Finanțe Stiri

Profit net de 414 mil. lei pentru Raiffeisen Bank în primul trimestru din 2023

5 mai 2023 5 min

Profit net de 414 mil. lei pentru Raiffeisen Bank în primul trimestru din 2023

Reading Time: 5 minute

Raiffeisen Bank România a avut un profit net de 414 milioane de lei, în creștere semnificativă față de anul anterior, în contextul unei activități de creditare intense pentru toate segmentele de business, al profilul bun de risc a clienților și pe fondul creșterii ratelor de piață în comparație cu trimestrul unu din 2022.

Veniturile nete din comisioane au înregistrat o creștere ușoară de 1% an la an, datorită unei activități tranzacționale intensificate în zona de carduri, dar și din schimburi valutare.

Stocul de credite acordat clienților corporate a înregistrat un avans de 43% an la an, cu accent crescut pe finanțarea proiectelor sustenabile. Soldul de credite aferent clienților IMM a crescut cu 17% an la an, susținut de o prezență activă pe programele guvernamentale de tip IMM Invest, dar și de creditele acordate pe canal digital în campaniile de creditare recurente.

La finalul primului trimestru din 2023, peste 60% din portofoliul total de clienți persoane fizice sunt clienți digitali activi. Clienții Raiffeisen Bank au deschis peste 26.000 de planuri de economisire și protecție, economisire și investiții sau pensii facultative, cu peste 260% mai mult față de primul trimestru al anului trecut.

“În primul trimestru din 2023 am acordat prioritate strategiilor centrate pe client, cum ar fi soluțiile financiare personalizate. Când vorbim de economiile noastre, de un credit, de un fond de pensii, de o asigurare sau alte servicii bancare, este bine să vorbim cu un expert bancar. De aceea, am lansat o nouă perspectivă în domeniul bancar care ne permite să răspundem nevoilor clienților noștri și să îi putem sprijini și ajuta în mod proactiv să-și atingă obiectivele, Banking 1:1. Cu ajutorul aplicației interactive Smart Finance, experții noștri pot oferi clienților o soluție personalizată. Am făcut această investiție, ca parte din strategia noastră de democratizare a planificării financiare pentru toți românii.”

Zdenek Romanek, CEO & Președinte Raiffeisen Bank România

În 2023, Raiffeisen Bank România a creat o divizie dedicată planificării financiare, cu obiectivul de a stabili un flux de lucru digital și de a oferi produse competitive. Planificarea financiară se face cu ajutorul inovației Smart Finance, o aplicație interactivă dezvoltată în timp record de echipa românească de produs. Peste 172.000 de clienți s-au alăturat experților financiari Raiffeisen Bank din rețea și au oferit feedback-ul lor pentru a crea această soluție digitală. Rezultatele financiare ale Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2023 Veniturile băncii s-au majorat față de anul precedent cu 28%, susținute în principal de evoluția activității de creditare pentru clienții persoane juridice, dar și de trendul ascendent al ratelor de piață în comparație cu primul trimestru al anului 2022.

Soldul de credite s-a consolidat cu 20% față de aceeași perioadă a anului precedent, susținut de o activitate de creditare mai bună pentru toate segmentele de clienți. Am continuat finanțarea sustenabilă a economiei românești, cu o preocupare permanentă legată de sănătatea financiară a parteneriatului cu clienții noștri. Motiv pentru care, stocul de credite acordat clienților corporate a înregistrat un avans excelent de 43% an la an cu accent crescut pe finanțarea proiectelor sustenabile: energie regenerabilă, eficiență energetică, precum și finanțări ale proiectelor sociale”, a completat Zdenek Romanek, CEO & Președinte Raiffeisen Bank România.

Stocul de economii ale clienților s-a consolidat cu 4% an la an, în contextul creșterii bazei de depozite pentru toate tipurile de clienți. Banca a majorat ratele de dobândă oferite clienților pentru depozite și conturi de economii atât în lei, cât și în valută, pentru a încuraja clienții să economisească.

Cheltuielile operaționale ale Raiffeisen Bank sunt în creștere cu 15% față de T1 2022, în special din categoria costurilor salariale, a cheltuielilor de tip IT și a costurilor cu utilitățile în contextul generat de creșterea generalizată a prețurilor din economie.

Pe 2 mai 2023, Moody’s a reafirmat calificativele senior negarantate ale băncii pentru datorii și depozite la Baa1, cu perspectivă stabilă, cu două niveluri peste calificativul suveran al României. În plus, Moody’s a îmbunătățit calificativul pentru datoria senior nepreferențială cu o treaptă de la Baa3 la Baa2.

Creștere pe segmentul de persoane fizice

O creștere de 6% a fost înregistrată pentru portofoliul de credite aferent persoanelor fizice, cu un aport aproximativ egal în termeni procentuali din creditele de nevoi personale și cele ipotecare. Majoritatea creditelor nou acordate persoanelor fizice au fost purtătoare de rată de dobândă fixă, pentru a proteja clienții băncii de potențialele variații nefavorabile ale ratelor de piață.

Clienții Raiffeisen Bank au deschis peste 26.000 de planuri de economisire și protecție, economisire și investiții sau pensii facultative, cu peste 260% mai mult față de primul trimestru al anului trecut.

Activele totale aflate în administrarea segmentului de private banking au crescut în primele trei luni din 2023 cu mai mult de 60 milioane euro față de finalul anului trecut.

Aplicația de loializare Smart Market, lansată în luna aprilie 2022, a recompensat peste 410.000 clienți înrolați în aplicație cu discount-uri de la cei peste 70 de comercianți parteneri. Printre comercianții înscriși în Smart Market se numără chiar Raiffeisen Bank România, care a deschis astfel un nou canal digital de promovare a serviciilor și produselor destinate clienților săi, persoane fizice, cu recompense adiționale și oferte speciale care să crească gradul de adopție al acestora. Prin urmare, doar în primul trimestru al acestui an, peste 4.000 de produse de creditare și economisire au fost inițiate digital prin intermediul Smart Market.

Din martie 2023, clienții Raiffeisen Bank România au posibilitatea efectuării de plăți cu telefonul utilizând Google Pay pentru telefoane Android. De asemenea, clienții băncii pot efectua plăți cu telefonul utilizând RaiPay, aplicația Raiffeisen Bank de tip wallet pentru telefoane Android și Huawei, dar și prin Apple Pay pe iOS și Garmin Pay pe ceasurile Garmin.

Susținerea antreprenoriatului românesc

Soldul de credite aferent clienților IMM a crescut cu 17% față de luna martie a anului precedent, susținut de o prezență activă pe programele guvernamentale de tip IMM Invest, dar și de creditele acordate pe canal digital în campaniile de creditare recurente.

Banca a înregistrat mai mult de 1.700 clienți nou înrolați în aplicația RaiPOS în primul trimestru al anului. Numărul comercianților care utilizează la acceptarea plăților doar propriul telefon sau tableta a depășit 2.500 de clienți. Am rămas în dialog cu antreprenorii și am oferit suport celor care vor să își transforme ideea într-o afacere de succes, prin finanțare și sprijin în pornirea afacerii, prin programul Factory.

Peste 570.000 de carduri

Raiffeisen Bank continuă să fie printre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri. Numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank România a crescut cu aproximativ 40%, față de aceeași perioadă a anului 2022.

Unele dintre cele mai mari creșteri față de aceeași perioadă a anului trecut, respectiv 40%, s-au produs la tranzacțiile cu cardul efectuate către companiile ce oferă servicii de transport și companiile din industria HoReCa.

Raiffeisen Bank susține tranziția către o economie sustenabilă

Din cele 673 de milioane euro de obligațiuni ESG emise pentru finanțarea proiectelor sustenabile, până la 31 decembrie 2022 banca a alocat 6.223 de credite verzi și sociale eligibile, în sumă totală de 500 de milioane de euro.

În ceea ce privește impactul asupra mediului, proiectele finanțate generează economii anuale de aproximativ 17.635 tCO2. Prin împrumuturile sociale, Raiffeisen Bank a sprijinit 1.700 de IMM-uri care angajează 28.489 de persoane fizice în regiunile subdezvoltate din România și am contribuit la creșterea accesului la servicii esențiale.

În martie, Raiffeisen Bank a devenit prima instituție financiară din România care pune la dispoziția clienților săi un instrument de calcul al emisiilor de carbon individuale. Această nouă funcționalitate, disponibilă gratuit în aplicația Smart Market, afișează utilizatorilor amprenta de carbon lunară în funcție de tranzacțiile acestora cu cardul sau prin contul Raiffeisen.

Raiffeisen Bank activează pe piața bancară din România de peste 25 de ani, deservind peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are 4.930 de angajați în 291 de unități, 1.130 ATM&MFM și 27.000 POS-uri.

Array

Articole pe aceeași temă: