Publicis: Cum devii cea mai eficientă agenție a anului
Reading Time: 5 minuteAnul acesta Publicis a câștigat titlul de Agenția Anului la Effie. Și a făcut-o cu 13 premii, cu 9 campanii diferite, pentru 9 clienți diferiți. Unic și dacă luăm în calcul că este al treilea an la rând în care Publicis câștigă cele mai multe premii Effie, pentru cele mai multe campanii diferite realizate pentru clienți diferiți. Alex Bădilă, Chief Operating Officer, Cătălin Albu, Client Business Director, Raluca Kovacs, Chief Strategy Officer, Silviu Nedelschi și Titus Dumitrescu, Executive Creative Directors, explică rețeta succesului de lungă durată.
Ce reprezintă pentru voi titlul de Agenția Anului la Effie 2022?
Alex Bădilă: Elementele care fac Premiile Effie cea mai complexă și admirată competiție din marcomm-ul românesc țin de ceea ce reprezintă ele: impact în business și atingerea obiectivelor. Titlul de Agenția Anului la cea mai complexă competiție a marketingului românesc se bazează pe metoda de lucru, consecvență, construire de capabilități, experiență și cunoștințe în domenii diverse. Dar principalul ingredient este parteneriatul cu clienții noștri.
Campaniile de succes au nevoie de acest parteneriat și e o mare plăcere să vezi când funcționează și i se confirmă valoarea. Avem norocul să lucram cu companii și branduri din industrii și domenii foarte diferite, dar lucrul pe care îl au în comun este că fiecare își dorește să fie lider. Să construiască leadership, să-l protejeze sau să-l mențină, indiferent ce înseamnă acest leadership (în vânzări, percepție sau inovație).
Când obiectivele clienților noștri devin și ale noastre, prioritățile sunt aliniate, rezultatele nu întârzie. Și mai este un lucru ce îmi place în mod deosebit la Effie: pentru a obține rezultate este nevoie de întreaga echipă, de întreaga agenție, de fiecare disciplină și fiecare departament, toate conlucrând perfect. Chiar este meritul întregii agenții.
Dacă advertisingul stă sub semnul “you are as good as your last campaign”, aș zice că, extrapolând, rezultatul de la Effie ne poziționează corect.
Raluca Kovacs: Effie este un mindset, un mod de lucru înainte de a fi un award show. Până de curând, eram concentrați pe valoarea ideii care produce rezultate în brand și business. Anul acesta, însă, am adăugat un ingredient care face brandurile noastre mai valoroase și impactul ideilor mai proeminent. Lucrăm pentru branduri care sunt conduse de un scop mai mare și care urmăresc să aibă un impact pozitiv în viețile celor cu care vorbim.
#ActforGood, Kinder Halloween, VISA pentru antreprenori sau campania de come out pentru Accept sunt doar câteva exemple în care, pe lângă obiectivele de brand și business, am urmărit să punem umărul la o schimbare mai mare. În viziunea mea, publicitatea este o platformă extraordinară care poate cu adevărat să contribuie la schimbarea lumii.
Și suntem fericiți când ideile noastre contribuie la aceasta și că avem alături parteneri care simt la fel că noi.
Ce înseamnă și cum este să câștigi cu 9 campanii pentru 9 clienți diferiți – metodă, broad and deep knowledge etc.?
Alex Bădilă: Parcă era o vorbă mai veche: o dată e noroc, de mai multe ori e un secret. În cazul nostru secretul nu este unul mare. Ne-am făcut un obicei să ne punem și să adresăm întrebări dificile, întrebări care să ne pună pe direcția în care se creează valoare adăugată.
Întrebările potrivite, identificarea și definirea problemei pe care vrem să o rezolvăm, cum definim și să măsurăm succesul pentru ceea ce ne propunem, insight-uri bazate pe dată, audiență potrivită, la locul potrivit și în momentul potrivit, learning-uri din campaniile anterioare, idei care influențează, schimbă percepțiile sau comportamentele de consum. Despre asta este vorba.
Ca beneficiar al celui mai important buget din cheltuiala oricărui brand, se așteaptă ca marketingul să performeze. Și știm cum să contribuim decisiv la asta.
Rauca Kovacs: Este multă muncă și pasiune în spatele unui astfel de trofeu. Brandurile clare care schimbă viață oamenilor în bine se construiesc în ani. În mod particular, în spatele celor nouă branduri câștigătoare stau adunați peste 70 de ani de relație strânsă cu partenerii noștri.
În plus, ce simt că ne diferențiază în piață este priza directă pe care am păstrat-o cu advertisingul la nivel global. Performanțele biroului nostru în rețeaua Publicis ne-au dat acces la experiență internațională, ridicându-ne automat standardele. Am fost și suntem hub-uri regionale pentru branduri iconice. Lucrând împreună campanii regionale și globale am crescut, am învățat și adaptat metode care ne-au inspirat și pe care le folosim și astăzi cu mare succes.
Silviu Nedelschi: Cred că e vorba în primul rând de maturitatea agenției, a echipei. Și de clienți cu care am crescut împreună. Fără să ai o relație cu clientul, bazată pe înțelegere, respect și încredere, nu prea cred că poți ajunge departe în industria noastră. Știu, sună a bullshit. Nu e.
Altfel, un mare rol îl are și filtrul pe care ni-l punem peste tot ce iese din agenție ca produs creativ – hai să-i zicem altfel: pretenție. Avem pretenția să obținem măcar un „ah!” (din spectrul pozitiv al conotațiilor interjecției) după fiecare prezentare pe care o susținem la client. Și când toți tragem în direcția asta, se aliniază și 9 clienți diferiți care să obțină rezultate și eficiență.
Titus Dumitrescu: Cred că înseamnă că nu ne-am „certat” degeaba, înseamnă niște intuiții confirmate, niște relații cel puțin ok și între noi și cu clienții. Metode? Sunt ele destule, dar, pe lângă metode, e despre muncă, încăpățânare și relații funcționale.
Noi suntem Publicis
#WeArePublicis: Pe cât de simplu aparent, pe atât de clar și de important acest statement. Am încercat să aflăm ce îi definește pe oamenii Publicis, importanța talentului, cum se explică poziționarea agenției, cum ajung la performanțe, cum își aleg clienții… mai mult
Creativitatea care creează buzz
Orice agenție își dorește să cucerească piețele internaționale, să devină un reper al creativității. Am aflat de la Executive Creative Directorii Publicis cum se obține o campanie de impact, importanța social media în potențarea unei idei, higher purpose, curaj și viziune… mai mult
Strategia, fundamentul oricărui succes
Despre data driven creativity și libertatea pe care o oferă agenției și clientului, mindset-ul corect, cum creezi un parteneriat real cu clientul, dar îi și rezolvi problemele de business, pasiune și dedicare ne povestește Raluca Kovacs, Chief Strategy Officer la Publicis România… mai mult
Cu privirea spre viitor
2022 a adus pentru Publicis nu doar un număr impresionant de premii, precum și lansarea unui nou departament care își propune să ajute startup-urile să atingă succesul scontat. În exclusivitate, am aflat mai multe detalii de la Cătălin Albu, Alex Bădilă și Raluca Kovacs, despre cum arată 2023 în viziunea Publicis, cât de mult contează felul în care abordezi contextul socio-economic, priorități și oportunități… mai mult
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 366 (16 septembrie – 16 octombrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz