Provocarile managerului de vanzari
Reading Time: 2 minuteMajoritatea oamenilor de vanzari (63%) considera ca relatia dintre ei si clienti a cunoscut o imbunatatire considerabila in ultimii ani
Printre cele mai importante roluri asumate de un director de vanzari sunt cel de “generator de business” (65% dintre respondenti) si de “model pentru propria echipa” (57% dintre raspunsuri). Ceea ce pozitioneaza departamentul de vanzari ca principal declansator de business in cadrul companiei si confirma faptul ca managerul preia in mod direct acest rol. Aceasta este una dintre concluziile studiului “Provocarile unui manager de vanzari”, realizat de Sfera Business in colaborare cu EY Romania. Studiul mai arata ca 63% dintre oamenii de vanzari participanti la sondaj considera ca relatia vanzator – client s-a mai imbunatatit in ultimii ani. Perceptia de imbunatatire a acestei relatii poate fi pusa pe seama tendintelor de inviorare a mediului de afaceri general, asa cum arata indicatorii macroeconomici, conform analizei “Provocarile unui manager de vanzari”.
“37% dintre managerii chestionati in cadrul sondajului considera increderea si parteneriatul ca fiind principalii factori de diferentiere, in vreme ce doar 29% considera orientarea catre rezultate ca fiind un comportament definitoriu in decizia de cumparare. Modul in care managerul de vanzari gestioneaza cele trei elemente si anume livrarea rezultatelor pentru compania pe care o reprezinta, satisfactia clientilor si nivelul de motivare si angajament al propriei echipe este esential pentru buna functionare a businessului pe termen lung”, spune Catalin Stancu, Managing Partner Sfera Business.
Majoritatea directorilor de vanzari (62%) considera ca fac la locul de munca ceea ce stiu mai bine si le face placere. Intr-un procent similar, managerii de vanzari considera aproape la fel de importante obiectivele clar definite si intelegerea rolului lor in companie. Doar in cazul a 13% dintre raspunsuri s-a considerat ca s-a primit feedback in ultimele sase luni pe progresul propriu si doar in 34% a aparut o ocazie de dezvoltare la locul de munca. In ceea ce priveste ariile de responsabilitate, 45% dintre respondenti considera misiunea de afaceri ca fiind principala responsabilitate, dar foarte aproape, cu 40% se regaseste preocuparea pentru dezvoltarea echipei.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz