Interviuri

Provocările Unforgettable Festival, un eveniment „despre muzică fără vârstă”

Reading Time: 6 minute

În premieră mondială, în același festival, la București vor urca pe scenă  Lara Fabian, Jessie J, Al Bano și Romina Power, Gheorghe Zamfir, Havasi, Julien Dassin, Gipsy Kings, Garou, Daniel Lavoie, Chiara di Bari, Laura Bretan, Montserrat Marti Caballe, Elena Mosuc și Sorin Francu sub bagheta maeștrilor dirijori Daniel Jinga, Giora Linenberg, Alterisio Paoletti, alături de Orchestra Operei Naționale. Evenimentul de neratat are un nume pe măsură: UNFORGETTABLE Festival. Biz a stat de vorbă cu Radu Fornea, fondatorul UNFORGETTABLE Festival, despre ce se pregătește în perioada 13 – 15 septembrie la Romexpo, în București.

Cum a apărut ideea Unforgettable Festival și care sunt provocările realizării unui festival altfel?

Ideea organizării unui festival altfel, bazat pe artiști unici, nemuritori și muzica acestora fără vârstă, indiferent de genul muzical abordat, a apărut odată cu evenimentele organizate în ultimii 10 ani și dedicate geniului român al naiului, maestrul Gheorghe Zamfir. În toate aceste evenimente ne-am dorit să îl onorăm, așa cum se cuvine, alături de invitații săi internaționali și să ne bucurăm împreună cu foarte mulți români de momente de neuitat. De aici a pornit și ideea organizării unui festival al momentelor unice, memorabile, multe în premieră, pentru că asta se întâmplă când urcă pe aceeași scenă artiști uriași precum cei pe care îi avem anul aceasta invitați în prima ediție a festivalul Unforgettable de la Romexpo din 13 – 15 septembrie.

 Provocările au fost, pe de-o parte, din zona muzicală și au venit din complexitatea integrării orchestrei pop simfonice și a corului, alături de band-urile artiștilor invitați, care vor crea o atmosferă de festival ca la San Remo; Această provocare am depășit-o, cu brio, împreună cu directorul muzical al festivalului, maestrul Daniel Jinga. Totodată, am avut provocări și din zona locației pe care, alături de partenerii de la Romexpo, ne-am propus să o transformăm în ceva cu totul nou și special ca experiență pentru festivalierii noștri.

Cum a fost gândit programul celor trei zile de festival?

Am plecat de la ideea de a-i convinge pe acești mari artiști să colaboreze muzical, astfel încât, pe lângă recitalurile lor minunate, să creeze momente unice împreună. Aceasta este, de fapt, și ideea din spatele Unforgettable Festival, un festival al momentelor și emoțiilor unice, de neuitat. Au acceptat cu bucurie această provocare toți cei care vor fi prezenți în festival și sunt convins că vom trăi un regal al vocilor excepționale și, nu în ultimul rând, al muzicii acestora de la primul și până la ultimul acord din festival. Bineînțeles, vom crea și un cadru scenotehnic și videotehnic de excepție, cu o scenă uriașă cu peste 500 m2 de ecrane Led, pe care se vor derula momentele din festival, la care regizorul Claudiu Stan și echipa sa s-au gândit și sunt convins că vă vor surprinde.

Ce categorii de public vă așteptați să răspundă la acest concept?

Ne dorim să fie alături de noi toate categoriile de public, pentru că arta adevărată nu are vârstă și trăiesc cu convingerea că muzica excepțională a artiștilor prezenți în festival unește toate generațiile. Cred că toți vrem să trăim acea senzație de “piele de găină“, indiferent ce artist ascultăm și mai cred că toți avem în playlist melodii fără vârstă. Despre asta este vorba la Unforgettable Festival, despre artiști care vor cânta împreună și despre muzică fără vârstă.

Câți participanți din alte țări așteptați și de unde credeți că vor veni cei mai mulți turiști festivalieri?

Pentru prima ediție cred că românii vor fi majoritari, dar, datorită apropierii de vecinii bulgari care știu că sunt iubitori de muzică bună, sunt convins că vom avea o prezență importantă și de la aceștia. De asemenea, vom avea grupuri de fani ai marilor artiști participanți în festival de peste tot din lume. Am primit cereri de bilete de la fanbase-urile vedetelor și din Australia, și din Canada, care vor veni să își vadă idolii într-o reprezentație unică la noi în festival.

 Pentru fiecare seară tematică gândiți și alte surprize pe lângă artiștii care vor urca pe scenă?

Bineînțeles. Alături de partenerii noștri de la Romexpo, pe care vreau să îi laud pentru profesionalismul și dorința lor de a transforma și de a da o nouă dimensiune locației, și anume aceea de amfiteatru cultural, am început, încă din primăvară, o serie de transformări, de la refacerea zonei pietonale și cea de pe partea carosabilă în zona de festival, până la construirea în locație a unor spații foarte frumoase, cu toate facilitățile pentru partenerii din zona de food court.

Vom oferi publicului nostru o întreagă zonă transformată într-un “Grand Place” de mare capitală europeană. Imaginați-va că veți intra pe porțile festivalului și, pentru 3 zile, veți călători printr-o piață publică plină de terase frumoase asemenea celor din Madrid, Milano, Bruxelles. Veți puteți degusta din preparatele pregătite cu atenție de restaurantele care vor participa alături de noi în festival sau veți putea să vă relaxați în zona de lounge, savurând un cocktail de la barurile noastre și ascultând o muzică bună de la scena retro dj. Vor fi prezenți și artiștii animatori, pe care, de obicei, îi întâlniți într-o asemenea piațetă și care vor recrea o atmosferă de sărbătoare.

De asemena nu vor lipsi nici experiențele partenerilor noștri, atât pentru doamne, cât și pentru domni, în zona de beauty și în zona de expoziție auto. Vom avea, în premieră, o librărie de festival și o zonă întreagă de relaxare cu pufuri și umbreluțe unde veți putea să vă simțiți bine alături de cei dragi.

Am ales pentru desfășurarea festivalului luna septembrie, pentru că scăpăm de căldura excesivă a verii și ne putem bucura, preț de câteva ore, atât de momentele muzicale memorabile de la scenă, cât și de experiențele gastonomice și de relaxare înainte de a începe în forță toamna.

Când au început pregătirile pentru festival și cât de complicate au fost negocierile cu artiștii pentru a intra în povestea Unforgettable Festival?

Încă din iarnă au început pregătirile și pot spune că avem o echipă minunată care lucrează zilnic pentru ca festivalul să se întâmple așa cum ne dorim. Negocierile cu artiștii mari, mai ales când vine vorba de a face un eveniment diferit de ceea ce aceștia fac de obicei, sunt foare grele și nu o să va ascund că aceasta a fost și este de departe cea mai mare provocare a noastră și pentru edițiile viitoare. Au contat atât istoricul, cât și experiența pe care o avem împreună cu partenerii noștri din zona de booking cu acești artiști mari de-a lungul timpului, cât și conceptul festivalului de care s-au îndrăgostit toți.

Care sunt cele mai dificil de îndeplinit cerințe ale artiștilor?

Niciuna. În plus, artiștii pe care îi vom avea în festival merită tot și le vom îndeplini toate cerințele cu mare bucurie. Ceea ce ei ne oferă nouă este cu mult mai valoros și unic, iar marile valori au o modestie și un bun simț aparte, lucru pe care l-am învățat de-a lungul timpului.

De ce ați ales să aduceți atâția artiști internaționali de calibru într-un singur eveniment?

Tocmai pentru că am considerat că trebuie să începem în forță prima ediție a Unforgettable Festival. Mai exact, este o promisiune pentru viitor față de publicul nostru spectator că tot ceea ce se va întâmpla mai departe, la următoarele ediții, va fi cel puțin la același nivel. Ne dorim să le câștigăm încrederea tuturor celor care vor să aibă un eveniment extraordinar, nu doar al Bucureștiului, ci al întregii țări, care să se întâmple anual aici la noi și care să ne poată da șansa nouă, tuturor, să trăim momente și experiențe unice alături de artiști planetari uriași.

Care sunt investițiile pe care le presupune acest festival și ce rezultate așteptați?

Sunt investiții mari, corespunzătoare atât numărului de super artiști participanți la festival, cât și complexității producției de a crea la Romexpo o altfel de experiență de amfiteatru cultural în aer liber, asemenea Arenei di Verona.

Dar avem alături de noi parteneri extraordinari care au înțeles dincolo de oportunitatea comercială de business a festivalului și rolul pe care acesta îl va juca în societatea noastră, atât pentru publicul care se va regăsi în acest festival și căruia îi lipsea o astfel de manifestare culturală anuală, cât și pentru cei care vor lua contact pentru prima oară cu artiștii noștri și cu o altfel de experiență, îndreptată către un alt tip de divertisment inexistent astăzi în oferta de festivaluri din România.

Avem, totodată, misiunea de responsabilitate socială pe care ne-am propus-o de câțiva ani buni și care este “Educație prin Cultură“. Cine ne poate inspira mai mult decât cei care lasă în urma lor o moștenire nemuritoare peste generații, cum sunt acești mari artiști ai lumii? Ceea ce ne dorim este să lăsăm și noi generațiilor viitoare, prin acest festival, o scenă a acestor titani și un reper corect al valorilor ca un far, ca o busolă magică care să ne amintească și să ne arate tuturor ce iubim și ce putem fi cu adevărat.

Care este seara care se bucură de cel mai mare succes la public până acum și care credeți că sunt motivele?

Toate serile se bucură de un real succes și, chiar dacă au fost gândite să se adreseze unor categorii de vârstă diferite, avem surpriza să vedem că publicul nostru este așa cum speram, de toate vârstele. De altfel, pachetele special gândite pentru cupluri, familie sau prieteni le permit tutuor o flexibilitate mare, care, dincolo de bucuria de a petrece clipe minunate împreună cu cei dragi la festival, le oferă și super reduceri.

●      Pachet Family: “Timp În Familie” – 25% reducere la achiziționarea a 3 sau mai multe bilete

●      Pachet Couple: „Dans în Doi” – 20% reducere la achiziționarea de 2 bilete

●      Abonament 2 day pass: „Două seri magice” – 15% reducere la achiziționarea unui pachet de 2 zile la alegere – pachetul de abonament 2 day pass este valabil pentru o singură persoană

Biletele sunt în vânzare atât pe site-ul oficial al festivalului https://tickets.unforgettablefestival.com/, cât și la partenerii noștri pe iabilet.ro și eventim.ro

Pentru orice alte informații despre festival, vizitați paginile de social media ale festivalului de pe Facebook, Instagram și Tiktok.

Toader Păun

Recent Posts

Creștere uriașă a comenzilor de Black Friday. Topul produselor în primele 30 de minute

Cea de-a 14-a ediție a celui mai așteptat eveniment de shopping din an, Black Friday, a început la ora 7:15…

2 minute ago

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

14 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

14 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

16 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

18 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

19 ore ago