Programele Rabla și Rabla Plus sunt puțin decalate, iar cei care doreau să își achiziționeze o mașină nouă, la schimb cu cea veche mai au de așteptat. În plus, următoarea sesiune a proiectului se va adresa instituțiilor publice și unităților administrativ – teritoriale, pentru ca și acestea să își poată înnoi parcul auto.
De când se desfășoară programul Rabla în România, 80.000 de români și-au cumpărat mașini noi cu vouchere de la stat. Ținta este ca până în 2026, 250.000 de mașini vechi să fie scoase de pe străzi.
„Pe data de 13 mai se va lansa noua sesiune ‘Rabla’. Am făcut o reaşezare a bugetelor ţinând cont de cererea şi nevoia pieţei pentru un număr cât mai mare de autovehicule electrice. Am alocat pentru Programul ‘Rabla’ – persoane fizice suma de 335 de milioane de lei, pentru persoane juridice suma de 123 de milioane de lei şi, pentru prima dată, instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale vor avea o axă de finanţare doar a lor, a cărei alocare va fi de 50 de milioane de lei. De asemenea, pentru Programul ‘Rabla Plus’ persoane fizice am alocat 262 de milioane de lei, pentru persoanele juridice 190 de milioane de lei, iar instituţiile publice vor avea, de asemenea, 100 de milioane de lei alocate numai în această sesiune”, a declarat Laurenţiu-Adrian Neculaescu, președintele AFM.
Acesta a adăugat că o altă sesiune a programului „Rabla” va fi organizată „undeva în luna septembrie, tot cu nişte sume destul de consistente”.
„Gândirea noastră este ca, pe viitor, să avem două sesiuni pe an – una în prima parte a anului, iar cea de-a doua în ultima parte a anului”, a menţionat şeful AFM.
La rândul său, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, a precizat că România a înregistrat cea mai mare creştere procentuală din Uniunea Europeană a înmatriculărilor de autovehicule electrice, în primele patru luni ale acestui an.
„Strategia făcută pentru următorii patru ani, adică 2021, 2022, 2023 şi 2024, a dus la o creştere-record a numărului de maşini electrice înmatriculate în România. Suntem primii din Europa la capitolul creştere. Conform ultimelor statistici făcute la nivel european, pe primele patru luni din 2022, România are cea mai are creştere procentuală în ceea ce priveşte numărul de maşini electrice înmatriculate într-o ţară a Uniunii Europene. Avem 408% creştere faţă de 2021, în primele patru luni. Acestea sunt maşini comandate în cursul anului 2021 şi au fost înmatriculate în 2022. Bugetul pe care l-am asigurat pentru ‘Rabla Plus’, anul trecut, a dus la o asemenea performanţă”, a spus Tanczos.
Programele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” din acest an au fost lansate la începutul lunii februarie, cu un buget de 1,2 miliarde lei.
Conform datelor AFM, în 2021, vechimea parcului auto din România era de 16,8 ani, în timp ce, în 2010, se situa la sub 10 ani.
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…