Provocarea conventionalului
Reading Time: 3 minute<p> <strong>In timp ce in vestul Europei mesh-urile cu suprafete epice sunt deja un loc comun, Romania recupereaza cu pasi repezi. Cu viziune, curaj, tehnologie si competenta de sorginte germana, Affichage Romania si partenerii sai au lansat pentru Ikea unul dintre cele mai spectaculoase site-uri de OOH din Estul Europei. Despre istoria proiectului pe care in urma cu cateva luni toti il credeau imposibil povesteste initiatorul acestuia, Frank Mayr, Chief Technology Officer la Affichage Romania.</strong></p> <p> </p> <p> <strong>Care a fost contextul aparitiei unuia dintre cele mai extinse proiecte de outdoor contemporan din estul Europei?</strong></p> <p> Totul a inceput pe 6 ianuarie 2012 si a fost un fel de coup de foudre profesional. Era prima mea zi de lucru si, in vreme ce ma aflam in trafic, privirea mi-a fost atrasa de scheletul unei cladiri enorme, abandonate, plasata intre Caranfil si zona podului Baneasa. In doar o clipa am intuit potentialul proiectului si mi-am dat seama ca locatia trebuie sa devina a noastra. La o privire mai atenta am realizat ca cineva incercase sa aiba un mesh acolo, doar ca vantul teribil si lipsa de protectie din spatele panzei o anulasera cu totul. Am fost atat de cucerit de potentialul locului si de lucrurile care se pot face acolo, incat am zapacit pe toata lumea in birou cu ideea aceasta si cu entuziasmul care o preceda. Din momentul acela, proiectul mesh-ului enorm din dreptul Podului Baneasa a fost botezat la birou – mai in gluma, mai in serios – “Frank’s baby”.</p> <p> </p> <p> <strong>Cat de greu a fost drumul de la concept la implementare?</strong></p> <p> Au urmat cateva luni de cercetare si negocieri cu cei care detineau drepturile de folosinta a locatiei. Am avut cateva refuzuri, dar cand esti motivat de forta unei idei si faci totul ca ea sa devina realitate, universul incepe si el sa lucreze pentru tine. Asa se face ca la inceputul lui septembrie am reusit sa primim un raspuns pozitiv. Cu toate actele in regula si documentatia la zi, la jumatatea lunii septembrie am semnat cu cei care detineau drepturile legale pentru inchirierea locatiei. Apoi, in doar cateva zile, am pregatit partea tehnologica si desenele. A fost mult mai complicat travaliul inchirierii spatiului decat partea de inovatie, inginerie si implementare a ideilor.</p> <p> </p> <p> <strong>Ati stiut din prima cu ce brand voiati sa lucrati?</strong></p> <p> Povestea e simpla: proiectul e foarte solicitant din perspectiva inginereasca, deci si din perspectiva costurilor. Ganditi-va ca vantul sufla la 35 de metri deasupra solului cu aproape 160 de km/ ora cand e vreme rea, asa ca pentru un proiect de succes este nevoie de o investitie solida. Affichage a investit nu doar in ranforsarea suporturilor care sustineau mesh-ul, construind un corset metalic elaborat, ci si in realizarea unei structuri paralele, dintr-un vinil special, care face ca materialul expus privirii publice sa fie protejat de impactul vantului care sufla cu putere prin cele 240 de ferestre descoperite. Cu un astfel de plan, intreaga structura avea toate sansele sa aiba o prezenta impecabila, indiferent de conditiile meteo, de durata expunerii si de suprafata printata.</p> <p> </p> <p> <strong>Discutam despre o investitie serioasa din partea clientului, a agentiei sau si din partea Affichage?</strong></p> <p> A fost o investitie serioasa din partea tuturor. De fapt, atunci cand am prezentat primei agentii ideea proiectului, ei n-au crezut ca poate fi implementata, date fiind sensibilitatile tehnice si enorma suprafata pe care promiteam s-o expunem fara cusur ochiului public. Asa ca le-am aratat nu doar cum vom face tehnic proiectul, ci si ca avem certificate ISO pentru materiale, dar si competenta necesara pentru a realiza corsajul de metal pentru sustinere. Si pentru ca partenerii de dialog de la agentia de media erau inca nesiguri, le-am oferit garantii ca proiectul de pe hartie se va implementa cu precizie nemteasca si in realitate. Conform planurilor noastre, era prima data in 20 de ani cand aceasta cladire-fantoma urma sa fie protejata cu un vinil special, comandat din Germania, ca mesh-ul enorm sa nu devina istorie inainte de vreme. Proiectul a fost in cele din urma aprobat si prima agentie careia i-a fost prezentat a fost si cea alaturi de care l-am implementat, pentru al lor client Ikea. A fost punct ochit – punct lovit.</p> <p> </p> <p> <strong>Cat a durat implementarea proiectului?</strong></p> <p> A fost o derulare incredibila de forte. Am semnat contractul pentru vizualul Ikea la inceputul lui octombrie, cand am si stiut, de altfel, care e brandul cu care vom inaugura locatia. 13 zile mai tarziu, unul dintre cele mai mari mesh-uri cu structura contemporana din estul Europei era sub privirile publicului, iar pentru cei care erau blocati in trafic zi de zi, pe podul Baneasa si in zonele apropiate, intreaga perspectiva arata in cu totul si cu totul alta lumina. Era una tonica, impresionanta, contemporana. In locul haurilor de alta data, oamenilor le zambeau acum, in toata voiosia lor, ferestrele Ikea, pe o suprafata de peste 2.000 de metri patrati. Aveam deja sub ochi istoria reala a unui proiect impresionant, dorit vreme de aproape un an, dar creat si implementat in doar 13 zile.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz