Categories: Stiri

Provocările din culisele uneia din puținele afaceri sociale, subiectul filmului „Pâinea noastră cea de toate zilele”

Reading Time: 3 minute

MamaPan este un loc în care nu se face doar pâine, ci se repară și vieți. „Pâinea noastră cea de toate zilele” are la bază povestea acestei mici afaceri sociale din România, cât și a celor care lucrează acolo. Angajatele brutăriei MamaPan sunt femei fără posibilități materiale, aflate la baza piramidei sociale, femei care vor să lucreze, care se gândesc la asigurări medicale și la pensie, femei care au refuzat statutul de „asistat social”.

Documentarul regizat de Șerban Georgescu se va lansa în cinematografele din țară pe 15 martie. Filmul urmărește povestea femeilor de la brutăria MamaPan, descoperind provocările cu care se confruntă ele, precum și motivațiile lor pentru nu renunța, deși sistemul pare construit să le pună piedici, nu să le ajute.

Provocările prezentate în documentar nu sunt doar ale angajatelor, ci și ale Irinei Sorescu, inițiatoarea afacerii, care se încăpățânează să creadă că economia socială poate să funcționeze, oricât ar contrazice-o  sistemul autohton. „Sunt aici câțiva ani din viața mea, cu lupte, lacrimi de tristețe sau de bucurie și recunoștință, totul concentrat în cateva zeci de minute. E personal, dar și despre a fi împreună, e despre curaj dar și despre frici, însă dincolo de toate este despre a nu renunța.”, a spus Irina Sorescu

„E un documentar foarte personal și suntem norocoși că femeile care sunt protagonistele lui ne-au permis să le descoperim, s-au deschis în fața noastră, niște bărbați, în condițiile în care poveștile lor de viață au bărbații în rolurile agresorilor, anti-eroilor. A fost o relație de încredere care s-a construit în timp. La începutul filmărilor erau mult mai retrase și discrete cu detaliile, dar cu fiecare zi petrecută împreună ne-au acordat privilegiul de a pătrunde în intimitatea și realitatea poveștilor lor de viață. În vulnerabilitatea pe care ele și-au asumat-o în fața camerei stă forța lor și implicit a acestui documentar.”, a spus Șerban Georgescu.

Şerban Georgescu are la activ mai bine de 25 de ani de experienţă în domeniul documentarelor şi advertisingului, lucrând pentru clienţi de prestigiu, cu unii dintre cei mai importanţi jucători din industrie. Din 2006 a colaborat constant cu companii de producție din Norvegia, Danemarca și Elveția pentru mai multe documentare recompensate cu multiple premii internaționale. Printre proiectele lui se află Everest, Varză, cartofi și alți demoni, Jurnalul familiei -escu, Killing Girls, A Beautiful Tragedy și Replika. Cazul Inginerului Ursu, regizat alături de Liviu Tofan, urmează să fie lansat și el în cinema în curând, pe 29 martie. Pâinea noastră cea de toate zilele a avut premiera internațională în cadrul FIPADOC. Producătorul executiv este Oana Muntean, în timp ce imaginea este semnată de Bogdan Slăvescu, iar montajul poartă amprenta aceluiași Șerban Georgescu. Lansarea în cinema va fi însoțită și de o suită de 3 evenimente speciale, dezbateri pe tema antreprenoriatului social, la care vor participa nume importante din societatea civilă și mediul privat.

Team

Recent Posts

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

37 de minute ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

56 de minute ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

2 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

2 ore ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

2 ore ago

Carrefour România a finalizat transformarea celui de-al treilea hipermarket Cora din București – magazinul Pantelimon

Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…

2 ore ago