Profit brut de 441 mil. lei pentru ING Bank România în primul semestru din 2021
Reading Time: 3 minutePrimul semestru din acest an a evidențiat un apetit crescut al populației și al mediului de afaceri pentru produsele de creditare, ceea ce a crescut portofoliul de credite al ING Bank România la 30,4 miliarde lei, cu 9% peste rezultatele din 2020.
“Am început anul într-o notă pozitivă, care a marcat tot parcursul primului semestru. Observăm o încredere sporită a tuturor categoriilor de clienți în revenirea economică, mulți dintre aceștia reluându-și planurile amânate din cauza pandemiei. În acest context pozitiv, portofoliul nostru de credite acordate precum și cifra de afaceri au crescut, în vreme ce costurile cu provizioanele au scăzut semnificativ, ceea ce a condus la creșterea profitului cu aproape 20 de procente. De remarcat interesul susținut al clienților pentru programul IMM Invest, valoarea creditelor aprobate în acest an ajungând în doar două luni și jumătate la nivelul întregului an 2020.”
Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România
Veniturile totale ale ING Bank România au crescut cu 6% față de primele șase luni din 2020, până la nivelul de 1,1 miliarde de lei.
Banca a atras depozite în valoare de 46.1 miliarde de lei, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2020. Costurile cu provizioanele au scăzut cu 33%, până la 134 milioane de lei, astfel că profitul brut a ajuns la 441 milioane de lei cu 19% peste nivelul înregistrat în primul semestru al anului trecut
Creditarea pentru IMM-uri se intensifică
La mijlocul lunii aprilie, divizia Business Banking din cadrul ING a anunțat că va continua să ofere finanțări sub umbrela programului IMM Invest și în 2021.
Până în luna iunie, ING a primit peste 4.000 de cereri, comparativ cu cele 7.500 înregistrate pe tot parcursul anului 2020. Valoarea creditelor aprobate în cele două luni și jumătate de funcționare a programului în acest an este similară celei înregistrare la nivelul întregului an 2020. În consecință, ING Bank a solicitat suplimentarea plafonului alocat pentru a continua să ofere și această opțiune de finanțare până la sfârșitul anului.
În ceea ce privește procesul de digitalizare a instrumentelor dedicate antreprenorilor, ING a continuat procesul de migrare a clienților existenți în aplicația destinată segmentului de business, unde 48% dintre log-in-uri au avut loc de pe dispozitive mobile.
Credite verzi pentru companii mari
Pe segmentul companiilor mari, al doilea trimestru a adus și o nouă finanțare verde în portofoliul băncii. După ce anul trecut a intermediat prima emisiune de obligațiuni verzi a NEPI Rockcastle, în aprilie 2021, divizia Wholesale Banking ING Bank România a transformat creditul standard acordat grupului într-unul „verde”, cu o valoare de 100 milioane euro. Creditul standard, contractat inițial în 2017 de NEPI – cel mai mare proprietar de centre comerciale din Europa Centrală și de Est, a devenit „verde” prin adăugarea unor componente de mediu, sociale și de guvernanță.
ING a anunțat recent că s-a alăturat alianței bancare Net-Zero, cu scopul de a reduce emisiile de gaze de seră și de a atinge emisii nete zero până în anul 2050. Ghidată de propria metodologie inovatoare Terra, ING își continuă strategia de a identifica oportunități pentru finanțare verde și de a sprijini obiectivele sustenabile ale clienților prin soluții financiare dedicate, cunoștințe și expertiză.
Digitalizarea plăților, în creștere
Plățile contactless continuă să crească susținut, un trend accelerat de contextul pandemiei COVID-19. Aproape una din patru plăți cu cardul la POS este efectuată cu un card ING.
Și comerțul online continuă să crească. Numărul de tranzacții cu cardul a crescut cu 20% față de primul semestru din 2020, în timp ce valoarea plăților în comerțul online a crescut cu 25%.
ING și-a continuat strategia digitală și a lansat un nou produs, cu atât mai relevant în contextul pandemiei Covid-19: asigurarea ING Health Protect, ce acoperă riscul de intervenție chirurgicală ca urmare a unui accident sau a îmbolnăvirii, și care poate fi încheiată 100% digital.
Producția de credite ipotecare noi a crescut cu 21% în primul semestru al anului pe fondul interesului din ce în ce mai mare al românilor pentru spații de locuit mai generoase sau mai aproape de o zonă verde. Acest interes s-a tradus în creșterea cu aproape 50% a cererilor primite pentru programul Noua Casă.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz