si Financiar urmand, la distanta considerabila, pe locurile 2 si 3 in clasament.</p> <p> </p> <p> In privinta tipului preferat de publicitate online, formatele Embed continua sa detina suprematia fiind urmate de formatele interuptive si continutul sponsorizat.</p> <p> </p> <p> Numarul de companii care raporteaza pentru ROADS a ramas constant anul acesta – aceleasi 22 de companii contribuind la evaluarea pietei de publicitate online din punct de vedere valoric. </p> <p> </p> <p> Studiul ROADS, derulat de IAB Romania si PwC, structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.</p> <p> </p> <p> Raportul complet al studiului "Romanian Online Advertising Study" pe primul semestru din 2012, ce cuprinde tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet in ultimii patru ani si jumatate, este disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator.</p> <p> </p> <p> Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport, si sunt invitate sa contacteze IAB Romania pentru aceasta.</p> <p> </p> <p> Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PwC va demara culegerea de date la inceputul anului 2013. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz