Management Stiri

Provocări la nivel înalt

18 aug. 2016 2 min

Provocări la nivel înalt

Reading Time: 2 minute

Marea majoritatea (80%) a managerilor recunosc că au luat decizii strategice pornind de la o serie de informații eronate. Birocrația excesivă, supraîncărcarea, sau lipsa încrederii sunt doar câțiva factori care duc la nașterea unor greșeli în procesul decizional.

Top managerii se străduiesc să ia cele mai bune decizii, în condițiile în care 72% dintre organizații admit că au avut minimum o inițiativă strategică eșuată, pe fondul erorilor din procesul decizional, în ultimii trei ani, potrivit unui studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) și American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). Supraîncărcarea informațională, birocrația excesivă, lipsa încrederii și stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menționate ca factori care contribuie la greșeli în procesul decizional de către companii din toată lumea.

Raportul s-a adresat managerilor din organizații mari din 16 țări și a relevat nu doar că aceștia admit că au făcut greșeli în procesul decizional, ci și că au luat decizii strategice pornind de la informații eronate (80%), precum și că organizația pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenți în a lua decizii (42%). În mod surprinzător, doar 28% dintre respondenți sunt de părere că organizația este capabilă să le asigure liderilor cu experiență oportunitatea de a învăța din rezultatele deciziilor luate.

”Rezultatele acestui studiu pot genera îngrijorări semnificative, având în vedere că deciziile greșite duc la probleme în afaceri. Organizațiile trebuie să trateze procesul decizional ca un element vital într-o afacere, care trebuie derulat cu profesionalism și îmbunătățit continuu. Mai mult decât atât, liderii trebuie să înceapă să gândească într-un mod integrat. Aceasta presupune o cunoaștere clară și bine definită a modelului de afaceri și alinierea deciziilor în funcție de acest model, colectarea și analizarea rapidă a tuturor informațiilor relevante din toate zonele afacerii și concentrarea pe indicatorii de performanță esențiali, mai degrabă decât pe instinct sau zvonuri”, spune Krzysztof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: