Stiri CSR

Programul umanitar al Asociației Adi Hădean a donat peste 300.000 de porții de mâncare

21 sept. 2021 4 min

Programul umanitar al Asociației Adi Hădean a donat peste 300.000 de porții de mâncare

Reading Time: 4 minute

Peste 300 de mii de porții de mâncare, ceea ce înseamnă peste 200 de tone de produse alimentare au fost preparate și au ajuns la mii de beneficiari afectați de criza sanitară și cea economică, precum și la medici aflați în prima linie în lupta împotriva Covid-19, din aprilie 2020 până în prezent. Acțiunea a avut loc prin intermediul programului umanitar ”Solidar Social”, inițiat de Asociația Adi Hădean.

Peste 60 de companii au donat alimente și fonduri pentru a susține campania.

Perioadele de criza creează sinergii inedite, iar acest fapt a fost demonstrat de numeroasele acțiuni umanitare care au luat naștere în pandemie. Una dintre acestea este ”Solidar Social”, inițiată de Asociația Adi Hădean, și având alături ca prim partener Direcția Generală de Asistență Socială şi Protecția Copilului a Sectorului 6, București. Într-un an și jumătate de activitate, campania a primit susținerea a peste 60 de companii importante din HoReCa (și nu numai), precum Macromex, PepsiCo, Telus, Autonom, MicroGreens, Nordic Shops, Oti, Leonidas, Selgros, Napolact, Hochland, MOL, Danone, Fuchs Condimente, Penny Market, KissFM, RockFM, Carpatina, Mara Mura, Agricola, Brandis, Ferma Pogacean, Maspex, Maresi, Finastra, VestFood, Cuveeo, First Coffee, Biodeck, DeliFood, Unilever, Orkla, Univer, ParmaFood, Gustav Hahn, Pastificio Ambra și Process Color, sprijinul a peste 550 de donatori, persoane fizice și sute de voluntari care s-au implicat zi de zi în această misiune.

Banca pentru alimente s-a asociat cu proiectul ”Solidar Social”

Una din sursele cele mai importante de materie primă o reprezintă Banca pentru Alimente, un ONG care colectează și donează produse persoanelor din medii defavorizate, preluat după modelul deja existent în Uniunea Europeană. În ceea ce privește risipa alimentară, în România sunt aruncate, în medie, 250 kg de alimente pe cap de locuitor. Sinergia misiunilor celor două organizații a condus la asocierea într-o misiune comună pe termen lung.

”Am pornit «Solidar Social» ȋntr-o suflare, nu a fost nevoie să stau pe gânduri, a fost o decizie luată pe loc, ȋmpreună cu soția mea. M-am gândit, ȋntr-adevăr, că mulți dintre prieteni și colaboratori ȋmi vor fi alături, că vor fi companii din domeniu care vor dona alimente rămase pe stoc și angajați din industrie care vor vrea să devină voluntari. Ȋnsă, nu mi-am imaginat nicio secundă că această campanie va căpăta o asemenea amploare. Atât cunoscuți, cât și oameni cu care nu interacționasem niciodată se alăturau, zilnic, proiectului, iar capacitatea noastră de gătit și livrare a crescut permanent. A fost genul acela de experiență care ȋți schimbă, cumva, viziunea asupra lumii, ȋți dă ȋncredere că și ȋn cel mai negru scenariu există luminița aceea celebră pe care o așteptăm cu toții”, spune Chef Adi Hădean.

Cine sunt beneficiarii campaniei ,,Solidar Social”

„Solidar Social” a pornit, în primul rând, din dorința de a hrăni oameni, urmând crezul echipei Hădean, #LoveAllFeedAll. Dacă în primele luni, efortul s-a concentrat pe susținerea personalului medical din spitalele COVID din București, pe măsură ce situația s-a stabilizat în zona sanitară, proiectul și-a concentrat resursele și către persoanele afectate economic în perioada pandemiei. Astfel, în prezent, „Solidar Social” asigură mesele calde, 1.000 de porții pe zi, pentru persoane vârstnice și familii cu mulți copii aflați în evidențele DGASPC sector 6 București, copii din Centrul de Zi al Salvați Copiii din Petrila, județul Hunedoara, persoane nevoiașe din Albești și Negru Vodă, județul Constanța.

În al doilea rând, acest program a ținut activi oameni din domeniul ospitalității, oameni care au ales să se implice și să-și urmeze pasiunea, adică să îi hrănească pe alții. Inactivitatea nu a fost o opțiune într-o perioadă atât de dificilă, în care perspectivele pentru domeniul HoReCa nu erau deloc optimiste, și, prin inițiativa lui Chef Adi Hădean, sute de voluntari s-au strâns în jurul unui scop comun.

1 milion de porții de mâncare pe an și 5 bucătării sociale

Obiectivul “Solidar Social” este să ajungă la 1 milion de porții de mâncare gătită, pe an. Asociaţia ȋși propune să creeze o rețea de cantine sociale, cinci bucătarii umanitare proprii, în care o parte dintre beneficiari să fie incluși în programe educaționale de reconversie sau școli vocaționale.

Pentru a atinge aceste obiective sunt necesare resurse, precum 500 kg de alimente zilnic, materiale de protecție, dar și noi voluntari pentru ambalare, bucătari și șoferi, iar costurile construirii bucătăriilor umanitare se ridică la 1 milion de euro.

Program de specializare a 45 de cursanți ai Școlii de Meserii CONCORDIA

În martie 2021, Asociația a semnat un parteneriat cu Organizația Umanitară CONCORDIA, având ca obiectiv creșterea nivelului de profesionalizare al celor 45 de cursanți ai Școlii de Meserii CONCORDIA și integrarea socială a tinerilor din program, care ajung astfel să fie utili și funcționali în comunitățile lor. Chefi ai echipei au susținut ateliere de formare profesională pentru cursanții înscriși la specializarea de bucătar.

2 premii pentru implicare socială

Solidar Social este un proiect care a atras atenția comunității și a presei și, de aici, un val important de susținere. În noiembrie 2020, proiectul a fost distins cu titlul “Campania de responsabilitate socială a anului 2020”, în cadrul premiilor Horeca Awards, în martie 2021, Chef Adi Hădean primește premiul Biz Sustainability Awards la categoria „Lideri care investesc în comunitatea lor”. Solidar Social a mai fost nominalizat în 2020 și la categoria „Premiul Publicului” în cadrul Romanian Hospitality Awards.

Cum poți ajuta


Programul se susține din donații ale companiilor și persoanelor fizice, prin donații SMS la 8845 cu textul „SOLIDAR” sau pe platforme precum PayPal, RoHelp sau Bursa Binelui.
Solidar Social are nevoie constantă de materiale de protecție și de alimente pentru prepararea supei și a felului principal, de autoutilitare pentru livrarea mâncării și, desigur, resursa cea mai de preț, cea umană, este vitală, pentru a putea extinde programul și a ajunge la cât mai mulți beneficiari.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: