Finanțe Stiri

Profit net de 1.581,7 mil. lei pentru Grupul Financiar Banca Transilvania în primul semestru din 2023

25 aug. 2023 3 min

Profit net de 1.581,7 mil. lei pentru Grupul Financiar Banca Transilvania în primul semestru din 2023

Reading Time: 3 minute

Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut până la 153,1 miliarde lei (+8,94% față de 31 decembrie 2022) în primele șase luni din 2023, iar creditele au ajuns la 69,5 miliarde lei (+2,13% față de 31 decembrie 2022).

Depozitele clienților Băncii Transilvania au ajuns la 122,5 miliarde lei (+5,10%), în condițiile în care Banca Transilvania oferă în continuare randamente atractive, pentru a încuraja economisirea. Persoanele fizice au economii de 81 miliarde lei la BT, iar persoanele juridice, de 41,5 miliarde lei.

Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 1.581,7 milioane de lei (+51,14% față de iunie 2022), din care cel al băncii este de 1.269,0 milioane de lei (+39,91% față de iunie 2022). Subsidiarele și participațiile de capital au contribuit cu peste 312,7 milioane de lei la profitabilitatea Grupului BT (+124% față de iunie 2022). Veniturile operaționale ale Grupului BT au ajuns la 3,7 miliarde lei (+29,7%).

“Rezultatele sunt pozitive și suntem mulțumiți de cum a mers banca și întregul Grup BT. Ne-am păstrat ritmul accentuat de creștere a activității operaționale și am reușit să susținem economia și populația, într-o perioadă provocatoare. În astfel de momente, de incertitudine, se vede importanța unui sistem bancar solid, bine capitalizat și care beneficiază de o legislație predictibilă în susținerea economiei și a societății. Continuăm să investim în creșterea volumelor, a tranzacțiilor și să finanțăm economia, pentru a asigura prosperitate românilor și pentru a contribui la micșorarea decalajelor față de Vest, prin investiții. Profitabilitatea băncii ne ajută să consolidăm capitalul BT pentru îndeplinirea planurilor pe care le avem și a reglementărilor legale.”

Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania

Creșterile înregistrate de Banca Transilvania în prima jumătate a anului sunt peste media sistemului bancar și reflectă rolul BT în finanțarea economiei: active totale (7,92% vs 5,25%), depozite (5,10% vs 3,91%) și credite (2,64% vs -4,69%).

Banca Transilvania este unul dintre cei mai mari plătitori de taxe și impozite din țară. În prima parte a anului a contribuit la bugetul statului cu aproximativ 600 de milioane de lei prin plata de taxe, impozite și contribuții sociale.

Primele șase luni au însemnat în fiecare zi peste 1.600 de clienți noi și, în medie, 730 de credite. Au fost acordate 132.000 de credite persoanelor fizice și companiilor, în valoare de 14,97 miliarde lei. Banca a ajuns la peste 4 milioane de clienți, din care 282.000 sunt clienți noi. În total, 88% dintre clienți sunt digitalizați, folosind cel puțin una dintre aplicațiile BT.

În primul semestru au crescut semnificativ activele Grupului Financiar BT, veniturile operaționale, economiile clienților și tranzacțiile cu cardul.

În contextul succesului operațiunilor de capitalizare suplimentară a băncii prin încorporarea profitului și a rezervelor, precum și prin emisiunile de obligațiuni eligibile MREL, în valoare totală de 1 miliard de euro, Banca Transilvania a propus spre aprobarea acționarilor distribuția unui dividend brut de 1,13 lei/acțiune din rezervele de profit net aferente anului 2022 și ale anilor precedenți. Vor beneficia de inițiativă peste 33.000 de acționari români direcți și peste 7 milioane de acționari români indirecți, având în vedere că acțiunile BT sunt principala deținere a fondurilor de pensii locale.

Creditare, tranzacții, online banking și incluziune financiară

Banca Transilvania a continuat să susțină antreprenorii prin programele naționale IMM Invest, acordând finanțări de 2,2 miliarde de lei în primul semestru. Dintre băncile participante, BT a acordat cele mai multe credite prin programul IMM Invest Plus 2023.

BT a ajuns la 5,6 milioane de carduri în portofoliu, din care 3,3 milioane sunt și carduri digitale în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay și Garmin Pay.

Numărul plăților cu telefonul a crescut cu 43% în semestrul întâi din acest an față de aceeași perioadă din 2022. Numărul tranzacțiilor cu cardurile BT a crescut cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut.

BT Pay a extins accesul utilizatorilor în aplicație, prin lansarea versiunilor pentru copiii și tinerii cu vârste de 10 – 18 ani (BT Pay Kiddo), devenind astfel o aplicație pentru întreaga familie. De asemenea, BT Pay a continuat să vină constant cu funcționalități noi pentru gestionarea conturilor și a cardurilor – în medie, a lansat o opțiune/lună: transferuri recurente în lei pe cardul BT de pe carduri emise în România de alte bănci sau fintech-uri; gestionarea conturilor adăugate în aplicație; achiziționarea asigurării de călătorie și a poliței de asigurare RCA; lansarea primului card virtual cu design animat din Europa și, cel mai recent, lansarea opțiunii de Schimb valutar, respectiv Obținerea prin BT Pay a cardului în euro BT Mastercard Direct.

Banca Transilvania a debutat pe piața internațională prin emisiune de obligațiuni

Banca Transilvania a debutat în acest an pe piața internațională prin emisiunea de obligațiuni  anunțată în aprilie, când a atras 500 de milioane de euro de la investitori. Aceasta a fost urmată de suplimentarea cu 100 de milioane de euro în iunie, ca urmare a interesului ridicat din partea investitorilor instituționali cu privire la prima emisiune de obligațiuni.

Ulterior, în iulie , banca a primit 200 de milioane de euro de la IFC și Asian Infrastructure Investment Bank, ca parte a unui pachet de obligațiuni subordonate, iar în august BT a completat cu 190 de milioane de euro programul de atragere de resurse pentru finanțarea economiei prin emiterea de obligațiuni, ajungând astfel la 1 miliard de euro.

Array

Articole pe aceeași temă: