Compania Antibiotice a raportat un profit net de 76,7 milioane de lei în primele nouă luni ale acestui an, de 2,6 ori mai mare decât valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, de 29,5 milioane lei, potrivit unui comunicat al companiei.
Datele din raport reflectă creșteri sustenabile ale afacerilor companiei, ce se înscriu în trendul prevăzut prin planul de afaceri multianual “The Future Together”, aferent perioadei 2023-2030, care urmărește obiective precum valorificarea capacităților de producție, atragerea de noi produse și creșterea cotei de piață a produselor din portofoliu, dublarea cifrei de afaceri și a profitabilității.
În primele 9 luni ale acestui an, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri pe piața din România în valoare de 288,67 milioane lei, în creștere cu 32% comparativ cu primele 9 luni din 2022. Această creștere a fost determinată de optimizarea politicilor de marketing, atragerea de noi produse, repoziționarea medicamentelor din portofoliu, cât și de consolidarea clasei terapeutice antiinfecțioase de uz sistemic și preparate dermatologice, sistem cardiovascular și tract digestiv, unde Antibiotice se poziționează pe primele locuri în piața internă. Compania este lider cantitativ în piața totală pe forma farmaceutică pulberi injectabile (56,0%), unguente (20,6%), supozitoare și ovule (35,7%).
Vânzarea medicamentelor marca Antibiotice pe segmente de piață în primele 9 luni 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022, se prezintă astfel:
În perioada analizată, suplimentele alimentare din gama Nutriensa®, care au înregistrat evoluții semnificative în vânzări, sunt brandurile SimbiFlora, Lejer® și Imunofix®.
În perioada ianuarie-septembrie 2023 cifra de afaceri netă pe piețele internaționale a fost de 174,76 milioane lei, în creștere cu 23,3% comparativ cu perioada similară a anului 2022. Acest rezultat a fost obținut prin exportul unui numar de 80 de medicamente, ce totalizează un volum de aproximativ 68 milioane de unități terapeutice, în creștere comparativ cu anii anteriori. Creșteri semnificative au fost înregistrate în teritorii precum: SUA, Vietnam, UK, Moldova, Danemarca, Ungaria, Olanda, care au generat 90% din vânzările perioadei analizate. În aceste teritorii, Antibiotice se poziționează în topul producătorilor ce oferă portofolii complete de medicamente antiinfecțioase cu administrare în spitale. De asemenea, valorificarea la export (peste 55 de țări) de substanțe active pe bază de biotehnologii derivate din streptomycines noursei pentru uz farmaceutic (nistatina compactată, nistatina micronizată și nistatina standard), a determinat în primele 9 luni din acest an o creștere cu 14% a vânzărilor, comparativ cu primele 9 luni ale anului precedent.
În primele 9 luni ale anului 2023 portofoliul companiei a fost completat cu 10 noi produse solicitate de piață:
În vederea dezvoltării durabile, compania a realizat în primele 9 luni din 2023 investiții totale în valoare de 51,03 milioane lei, comparativ cu 32,3 milioane lei realizate în primele 9 luni ale anului anterior. Una dintre investițiile majore pe care Antibiotice le țintește pentru dezvoltarea durabilă a companiei este cea dedicată proiectului „Capacitate de producție, ambalare și depozitare produse sterile, soluții și topice”, parte din planul de afaceri “The Future Together”. Fabricarea acestor noi tipuri de medicamente va contribui la susținerea sistemului național de sănătate, cât și la majorarea exporturilor companiei, cu impact asupra creșterii cifrei de afaceri în orizontul anilor 2030.
Pentru acest proiect, a cărui valoare totală este de peste 200 milioane lei, Antibiotice a obținut fonduri nerambursabile în sumă de 85 milioane lei prin ajutor de stat de la Ministerul de Finanțe și a încheiat un acord de împrumut, fără solicitare de garanții, cu Banca Europeană de Investiții, în valoare de 123 milioane lei. În perioada analizată s-au demarat primele lucrări aferente acestei investiții prin startarea construcției unui depozit modern de produse finite ce are o capacitate de stocare de trei ori mai mare decât cea a depozitului existent pe platformă, complet digitalizat. Noul depozit va fi adaptat producției estimate în perspectiva următorilor ani (2030).
De asemenea, dezvoltarea durabilă care să asigure conservarea resurselor pentru generațiile viitoare și un mediu mai sănătos constituie o direcție principală a strategiei de sustenabilitate a companiei. În acest sens, Antibiotice a investit în producția de energie verde din surse regenerabile obținând finanțare nerambursabilă prin fonduri PNRR în vederea construcției de parcuri fotovoltaice atât la sol (2,5 MW), cât și pe clădiri (1,2 MW), care vor asigura 36,4% din consumul propriu de energie al companiei, din energie produsă 100% din resurse regenerabile. Ambele proiecte se vor finaliza în acest an.
Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…
Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…
20 dintre cei mai cunoscuți investitori și experți în tehnologie & dezvoltare de business din România vor decide care sunt…
La primul eMAG Black Friday la care au participat, în 2018, Daniel Blaga și echipa Zoopie credeau că sunt gata…
Anul acesta, accentul se pune tot mai mult pe valorificarea inteligenței artificiale (AI) pentru creșterea productivității, iar peisajul calculatoarelor personale…
Silvia Ion, Managing Partner, Horeca Insight și co-organizator Food Service & Hospitality Expo ne-a vorbit despre noutățile pe care le…