Finanțe Stiri

Profit net de peste 1 mld. lei pentru ING Bank România în 2021

23 mart. 2022 3 min

Profit net de peste 1 mld. lei pentru ING Bank România în 2021

Reading Time: 3 minute

ING Bank România a încheiat anul 2021 cu venituri totale de 2,35 miliarde de lei și un profit net de 1,03 miliarde de lei.

Banca a atras depozite de 50,83 miliarde de lei, în creștere cu +13% față de anul precedent, în timp ce portofoliul de credite brute a crescut cu 18%, până la 33,79 miliarde de lei. ING Bank a plătit în România taxe de 329 milioane de lei în 2021.

„Pe parcursul anului trecut, am realizat o creștere cu 18% a creditelor acordate persoanelor fizice și companiilor, pe fondul unei situații macroeconomice pozitive și reducerii impactului pandemiei Covid-19. În paralel, depozitele atrase de la clienții noștri s-au majorat cu 13%. Aceste evoluții favorabile, alături de reversarea unei proporții semnificative din costurile cu provizioanele de risc înregistrate în anul 2020, au determinat o performanță financiară foarte bună.”

Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România

Susținerea mediului de business

Anul trecut, clienții deserviți de divizia Business Banking (companii cu cifra de afaceri până în 450 de milioane de lei), au putut accesa finanțări în cadrul IMM Invest prin intermediul ING. Banca a utilizat peste 95% din plafonul alocat de FNCGIMM, 80% din finanțări fiind acordate către micro-întreprinderi și întreprinderi mici. De la începutul programului, ING a acordat credite de 2,5 miliarde de lei și a primit peste 6.500 de cereri.  

Companiile și antreprenorii români au fost finanțați și de divizia de Wholesale Banking. Printre cele mai mari finanțări acordate anul trecut se numără creditarea de 500 milioane de lei pentru RCS&RDS, unde ING a fost aranjor principal, sau cea de 324 de milioane euro acordată grupului Ameropa, unde ING a avut același rol de aranjor. Notabilă este și finanțarea de 15,5 de milioane de euro acordată Gersim Impex, cel mai mare distribuitor de telefoane mobile și tablete de pe piața locală.

15 ani de Home’Bank

În 2021, ING Home’Bank a împlinit 15 ani de la lansare și a marcat un record în ceea ce privește disponibilitatea aplicației de internet și mobile banking, aceasta fiind disponibilă 99,93% din timp. Acest lucru înseamnă doar 6 ore și 8 minute de indisponibilitate tot anul, incluzând perioadele de mentenanță programată.

Anul trecut, clienții ING au beneficiat de noi produse și servicii, printre care cardurile virtuale, plata cu numărul de telefon prin AliasPay, asigurările de sănătate și deschiderea cardului de credit 100% online. Contul curent pentru salariu și cardurile ING rămân printre cele mai populare produse bancare în rândul românilor. Unul din șase români are salariul la ING, iar una din cinci tranzacții efectuate cu un card bancar în România este realizată cu un card ING.

Primele credite verzi de la ING Bank România

Anul trecut, ING Group s-a alăturat alianței bancare Net-Zero, cu scopul de a reduce emisiile de gaze de seră și de a atinge emisii nete zero până în anul 2050. Pe plan local, divizia de Wholesale Banking a ING a acordat primele sale credite verzi în România, cu obiective măsurabile de îmbunătățire a sustenabilității companiilor. Valoarea celor trei credite verzi a fost de peste 160 milioane euro.

Unul dintre acești clienți este NEPI Rockcastle – cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală și de Est. ING Bank România a transformat creditul clasic în valoare de 100 milioane de euro acordat grupului într-unul verde, prin adăugarea unor componente de mediu, sociale și de guvernanță. Totodată, tot pentru NEPI Rockcastle, ING a intermediat a doua emisiune de obligațiuni verzi, în valoare de 500 milioane euro, alături de un consorțiu de bănci.

Pentru persoane fizice, ING a lansat anul trecut primul credit verde de nevoi personale, destinat achiziției de mașini electrice sau hybrid plug-in. Ca beneficii de lansare, ING a acordat clienților care aleg o mașină mai prietenoasă cu mediul o dobândă cu aproape două puncte procentuale mai mică decât oferta standard pentru creditul de nevoi personale, împreună cu condiții facile de acordare.

Cardurile virtuale au fost lansate atât ca soluție de digitalizare, dar și pentru că, dacă toate cardurile ING ar fi virtuale, s-ar economisi peste 10 tone de plastic. Din octombrie anul trecut, de când a fost produsul lansat și până azi, au fost emise 64.000 carduri virtuale, echivalentul a 320 de kilograme de plastic.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: