Provocarile antreprenorilor romani
Reading Time: < 1 minut<p> </p> <p> </p> <p> Zilele Biz 2012 au inceput in forta in Ziua Curajului, cu o prezentare a Adinei Vlad, Unlock Market Research, cu o prezentare despre “Care sunt provocarile antreprenorilor romani”.</p> <p> Studiul prezentat de Adina Vlad, a cuprins 20 de interviuri cu antreprenori. “Am selectat cazuri de businessuri stabile, aflate in echilibru, intiate in 2000 – 2012, intr-o piata mult mai reglementata decat cea la inceputul anilor ’90.</p> <p> Ea spune ca antreprenorii au afisat “foarte multa cumpatare si multa disciplina. Criza duce la o triere a valorilor. Numai cei talentati vor rezista acestei lupte”.</p> <p> Antreprenorii nu folosesc cuvantul criza, ci termeni pozitivi, gen maturizare, oportunitate, normalitate, curatenie, dezvoltare profesionala</p> <p> Studiul Adinei Vlad releva 4 tipologii de antreprenoriat de criza: vizionarist, profesionist, versatil si intuitiv.</p> <p> Vizionaristul – Anticipeaza, planifica, gandeste pe termen lung. Profesionistul – Face din vocatia lui un business, evloueaza si se diferentiaza profesional.</p> <p> Versatilul – Adapteaza sau schimba businessul in functie de cerintele contextului. Cel care sare din piatra in piatra daca nu mai merge bine treaba intr-un loc.</p> <p> Intuitivul – Business deschis in criza pe o idee noua, originala, frara strategie precisa de dezvoltare.</p> <p> Antreprenorii au gasit solutii sa faca ceva, nu s-au oprit. Au continuat sa investeasca in idei, in inovatii. Cu totii au investiti in propria dezvoltare, au muncit cot la cot cu angajatii, au creat aliante profesionale. Ceva foarte important: antreprenorii au invatat toleranta la esesc, pentru ca din greseli inveti multe.</p> <p> Cat de compatibili sunt antreprenorii romani cu specificul culturii in care traiesc? In Romania se pare ca valorile antreprenoriatului se opun culturii. Ei por reusi practic oriunde in lume. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz