26 sept. 2022 4 min

Publicis: Cu privirea spre viitor

Reading Time: 4 minute

2022 a adus pentru Publicis nu doar un număr impresionant de premii, precum și lansarea unui nou departament care își propune să ajute startup-urile să atingă succesul scontat. În exclusivitate, am aflat mai multe detalii de la Cătălin Albu, Alex Bădilă și Raluca Kovacs, despre cum arată 2023 în viziunea Publicis, cât de mult contează felul în care abordezi contextul socio-economic, priorități și oportunități. 

Ce urmează în continuare pentru Publicis? Ce vă propuneți?

Cătălin Albu: 2023 a început deja, odată cu schimbarea contextului geo-politic din februarie, ce are repercusiuni considerabile atât la nivel macro-economic și social, cât și la nivel individual, generând tensiuni ce țin de siguranța personală, comportamentul de consum, relația cu locul de muncă etc.

Momentul ne-a prins, însă, pregătiți, după doi ani de război sanitar pe care Publicis i-a trecut cu succes, iar 2022 se arată unul foarte bun pentru noi: comparativ cu anul trecut, avem mai mulți clienți, mai mulți angajați și cifre de business mai mari.

Pe de altă parte, când cel mai mare ­advertiser al lumii anunță că reduce considerabil cheltuielile de marketing și, mai aproape de spațiul nostru, când te confrunți cu o inflație de peste 15%, în creștere semnificativă față de prognoza de început de an, știi că urmează un tsunami. Noi însă am văzut tsunamiul de departe și suntem pregătiți.

Departamentul de Client Business Management este pe deplin consolidat, ba chiar plănuim să completăm structura cu câteva poziții noi pentru a reflecta expansiunea continuă a portofoliului de clienți. Prioritățile noastre vor continua să fie angajații și clienții noștri. Pe de o parte, am păstrat și vom continuă să păstrăm intactă structura echipei agenției, iar pe de altă parte, ne îmbunătățim permanent capabilitățile interne și capacitatea de alocare flexibilă și ­real-time a resurselor pentru a reflecta schimbările ­real-time ale nevoilor clienților noștri.

Se știe că perioadele de criză prezintă oportunități unice pentru industria de marcomm care trebuie să genereze soluții cu efecte rapide și vizibile pentru clienții săi. Vom continua să fim alături de clienții noștri și cred că la Publicis suntem cel mai bine pregătiți să ride this tsunami.

Alex Bădilă: Advertisingul a fost întotdeauna despre a rezolva probleme, iar zilele astea problemele sunt mai mari și mai complexe decât în trecut și de foarte multe ori este nevoie de consultanță de business. Ținând cont de contextul economic impredic­tibil și condițiile de piață ce se schimbă rapid, când brandurile sunt în față adversităților, vor avea și mai mare nevoie de strategie ascuțită, creativitate relevanță și viteză de reacție.

Dar, pe lângă problemele clasice pe care businessurile trebuie să le ­rezolve, apar și tipuri noi de pro­bleme, așa cum spunea o știre recentă ce anunță că Germania analizează interzicerea pano­urilor publicitare iluminate pentru a economisi energie. Poate și de aceea vrem să fim unul dintre locurile care contribuie la definirea viitorului. Ne dorim să fim destinația celor mai buni, care vor să schimbe lumea.

În plus, vrem să jucăm un rol mai important în lume, nu doar în advertising și există ceva deosebit în a lansa și ajută o idee să devină un business, un business nou să aibă succes. Tocmai de aceea anunțăm în premieră lansarea BigBang – prima agenție de consultanță full service dedicată ­startup-urilor.

BigBang pentru creșterea brandurilor

Alex Bădilă: BigBang a avut un „soft launch” acum câteva luni și deja lucrăm cu 6 startup-uri extrem de interesante din domenii cât se poate de diferite. Am vrut nu numai să ne valorificăm experiența și cunoștințele, dar am avut și o serie de motive foarte pragmatice: inovația din spatele noilor idei de business pe care sunt construite startup-urile și satisfacția aducerii la viață a unei idei cu potențial de a schimba/rearanja lumea; bucuria susținerii unor businessuri noi (românești); modul de lucru direct, fără layere decizionale birocratice.

A ajuta startup-urile să prindă viață, să aibă succes, oferă o dimensiune mai rotundă și mai palpabilă a contribuției la succesul unui business/brand nou, oferă un „meaningfulness” aparte.

Raluca Kovacs: BigBang este o idee care s-a născut din dorința de a pune toată experiența noastră de consultanță de comunicare și marketing în spatele celor care au cea mai mare nevoie de ea: ­startup-urile românești. În spatele fiecărui ­startup stă o idee de multe ori simplă, pe care suntem geloși că n-am avut-o chiar noi. Asta ne stimulează și vrem să punem umărul la creșterea impactului lor pozitiv în lume.

Pe scurt BigBang va funcționa ca un departament de marketing extern care va accelera procesul de creștere al acestor branduri. Lucrul cu startup-urile este foarte diferit din trei motive. ­Totul pivotează în jurul unei inovații care, de cele mai multe ori, presupune adopția unui comportament nou și creșterea unei categorii de la zero.

Lucrăm direct și cot la cot cu fondatorii. Ritmul de lucru este diferit și este dictat de acce­sarea următoarei tranșe de finanțare sau de etape obligatorii de creștere accelerată. Fiecare startup are milestone-uri lunare, cu obiective clare de performanță de care depind efectiv următoarele praguri de finanțare și, implicit, soarta ­startup-ului respectiv.

Consultanța pe care o oferim este în strânsă colaborarea cu departamentul nostru de data intelligence care ne ajută să înțelegem și să scalăm potențialul acestor deschizători de drum și ne dau informații detaliate despre comportamentele emergente.

Nu în ultimul rând, BigBang este un hub de con­sultanță pe care intenționăm să-l creștem, atrăgând marketing ­ta­lent care simte nevoia unui suflu nou, unui mod de lucru antreprenorial și cu rezultate ­imediate.   

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 366 (16 septembrie – 16 octombrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: